Vad har du använt som coating ??
Utskriftsvy
turbo x från weird performance, funkar mycket bra ,dock ska man tänka på att man ska blästra och rengöra noga innan man lägger den
man lägger tunt lager med en lackspruta ,efter härdning är det sten hårt ,kan dock inte svara på hur mycket det tål
Ja hoppas att de inte är samma coating som weird performance behandla mitt grenrör med för nått år sedan.
Kan säga att coating inte är gjord för mekanisk nötning eller stötar. Utsatte inte grenröret för nå liknande slitage heller men nog fan ramla allt bort efter en sommar, tyvärr. Nu har ppf coata mina avgashus till turbosarna, ska bli kul att se om deras coating sitter bättre. Sägs iaf att den ska vara riktigt bra.
Ska bli så jävla kul att se lupon på strippen, å bana me för den delen! :D
Henke din lupo väger under 1000kg så en 13-1400kg kärra och en hyffsad dragbil ska du väl få köra utan E kortet,
Själv ska jag ha min mk1a på släp efter caddyn.
det är den nya turbo x coatingen jag har lagt ,krille har denna på sin mk1 rwd å d håller fint enligt han ,kan knacka med skiftnycklen på det utan problem
,dock har jag sett deras gamla black satin inte håller speciellt bra, men jag tror mycket hänger på underarbetet
sen beror det också på vad man har för drag bil, nyare volvo v70 får dra 1380 på b-kort bara tex, statoil här i varberg har ett 1300 släp å den får bara lasta 780kg ,en annan kärra uppe i kungsbacka är ett 1500kg släp å den får bara lasta 900
men... det finns 1300/1400 släp som får ta 1000kg men dom e sällsynta att kunna hyra tyvärr
Jag har blästrat och lagt på den hära Turbo-X i 3 lager, men jag vet att att i mitt fall kommer det att finnas mekanisk nötning mot den behandlade ytan vilket får mig att fundera på hållbarheten !?!?
Denna "PPF".... vad är det för en firma ?
Hemsida ?
bästa e nog att ringa och fråga ,säljarna bör ju veta det bäst!
3lager ska man inte lägga utan ett tunt bara enligt dom
men allt nöts ju ,spelar ju ingen roll om det är ren plåt (beroende vad det e som ligger imot såklart)
håller det borta värmen som det är till för och håller e jag nöjd
tiden får utvisa hur hållbarheten är
Då va bugrun 2011 avklarat, lupon behöver mycket mera mods chassi/broms mässigt om den ska gå fort på banan, märktes väldigt snabbt att lagom med pulver och dåliga bromsar/chassi inte hör ihop , så jag fick ta det lugnt ,men kul va det!
Strippen körningen gick ok efter lite små justeringar, 12.48 blev lördagens bästa tid trots missade å knepiga växel lägen ,60 fots tiden är jag dock grymt nöjd med 1.76
,höjde laddet lite till och justerade in vxl länkaget inför söndagens körning, men då gick en drivknut sönder så det blev ingen mer körning :(
attans då söndags målet va att sätta en 11:a
och tack till alla som tycker om bygget, det uppskattas!
Sjuka sjuka bil =)
Det lilla jag hann se så gick den jäkla bra i motor iaf.
På banan var den ju och det är bra bara det.
Hann tyvärr inte kolla närmare eller träffa dig.
Får bli nästa gång.
Men fin bil och sjukt var den gick!
lille lupon åker 402m
http://www.garaget.org/video/105995
Lupon ville bränna lite däck idag, å det fick han såklart :)
http://www1.garaget.org/archive/1/98...49-2438144.jpg
Du växlar för långsamt.... :-P
man vill alltid vara safe när man dunkar in nästa växel ,har aldrig kunnat växla en 02a snabbare än nu, då allt e stum monterat ,no more gummi bustning ;)
Kanske ska bli en sån efter Golfen... Grym bil!
blev ett litet test på motorvägen idag också
http://www.youtube.com/watch?v=WtUboZt8UTE