Bilen går fortfaranade lite för "varmt"... inte farligt, men inte helt tillfredställande. Går det att montera termostaten fel väg? den blir varm väldigt fort också, dock inga tendenser till att koka... kanske ska backa tändningen lite då kammen inte är korrigerad med något ställbart kamdrev (pga planingen).
Kör ju med en passat höger drivaxel (som är lite för lång) till jag får mina brickor och låsringar till den "nya" axeln som jag satt ihop av grejer jag haft liggande. Har börjat vibrera mer och mer och jag har trott att nu börjar nåt ge efter, så jag tog mig en kik och kände på fästen etc... bulten till växellådsfästet hade gängat ur sig nästan HELT! Hade inte rätt bult tillgänglig när jag satte in motorn, så jag körde på en 40mm lång bult, såg nu att den skulle vara 45mm så jag sågade till en bult som får duga tills jag får den korrekta bulten från VAG.
Coilsen blir lite försenade fick jag veta idag... fanns 2 i lager när jag beställde men nu hade de tagit slut, så det tar +3 dagar.. surt surt.