Välkommen till forumet.
Fin bil du har ;)! Vad upplever du för problem med "Haldexen" (numera en Borg Warner produkt)?
/Peter
Utskriftsvy
Tack desamma :)
Problemet är hur långt tid det tar för systemet att skicka effekt till bakhjulen. Så just nu har jag extrema launch problem då den spinner på framhjulen, når varvstopp slänger i nästa växel fast den inte har tillräckligt med fart. Bästa tiden 0-100 utan riktig launch är 3,8 sek, men den är inte konsekvent tyvärr då jag inte kan gasa fullt.
Men en lösningen kommer väl förr eller senare.
/Micke
Hur är det med haldex-modulerna man kan köpa!?
Skickat från min D6603 via Tapatalk
Tyvärr inte. Haldex 5 styrs av en mjukvara som går att uppdatera och ändra. Vad jag hört så har APR, HGP och HPA betalt en summa pengar för att haldex själva skall ta fram en uppgraderad mjukvara. Om det lyckas lösa problemet återstår att se.
Och ifall de löser problemet med launchen så kommer nästa problem vilket är själva drivlinan som inte är tillräckligt kraftig.
Allt beror ju självklart på hur mycket effekt man tar ut. Hade hellre haft en haldex 4 alla dagar i veckan.
Inget snack om haldex problem i denna tråd...här ska vi diskutera hur jävla bra Cupran är:)
Kul att träffas Micke fin Golf du har synd att inte Raven kunde komma med sin Cupra
hade blivit ett riktigt fint litet rejs mellan era bilar.
Tror inte det kommer fler race i år?
Springer säkert på dig på vid kungenskurva någon lördag.. 😀
Men visst har du planer på större turbo etc?
Det är slut åkt för min del också, nya tag nästa år:) Trimma lungt så bilen inte
blir stående pga havererande motor eller drivlina.
Körde du mot Autotech Focusen på 420 hk?
Om så var fallet var Focusen långt före eller var det jämt.
Precis, väldigt tråkigt med en stående bil som bara kostar pengar.
Yes, körde mot Autotech Focusen. De var galet jämt, han börja åka ifrån mig vid ca 220km/h+. Han vann med en motorhuv. Körde inte med octane booster då jag inte hade hunnit blanda i den, samt svårt att säga ifall de gjorde någon större skillnad. Kul race i vilket fall.
Ny Scirocco R (280 TSI) för 279 900 kr!
Hoppas någon köper denna och jämför på flygrakan mot cupran för detta måste ju vara en utmanare som är likvärdig i nuläget - 2 dörrar och lite mindre baksäte ifs.
Verkligen! Anri drar ju dock steg1 Ed30 utan problem.. Frågan är dock hur mkt hans dp ger..
Verkligen skulle va skoj:) Men Scirocco R har inte så mycket att hämta mot en Cupra vare sig det gäller bana eller raktfram.... men det är ett riktig schyst pris nu må jag säga synd att det är EA 113 generationen
ooooooooo
xxxxxx
Tack! Var beställer du den?
Skickat från min GT-I9505 via Tapatalk
Burgertuning.com
Vill du ha en provtur?
Skönast är ändå att det finns en app ca 180kr. Med den kan man via sin telefon byta mapp i bilen. Grymt!
Sent using my fingers
Skrik till via pm, är hemma i helgen.
Sent using my fingers
Fytusan Raven vad är det för monster du har nu:) Din bil är inte å leka med nu när man ser dessa tider herrejösses vad Cupran måste gå bra.
Med e85 mix kan du säker ställa på till 5, 0-5, 2
Känns som 100-200 tiderna kan ligga runt 10 sec
endast med Jb1 helt sjukt:)
zzzzzz
Trevlig pratstund i dag Raven:)
Din Cupra går ruggigt bra Jb1 levererar
mitt självklara val när det är dax för trim.
zzzzzzz
Raven testa gärna 100-200 skulle va kul och se vad det hamnar på
självklart under säkra förhållanden och när tillfälle ges :)
zzzzzzzz
Under luftfiltret sitter en "snowguard" plockade bort den nu på kvällen. Aningens mer insugsljud och lite piggare bil. 👍
Sent using my fingers
https://www.facebook.com/photo.php?f...type=3&theater
Schysst bild kanske inte så populärt i detta forum men ändå
Hehe det var en sluten Facebook grupp såg jag nu... skit samma det var bara en skämt grej mellan Golf och Leon.
Sorry om jag kapar tråden, men ville höra var man bäst annonserar ut trimprylar till en Cupra 2015? Blocket känns för ospecifikt för så nischade prylar? Mvh
Vad säljer du?
Sent using my fingers
Avgassystem från turbon och bakåt med turbotrycksstyrd avgasventil samt insug enligt länkarna nedan.
http://www.stertman.se/insug/1227-seat-leon-20t-cupra-cts-turbo-insugskit.html
http://www.powervalve.co.uk/products...ge-system.html
Sålt bilen med originalprylar. Ja, det är dyrt men med galet bra kvalitet och passform. Tack för tips.
Läste senaste Teknikens Värld och Cupran spöade hela gänget av gti-bilar inkl ny Hondan!
http://teknikensvarld.se/teknikens-v...4-2015-206846/