usch lider med er alla drabbade... tur bilen din var hemma iaf, en liten tröst kanske!!
Utskriftsvy
usch lider med er alla drabbade... tur bilen din var hemma iaf, en liten tröst kanske!!
Tur att bilen var ute ja, men lika illa med alla specialdelar osv som försvinner i sådana tillfällen. ..Beklagar sorgen är väl rätt komentar just nu =/
Verkligen tråkigt att sådant måste hända. Synd på alla delar och bilar.
Beklagar verkligen.
Fy vad tråkigt.
Satan va surt!!! :(
Man fick själv en tankeställare!
Besiktad utan anmärkningar. Bra hc,co, lambda värden.
Börjar få dåliga hjullager bak, lite svårt att byta dom nu utan garage. Riktigt nöjd med bilen, funderar på foliering... vill ha mera mos framöver.
Ses på buggen.
Ingenting gick att rädda, var så nerbrunnet de bara kan bli..
Vem var din bekant?
Snart buggen, wiiee.!!
Här var de länge sedan man gjorde lite uppdateringar.
På lördag blir det en del nyheter i tråden och det kommer skrivas mera framöver nu när de blir ändringar på bilen.
Härligt!
Mk1 an nästan klar då eller?
Fredrik
Bifogad fil 1243
Här kommer lite goda delar från USA, en ny eaton nos med ordentligt lager och ett remhjul från shelby gt.
Har börjat lite med tryck rören till och från eaton, samt returen från spjällhuset.
Bifogad fil 1254
Jag berättade tidigare om den nosen jag fick med när jag köpte kompressorn. Var en axel med kulor runt den med en lagerbana utanpå. Firman i USA hade aldrig sett den konstruktionen tidigare och är helt värdelös. Istället hitta vi en beg nos och tryckte dit ett ordentligt lager.
Bifogad fil 1255
Bifogad fil 1256
Nu bygger vi tryckrör och konstruerar ett rör från returen. Over and out.
Ser fint ut!
Nu vill vi höra eaton vrål till sommaren : )
Du får sätta brorsan i passagerarstolen och få till en bra mappning nu då bara...
Klickat hem lite slangar från do88, så fort dom kommer blir de att fixa de sista och se om de lirar någorlunda.
Förbannat sugen på en digifiz, vet att de säljs ett nu men enbart mätarhuset. Är minst lika svårt att hitta kabelstammen osv. Fanns ett nytt på eBay, 10'000:- haha helt sjukt. Komplett men vafan:)
Köpte en ny längre generatorrem från mekanisk.se
6pk1660 (6pk1640 tidigare) för 169:- ink frakt, riktigt bra affär. Sen vet jag inte om remmen är gjort av gamla däck, återstår att se.
Fick felslangar från do88 Tyvär annars hade jag dragit igång gamla raketen... !
tyvär var remmen ändå lite för kort...
Blev lite pyssel med eaton fästet som jag gjorde om.
Bifogad fil 1492
Nylackat.
Bifogad fil 1493
Skruvade ner gängstav.
Bifogad fil 1494
en liten distans för att få upp eatonen lite, blir så tajt vid andra sidan där luftfilter röret skall komma in, sitter en oljekyladapter lagom nära... :D
Bifogad fil 1495
något sådant tänkte jag...
Bifogad fil 1496
bakre fästet.
Bifogad fil 1497
Blir bra detta..
En fråga nu när g-ladder fästet är kapad i nedrekant, då kan jag inte föra igenom den bulten som sitter i fästet och som även sitter fast i styrservon. Kanske inte är jätte nödvändig, eller så får man lösa de. se bild.
Bifogad fil 1498
där skall gladder fästet passa in och bulten gå igenom. Vad tror ni?
slut för idag. Mina rör och slangar kommer förhoppningsvis idagarna..
Blir bra de här!