Är det någon som har koll på vilka däck som sitter på R vid leverans?
Utskriftsvy
Är det någon som har koll på vilka däck som sitter på R vid leverans?
En annan fråga om GTI. Visst har den inte nån avgasstyrning som Ren?. Den har bara fakeljud när man väljer sport i bilen? :)
man värkar inte kunna få dcc till GTI längre bara till r en :(
Även induktivladdning till telefonen kommer. ;)
Ingen som lyckats hitta Fakta om GTi PP mer än att har 245hk och 7petad låda nu. Tycker det är lite torftigt med info.. :)
Tjena Volkswagen-vänner! Tänkte beställa en ny golf gt -17 bensin dsg. Tänkte ta active info och pluspaketet.
Någon annan som går i liknande tankar?
Japp, jag tänkte beställa samma, fast sportkombi. Tänke ta stora dragpaketet, active info display, alla assistenterna och navigation media. Tillsammans med detta verkar inte pluspaketet funka i nuläget, konfiguratorn ger mig ett högre pris utan att det tillkommer något mer, så jag avvaktar lite och ser om de fixar till det och om totalpriset då kanske minskar något.
Missa inte parkeringsvärmaren som ingår som introduktionserbjudande.
Absolut inte, fram tills 12:e mars gäller erbjudandet enligt hemsidan.
Kartan dyker inte upp på active info-displayen om du kör google maps med android auto, men det är du kanske medveten om. Det som de dock lär ha börjat lägga till stöd för är att köranvisningar (t.ex. "vänster om 200m" med en pil) skall kunna överföras från navigatorn i google/apple maps till instrumentpanelen. Men jag skulle inte räkna med att det stödet kommer nu till Golfen.
Ja ska oxå ha Activ Display, men har man inte GPS. Vad man kan egentligen ha för användbara vyer??. Blir det bara en rolig grej om "digitala" analoga mätare man använder?.
Jag hade hoppas på som Audi kör. Att man kan ha en stor varvräknare i mitten och digital hastighet bara. Men det verkar tyvärr inte så :)
Jag skall inte argumentera mot någon av er, ju fler funktioner man har desto större blir nyttan med den naturligtvis. Men det är ju en smaksak och det finns garanterat användningsområden för det iom att man totalt har fyra konfigurerbara displayer istället för två. Jag var först lite besviken på den jämfört med Audis eftersom mätarna inte minimeras lika mycket i gps-läget och då blir kartan inte så stor. Men å andra sidan har man ju mer info som kan visas inne i mätarna istället, så det kan nog jämna ut sig. Men ja, läget med stora varvräknaren verkar saknas här.
Hmm kan man välja BORT aktiv display på nya Golfen? Anser fortfarande att det är en fullständigt horribel funktion som tar bort en stor del av känslan i bilen. Är det en VW man kör? Är det en Kia? Vem vet .. Vad är nästa steg? Gemensamma karosser?
Då mer och mer av en bil anses vara mjukvara så är det dock inte det här konstigt. Trenden är tydligt och skillnaderna mellan biltillverkarna blir mindre och mindre. Naturligt men väldigt väldigt tråkigt.
Jag har active info display i min Tiguan nu då det är standard i GT.
Utseendet lyfter interiören, skulle inte vilja ha tillbaka mätarhuset från gamla Tiguanen.
Vill man kan man få mer info på displayen än det var möjligt med de gamla analoga mätarna.
Skarp och bra display, what's not to like?
Kör Passat B8 och provkörde en med aktive display innan köp, tycker att upplösningen tyvärr är ganska låg, dvs pixlig som på en gammal mobiltelefon.
Jag valde därför inte denna display, det ironiska är att det antagligen är billigare för VW med en skärm istället för mätare med rörliga delar, så de digitala skärmarna kommer vi få se mer utav.
mangewide:
Jag såg att du har ErgoActive. Är du fortfarande nöjd? Gäller detta alltså bara förarstolen och inte passagerarstolen?
Mer är inte alltid bättre. Bara för att man kan så betyder inte det att man ska. Ofta innebär det att du istället för en riktigt bra fungerande genomtänkt funktion får 10 dåliga. Kvalitet ska inte mätas i antalet funktioner. Men men, det är framtiden, snart är alla "fulldynamiska" helt enkelt för att det blir billigare så det är bara att vänja sig.
Ja Galet nöjd, lätt den bästa tillbehöret. Använder det varje gång jag kör bilen. Så jäkla skönt efter att ha suttit en dag på kontoret att bli lite uppmjukad :)
Det är är bara till förarstolen..
Denna stol är faktiskt en av sakerna till att jag tvekar till att köpa en GTI som tanken är nu. Jag vet det är en grym stol i den, men det går inte att jämföra med massagen alá Merca S-klass *haha*..
- - - Uppdaterad - - -
Jo håller med, detta måste ju vara en svinbillig lösning för bilföretagen.
En analog varvräknare i mitten och digitalt resten som blandannat Ferrari, är det klockrenaste tycker jag.. :)
Då får väl hon köra när ni åker båda. ;)
Ännu en lite rulle om Facelift GTIn, tycker den är riktigt lyckad. Kofångaren fram utan kameran fram är ju väldigt snygg.. :)
https://www.youtube.com/watch?v=wiYU...ature=youtu.be
Gött, nu har de fixat pluspaketet i kombination med dynamic light assist, så priset gick ner en del för mig. Då har jag nog råd med ergoactive-stolen också :)
Ja nu kan man få flytande blinkers och DCC på GTIn oxå :)
Kommer den uppvärmbara vindrutan enbart till GTI och R?
Nära att beställa nu, när äntligen konfig stämmer till 100% :)
Vad tycker ni om de nya fälgarna! ( de är faktiskt nya, kan ni se skillnaden mot de tidigare.. )
Bifogad fil 8608