Det är jag också nyfiken på!
Skickat från min C6603 via Tapatalk
Utskriftsvy
Det är jag också nyfiken på!
http://www.carsguide.com.au/news-and...81586_20140128
Tja varför inte? Kan ju vara lite småkul :-)Citat:
As for the exhaust, it's more than a visual difference. While gases escape only through the inner two of the four exits under light-load driving, high-throttle or high-rev conditions open butterfly valves at the exit of a rear resonator chamber open, to open the outer exits and give the exhaust a note that's raspier when revved. Engaging Race mode opens those butterfly valves for the outside two outlets all the time, resulting in a noticeably more bellowy sound just off idle and up to the mid revs, where it seems that the piped-in intake sounds chime in just as much if not more.
Om jag läste rätt så är det ungefär som på TTRS fast där är det 1+1
Vänstra röret är spjällat är.
Det här är samma som funnits på alla Audis S/RS modeller i flera år. Golf R har haft samma sak redan på R32 tiden.
Bara fimpa spjäll slangarna så låter det fint :)
Gjorde på min Golf R, det lät bättre.
Provkörning i Teknikens Värld som låg i postboxen i morse.
Prisvärd 8/10
Underhållande 10/10
"Den ser inte mycket ut för världen, Golf R. Det är nog meningen. Du vet vad grannen inte vet. Det är en underhållningsmaskin i världsklass. Bra jobbat Volkswagen"
Lyckat :cool:
Schysst att få ha en demo bil i en vecka, hur lyckades du med det?
http://www.bilsport.se/artikel/golf-...bt-har-370-hk/
Galet med bara mjukvara! :). Ja tack til motor, fälgar och Takspoiler.........resten *huuuva*
Blir intressant att se vad som händer här i sommar!
Blir att chippa TTn om dom släpper 2 liters snurror med 370+ hästar...
Insider på Audi i Ingolstadt säger att ca 330Hk landar S3 plus på om den släpps.
Skulle själv förvånas om dom hade släppt en Plus eller Evo version som ger 380hk. Tror mer på att en ny RS3 kommer landa på ca 360hk ut till kund. Dagens TT RS plus tex har ju 360Hk. Annars är dom uppe å nosar på RS4ans effekt