Nån som har hört nått mer om när dom börjar rulla in hos Handlarna eller är det fortfarande V46 som gäller?
Utskriftsvy
Nån som har hört nått mer om när dom börjar rulla in hos Handlarna eller är det fortfarande V46 som gäller?
Tittade lite hastigt på nya golfen när jag var och hämtade lite reservdelar på VAG. Såg trevlig ut. Är verkligen bagageutrymmet större än på mk6? (körde inte den)
Ger mycket bra intryck!
En liten negativ notering – Fortfarande är hatthylla lika solid som en pizza kartong. Själv använder jag inte hatt…men ändå.
/Peter
Jag lyfte ut golvet för skoj skull och visst blev det större men mer svårlastat då undergolvet är lägre typ reservhjulsbalja, i mitten. Med mjuka väskor vinner man ju en del utrymme, vilket mottages tacksamt.
Instrumenteringen som är riktad mot föraren, även mittkonsolen, är en riktig höjdare :-) Visst får det bli en provtur inom kort!
/Peter
Är det någon här som vet vad detta egentligen innefattar: "Parkeringsvärmare. fjärrstyrd" ?
Det kostar 9900kr som tillval på en Golf GT 140 TSI, och frågan är just vad som innefattas av "fjärrstyrd"?
Det är tämligen sparsmakat med information kring detta vad jag kan hitta... :(
Innebär fjärrstyrningen att man kan starta den ex-vis via sms, eller fjärrkontroll? Om fjärrkontroll, hur långt räcker denna?
Man borde även kunna programmera att den startar en viss tid?
Provkörde en för nån vecka sen, och det var sannerligen en trivsam upplevelse! Visserligen 105-dieseln, men ändock. Gav riktigt trevligt intryck, kvalitetskänslan har tagit ett kliv uppåt tycker jag iallafall.
Det ska bli synnerligen intressant när GTI och R dyker upp..! Har inget enormt behov av att byta upp mig känner jag, men stämmer tillräckligt mycket så vet man aldrig. :D
4wd och R-teaser ?
http://www.automotorsport.se/artikla...-och-r-version
GTIn provkörd i Tyskland:
Bifogad fil 1147
http://www.autobild.de/artikel/vw-go...f-3798104.html
Ser ganska så trivsamt ut dessutom! (om man bortser från den där adaptiva avståndshjälpen i fronten då, den ser inte något vidare ut..)
R:en blir fin med 290 hk, 7 växlad dsg och 4wd.
Kombin såg riktigt bra ut. Bra lyft mot den gamla.
Skickat från min GT-N8010 via Tapatalk 2
Stötfångaren bak ser inget vidare ut - gillar verkligen inte "honeycomb" mönstringen. Så skönt att inte MK6 har det. Annars ser det väl ok ut men ger inget direkt köpbegär för en MK6 ägare inte rent utseendemässigt i alla fall. Den lägre vikten, "performance"-paketet osv. kan säkert bli trevligt däremot. Längre redan efter provkörning.
Är det inte ovanligt generöst att visa upp bilder på ej introducerade modeller? Visst har de visat Gti men officiell visning för kombin är väl först senare i vår? Och R:en är väl nästan ett år från kund.
Bra information som är ny för mig. Prisskillnaden mellan GTI och R är ju c:a 87.000:-. Ganska stor ökning så det skiljer väl förmodligen mycket i basutrustningen eller så är det bara ett sätt att ta betalt på. Man kanske kan ha drag på R:en med då rören inte förstör denna möjlighet.
Även designen på Variant innebär som nämnts ett klart steg framåt.
/Peter
Ja det är ovanligt att bjuda på så mycket bilder...men jag tror det är ett sätt för VW att visa att det kommer många nya modeller, för att visa att de är på offensiven.
Något som jag tror mig se, är att avståndsradarn verkar vara annorlunda, på dessa bilder ser den mer fyrkantig ut än på de golfar som finns nu.
Vibiägare hade uppenbarligen problem med nedisning av sin, så detta kanske är en ny variant?
Peter