god dag läget?? du har inte ett ögonlock till en mk1 liggandes;)
Utskriftsvy
god dag läget?? du har inte ett ögonlock till en mk1 liggandes;)
Eveyboby got PM =)
Du har mail :-)
Nya trummor hämtas på lördag =) Bilen kommer till garaget innan månadens slut..=)
Har mailat om ett bälte oxå..känns bra=)
Bältet ligger hos bussgods och kräver min uppmärksamhet.
2st nya trummor ligger i A3án + slangar.
This is the good shit.=)=)
Vad blev det för bälte?
Bälte är ett Sabelt(?) 3 punkts..köpte det innan jag läste "sitta still" tråden. =)
Jo skivor i all är men! Jag vill ha saker som funkar och inte kräver massa extra mek...+ att jag sålde allt som behövs för att bygga om till skivor för ett år sedan så jag vägrar köpa nya saker=)...och jag fick trummorna för 200kr..man skulle ju varit dum i huvet om man nobbar det=)
Puts och karisma är receptet=)
Den riktiga putsen kommer nog inte förens runt 2009..vill ha en fungerande bil i sommar.
Sabelt är prisvärt!
Finns rätt mycket olika där.
Går ju att sälja/byta åxå sen om man inte är nöjd
Bältet levererat till jobbet=) MKT fint!...porsche nörden på lagret var framme direkt och kladda=)
du får säga till du med om det är något jag kan hjälpa dig med!
Perfekt...finns massa att göra och den ska vara på bugrun tvättad och tankad..skicka ett sms när du e klar ;-P
Donator växel lådan är nu tvättad..älskar våran karusell tvätt=)
nya lagar + sync ringar och sen diffen ska i.
Bilder kommer!
Hallå ja.
Jepp...byter och moddar allt i lådan själv.
Nja..svårt och svårt..allt e reletivt.
Det behövs lite olika avdragare och press + hylsor.
Har lärt mig lite av en kille på jobbet och sen bara ett förvånasvärt intresse för just växel lådor...+ alla kurser VW har att erbjuda..inkl Automat låda men det har jag glömt bort=)
En bok e bra att ha men ska man bara byta syncringar kan man ta det som funkar..fast jag har alltid boken för det är tråkigt att sätta upp lådan och sen bommat nåt...gjort det 1 gång och det sög saftigt=)
Hade knäckt backväxel förar grejen så backen och vilken annan växel jag än la i gick i samtidigt..small till bara så hoppa växeln ur.
Den lådan kom ner mega fort=)
Kan försöka göra en lite step by step grej men jag glömmer ofta att ta bilder mm...har massa DIY (Do it yourself) som jag tänkt skriva men tummen sitter den ska och hårt tydligen...
Sugen på att dra isär lådan själv??
ja, men de kan ju bli dyrar än att lämna ivägen som du beskriver. Måste ju våg för att vinna lite. De längsta jag kommit är att ta bort 5an på en 020 låda =) Men de är ju en början. Föresten va dyra dreven är om man ska ha nya, bättre att köpa begagnad låda som kan donera lite drev.
Om man går in på VAG och frågar efter en beskrivning på isärtagning och renovering av en låda. Har dom papper som dom kan skriva ut eller har dom bara sitt dataprogram ELSA dom går efter?
Ska man göra som man ska så NEJ vi får inte printa ut...sen om nån väljer att frångå den "regeln" så får dom stå för det.
Finn! Trevligt att du hittat hit!=)
Har följt båda dina trådar sen starten men känns korkat att kommentera bilen här då jag ser den så gott som varje dag.
Hämtar lite inspiration till min kommande projekttråd då jag diggar ditt sätt att presentera grejerna på ;)