Undrar hur våra bilar går med steg 2?. Snart vet vi kanske :cool:
Utskriftsvy
Så fort garantin har gått ut...
Det här blir intressant! Att dom svarar bra på steg 1 är ju tydligt, men hur mycket finns att hämta på turbon sen? Gamla K04an hade ju sin gräns kring 400hk. Antar vi snackar lite mer nu? Riktigt kul att se :)
Ändrat
OK, så en Steg1 Cupra gör enligt stertman 100-150 på 4 och 100-200 på 10.5.. Ändå en viss skillnad. Blir att skaffa dp och jaga 10an
Under perfekta förhållanden gör de flesta steg 1 Cupror 5f 100-200 på 10 sec någonting
Men ta dessa tider med en nypa salt det är inga stabila tider, kör några repor på tex
Björkvik då hamnar du garanterat på 11-12 sec. Som exempel är det bara kolla
tiden på M5 v10 som låg på 11sec 100-200 eller Golf R steg 1 på 17 sec.
Dina fälgar är riktigt snygga!!
Ni som kör Cupran, och har kört Golf GTI tidigare, hur tycker ni inredningskvaliteten känns i jämförelse med Golfen. Är Seaten plastigare? Skramlar den mer i kupén? Eller håller den samma standard i upplevd kvalitet?
Säg till om du vill titta på en Cupra. Jag bor knappt 10min från sjöstaden.
Kvalitetkänslan är klart bättre än minna tidigare Golf 5or (Gti) iallafall.
Jämför man med min bil innan Cupran Golf 6 (Gti) så är det väldigt lika
känns som Seaten är väl ihopskruvad inget skramel än så länge:)
- - - Uppdaterad - - -
Tackar Raven! Jag är väldigt nöjd med fälgarna.
Det låter ju grymt bra. Har en Golf 6 GTI Edition 35, där jag är mjt nöjd med kvaliteten.
Vore toppen Raven, vi kanske kan bestämma någon kväll. Kan höras via pm.
Seat Leon Cupra R420? :rolleyes:
http://youtu.be/0SYAEP3LxTg
Seat imponerar ;) Dessutom ser det ut som standard Leon Cupran ej PP https://www.youtube.com/watch?v=KlGCZiFyqVw
Oops ser man på. Nice.
Honda Type R är nog en trevlig bil. Otvetydigt snabb med :).
/Peter
Hondan är säkert bra på bana men rakt fram är det stor besvikelse när man ser detta https://www.youtube.com/watch?v=k4i-72xLFT4 0- 200 på ca 24 sec 100- 200 på ca 17-18sec... Verklig tid verkar va 210 mätartid. Cupran skulle fullkomligt mosa
Hondan speciellt i högre farter
Jo. Själv är jag inte spekulant på Hondan, kör ju VW, kan ju knappast bli bättre ;).
Gillade Civic type R version EP3 2001-2005 (den med växelspaken rakt in i instrumenteringen). verkade mest GTI mässig av dem. Monterades i England. Sedan dess har designen gått åt ett annat håll.
Inredning / instrument har ju lite "tivoli" stuk över sig i den senaste tappningen.
https://www.youtube.com/watch?v=oab3XoYx3fU
/Peter
Klart du är nöjd med Vw finbilen en fantastisk bil i mina ögon, själv är jag positivt överraskad av Cupran
helnöjd på alla sätt å vis:) Hondan däremot ser alldeles för uppseendeväckande ut för min smak
har blivit för gammal helt enkelt
Richard, jag är under 30 och skulle aldrig våga visa mig offentligt i en type r...
Varit och provkört en Leon Cupra ST hos bilhandlaren. Riktigt bra! Blir nog en sådan på privatleasing.
Har en fråga som ni Cupra- ägare kanske kan svara på. Kan jag fortsätta använda mina vinterhjul som jag haft till min golf gti ed 35? Borde ju vara samma eftersom golf och leon delar så mycket teknik.
Skickat från min GT-I9505 via Tapatalk
Vinterhjulen kommer funka kanon på Seaten:) Kul att du verkar nöjd med provturen.
Själv tog jag bilen till Spanien Torrevieja, på vägen ner passera jag Castelloli i Barcelona
det är en bana de testkör Cuprorna riktigt kul, passa även på att kolla vad bilarna tillverkas:)
Cupran går riktigt bra och problemfritt drar ingen olja alls trots aktiv körning på autobahn
jag är helnöjd.
Låter fint! Ska snacka med handlaren igen nästa vecka, sjukt lång leveranstid dock. 6,5 månad...
17" är minimum på cupran.. Om du nu hade 16" på Golfen.
Du kommer inte att ångra dig. Jag kan verkligen rekommendera att lägga till för seat sound, adaptiv farthållare och lane assist.
Skickat från min D6603 via Tapatalk
Har 17" idag, så det är lugnt. Tack!
Funderar dock på att sätta vinterdäck på en 18" sommarfälg som jag har. Kan man kanske behandla fälgarna på något sätt så de klarar vintern? Lite off topic kanske, sorry i så fall.
Pulverlackerade bör ju funka.. 😀
Nu är den beställd!
SEAT Leon ST 290 Cupra Dsg 2016
Svart metallic
Svart helläder
Seat sound
Full link (för inkoppling av android/iphone)
Parkeringssensorer fram och bak.
Så nu ska GTIn Ed 35 säljas om ett tag. Tyvärr ca 6 mån leverans på Cupran.
Grattis till en fin bil!
6 mån var lite väl lång väntetid, hoppas du får den tidigare.
heheh
Ser bra ut :)
Nyss hemkommen från en lång resa genom Europa med Cupran, fan vilken bil å gå bra vare sig det är på Autobahn eller Nurburgring:) Testade toppfarten så sent som i förgår kom upp i 262 km med Gpsen
mätarfart ca 275 km 4 pers i bilen samt mycket packning, självklart var det på en fin raksträcka där
fri fart gäller, var även på Nurburgring å körde 2 varv bästa tid 9, 23 väldigt nöjd med tanke på all packning
samt fyra pers plus inte så stor erfarenhet när det gäller bana (10 varv totalt på ringen genom åren)
Cupran har idag gått ca 1500 mil har inte behövts fylla på olja än, bränsleförbrukingen under resan var som högst 1, 1 lägst 0, 73. Jag är riktigt nöjd med denna bil:)
Låter grymt Anri52, känns som jag beställt helt rätt bil :)
Skoj Rickard! Och milen har tickat på lite ser jag.
Kan bara hålla med angående oljeförbrukningen, eller snarare avsaknaden av den. Riktigt skönt!
Körde på farthållaren idag, i 90 drog den ca 0.57 enligt momentan mätaren. Riktigt bra!
Riktigt bra tider Raven:) Din bil går riktigt riktigt bra med endast en trimbox det har man ju fått erfara.
Bra val av bil HammarbyS:) Tror inte du kommer bli besviken.
Anri52 och Raven, vad har ni för modifieringar?
3" Downpipe med euro 6 klassad hjs cat samt Eibach sänkt ca 1,5 cm.