Precis vad jag sagt.
Utskriftsvy
tur att det klara sig så pass bra iallafall..
Snygga fälgar har du ialla fall..
Hur går det med mk1 gtin då? Börjar den bli lika snygg som min? ;)
Kanske det men det spelar inte någon som helst roll vilket moment man "ska" dra hjulbultarna idetta fallet. Bultarna var inte spända alls om du läser i texten. :P
Har du?
Hehe. Tack(?) :D. Den knallar o går, lite "slitage" har det tyvärr blivit. Men inget allvarligt.
Bytt ett hjullager, en styrled och olja plus filter på 1500mil. Spinner som en katt o tickar som en klocka.
I övrigt helt orginal med 15" BBS fälgar från mk2 GTI. Så snygg är den väl hehe.
1500 mil är ju längre än jag kört med min bil sen jag köpte den :)
Manny betar ju en 15-20mil per banträff så.....
Det plus gatåka gör en del mil.
Gött för den skall användas.
Och JA jag är avundsjuk på din bil =)
Hehe, ja det är min bruxis juh! :D. Ska användas. Den har rullat ca 31500 mil nu, and still going strong.
I fel tråd ja.
Men iaf.
Ja, Nu har banpremiären avklarats :D. gick vädigt bra men min depå-chef pekka ansåg att framfjädrarna var för mjuka, så där har jag ett litet projekt att ta tag i.
Annars gick det utmärkt. Var riktigt roligt! :D. Blev nog en 10 mil på banan.
Idag har jag och jugo haft en "fotosession" med våra bilar med hjälp av en bekant som är "proffsfotograf", det får man kalla sig om man har utrustning för typ 50 lök. Han ska bränna ut bilderna till oss i dagarna så ska vi se om det blev nåra bra bilder.
Nice! :D
Alltid lika kul att se bilder från dig! Se till att slänga ut dem här så vi får se på drömåket!
hehe tack, min egen kamera har sagt upp sig så bilder av mig kommer inte på ett tag. Han ska bara redigera lite bilder så kommer dom upp på nätet sen.
Måste bara förtydliga att banpremiären är för iår alltså :P
Äh, det blir nog bra..se åt han att snabba på det hela lite! :)
[QUOTE=Manny;47489]Ja, Nu har banpremiären avklarats :D. gick vädigt bra men min depå-chef pekka ansåg att framfjädrarna var för mjuka, så där har jag ett litet projekt att ta tag i.
Annars gick det utmärkt. Var riktigt roligt! :D. Blev nog en 10 mil på banan.
Skriv upp vad du har för fjädrar fram och bak längd mm så kan du höra av dig till mig så kan du få ett svar på hårdheten på nya fjädrar= Det får väl bli ban åkar fjädring hehe.
Själv så är nog min banåka över för i år för min höger armbåge samt hand är skrot så operation är att vänta.
Nu är det snart dags för besiktning.
Orginal luftfilter på, isolering på buren på plats. Tutknapp fixad.
Slängde på ett par orginal bakljus bara för att vara på säkra sidan. Inte särskilt snyggt men men...
http://images.fotopic.net/y61tth.jpg
Var inne o köpte ett skydd på VAG att ha under nummerskyltshållaren bak för att det inte ska repa igenom lacken med, skramlar lite mindre med:
http://images.fotopic.net/y61tte.jpg
Även fjädern till bromsregulatorn bak hoppade tillbaks för säkerhets skull.
Borde ju vara intressant för sbp att få in denna hehe
När är det dags då? lycka till
Har inte bokat tid ännu.
Får väll hoppas du får tid innan bug-run då, för annars får du ju meka tillbaka den en
gång till hehe ;-)
Äh, det är inga problem, här nera har vi ju 10 besiktingsstationer inom 5 mil. O jag brukar för det mesta ringa på morgonen o fråga efter återbud. :D iblad får man tider inom 10 min :D
Manny lycka till på besiktiningen!
när ja var in första med den tyckte dom jag var dum ihuvudet som lagt ner så mycke jobb på en gammal golf :S
haha!
Härligt manny!
Sås, gick in på internet imorse vid 9 och där fanns en ledig tid kl 11:00 i markaryd (ja, på en lördag!). Sagt o gjort. Var inga somhelst problem! Gick igenom UA! :D
Bilen hade ca 1cm kvar till att ta i både på bromsprovaren o lyften. O jag som höjde den 40-50mm i vintras :P.
Han hittade nåt litet glapp i båda inre styrlederna dock men d va så lite så han satte ingen tvåa på det. Men det är bra att han såg det för det måste jag fxa.
Sen snabbt hem o byta bakljus o filter igen :P.
Grattis samt att du byter väl styrlederna nu när du vet att dom glappar lite.
Självklart, men frågan är om det blir gjort innan Bugrun, det får vi se.
Grattis nice, sänk igen då nu vet du vilken höjd du skall ha när du kör till dom..
hehe, jag håller mig nog på denna höjden nu :D.
Shit en ny styrled kostar 1200:- st. sjuka priser.
Fixade en ny takantenn idag då nån fjortis snodde den förra. Mätte lite o konstaterade att antennen inte ens sitter i mitten på taket, grrr.. Störigt att nån inte har gjort det ordentligt...
Måste ju ha kvar den om jag inte vill ha hål där..
Härligt att du vann på SBP:s årliga lotteri =)
Grattis.
Grattis, måste varit skönt.
Ska bli roligt att se den på BR..
Det är väldigt sällan glapp på inre styrleden. Har fått nedslag på dessa på besiktning för att själv inte hitta glapp och ombesikta med samma leder utan problem. Så kolla skicket själv innan du byter.
Sen kostar ett komplett styrstag med leder långt från 1200:- om man väljer annat märke än Vw original.
Var fanns glappet då? för ett glapp är där och det är INTE yttre lederna.
1200 är priset på Meca, Vag har jag inte ens vågat kolla.
Lossa på damasken till dom inre lederna och känn på den stora muttern för det kan räcka med att dra år den lite.
Härligt Manny.
Nu hoppas jag att mitt lik går igenom.
Annars så blir det inget BugRun.
Händer lite smått o gott i verkstan nu...
Har bytt ut avgasgummina mot lite rejälare grejer. hittade nåt från nån saab som passade bra som var lite segare än orginalgummin. Krökte även till sista röret neråt en nypa.
Avgasröret låg emot reservhjulsbaljan och klonkade lite då och då, hoppas detta hjälper.
Drar kabel till en kontakt till fläkten med så jag kan köra efterkylning av maskin efter bankörningen. Den nuvarande termokontakten i kylaren gör att den startar så himla sent.
Justerade handtaget på passagerarsidan med.
Annars inga stora operationer på g.
Du har tur du som har en färdig bil =P
Hehe, ja men det är inte gratis :D.