Ursprungligen postat av
jimZon
Jag kommer förmodligen tredje gången gillt välja en bil från VAG-koncernen trots att jag bytt galet många delar på båda bilarna:
Audi A3 2001 (köpte den av min mor 2004 och ägde den till 2009) reparerades för över 70,000kr under perioden. VAG stod för lite mer än 40,000kr av det och resten stod jag för (service ej medräknat). Under tiden jag ägde den så betalade jag för en torkarmotor bak, två låskistor bak, ett gasspjäll, en LMM, två tändspolar, en backspegel, ett ljusrelä, ett kombiinstrument (dyrt), lacksläpp på dörrar och baklucka. Audi stod för bytet av alla ABS-sensorer, ABS-pumpen, ABS-regulatorn, en pendel under ratten och några mer saker. (Bilen var på reparation mer än 10 gånger under tiden jag ägde den.
VW Golf GTI 2010 Denna bil har gått bra. Endast låskistan bak och farthållaren har gått sönder som jag själv har behövt betala för. Kamkedjeraset som resulterade i byte av topp, kolvar och vevstakar stod VW för och även min AC som la av helt i somras. Men kostade över 40.000kr i rep totalt.
Trots att jag minutiöst servat mina bilar och bytt olja vid max 1,500 mil så verkar det inte hjälpa. Jag vill gärna fortsätta tro på VAG men ibland blir jag trött. Hade inte haft vänner på KW-bil i Kungens kurva så hade jag nog fått hjärnblödning.