Hej , idag så jobbade jag lite med bilen igen, hade bokat en ny tid för ombesikta idag kl 13:00 så tänkte byta lamdansonden och små pilla lite & hoppas på det bästa. Började plocka ner systemet framtill, satt fast med två plåtclips & i bak kant satt en vanlig avgasklämma, bytte sonden och tänkte vara lite extra duktigt & byta den packningen som är konad. Den var inte alls rolig att byta. Hade jag vetat hur svårt det var hade jag nog ärligt åkt in och spelat dum :)
men efter mycket slit & benn & våld så gick den bort & fick dit den nya, smörjde in med lite tunt lager avgaspasta med så det verkligen tätade sen med. Sen kom det "roliga" få ihop det nya, plåtclipsen är rätt stumma och sega så är svåra att hålla isär för att lyckas trä på dom igen, så googlade och hittade en lösning som funkade riktigt bra, fick kapa av den sen för att få bort den sen bara, helt klart värt att offra en sån klämma för det sen så kapa av systemet vrida det lite så att inte sonden längre går emot kadanen och svetsa ihop igen. Kan säga att jag inte var första som svetsade i det avgasystemet, många loppar både här och var...
sen när det var klart & varmkört så var klockan 14:00 så gick inte igenom, hann dock omboka besiktningen till nästa helg istället, får mina sommarhjul då med så blir perfekt!
När allt var ihop och städat så passade jag på att tona bakrutorna, blev okej resultat
Sen en bild på sommarhjulen som är på GBifogad fil 6028Bifogad fil 6029Bifogad fil 6030Bifogad fil 6031Bifogad fil 6032Bifogad fil 6033Bifogad fil 6034