Hej, ny på forumet, har en fråga kring golf R, är det någon som listat ut hur/om man kan gå förbi att antisladden inte går att koppla bort helt... lite synd på en fantastiskt rolig liten bil!
Utskriftsvy
Hej, ny på forumet, har en fråga kring golf R, är det någon som listat ut hur/om man kan gå förbi att antisladden inte går att koppla bort helt... lite synd på en fantastiskt rolig liten bil!
Sök på forumet, det finns en tråd som enbart handlar om ESP för Golf R. Till 2012 kommer en bättre ESP som går att koppla ur. För äldre bilar så har jag för mig att bland annat Hohenester erbjuder deaktivering av ESP.
Min Golf R DSG årsmodell 2012 byggdes 8 juni, står i Södertälje nu och väntar på transport till åf, så nästa vecka blir jag lycklig ägare! Får återkomma med rapport angående ESP :) Det är drygt att vänta....
Lika här! Min byggdes 7 Juni kommer under nästa vecka...
Trevligt! Vad blev det för spec?
Det tog lite tid innan svaret!
Så här ser min ut,
4-dörrars
dsg
sportpaket
rcd 510
backkamera
Allt som fick plats inom de gränser som företaget godkänner.
Och din?
Candy white
DSG
4 dörrar
RCD510
Parksensorer fram o bak
Sportpaket Talladega med svarta 19"
Ipod-anslutning
Hunnit med 55 mil första veckan.
Kul! Jag köpte en förra veckan.
Blå
5 dörrar
DSG
DCC
Sportpaket
Park m. Kamera
RCD510
Soltak
IPod-historia
Känns stabilt men saknar Bluetooth handsfree.
Min är Tornadoröd med svarta fälgar.
Samma färgkombo som Magne.. kul..
Var nere på nurburgring och körde nordscheife, bilen gick som en dröm där nere.. kan rek till alla som har bilintresse att ta sig ned..
Nu till frågan, kan någon länka.. hittar inte har för mig att det finns tråd som handlar om trim till Golf R, tycker bilen går riktigt bra men vill veta vem som, är bäst på att trimchippa så man får ut 310...
Var på Gotlandring idag och körde några pass, var där i höstas också men då var det lite små blött.
Den går riktigt bra på bana med tanke på vad det är för bil (och kostar), även om den inte riktigt hör hemma där.
Motorn känns helt klart som den räcker till för bilen, däremot är bilen tung(!) och det lider den av, bromsarna mattades något efter några varv, inga större problem men framförallt däcken orkar inte. Det gick lite bättre när jag tog ur lite luft ur dem men jag tror dom hettar över och då börjar det sladda en del.
Med bättre däck och bromsbelägg skulle den nog riktigt bra på bana.
/N
Håller med om intrycken ovan. R:en går fint under press men man känner tydligt av att den är tung. Krävs inte mycket för att den ska börja hasa över framhjulen.
R däck är svaret om ni skall använda bilen på bana. Det är som natt och dag. Bättre belägg och stålomspunna slangar samt ny bromsvättska också
Precis, man får anpassa körningen lite efter detta, inte ta med sig så mycket fart in i kurvorna och istället gasa sig genom dem, då utnyttjar man fyrhjulsdriften och det funkade riktigt bra, men även detta klarade inte däcken efter några varv och man gick brett och målade svarta streck...
Skulle vara intressant att köra med R däck...
Misstänker att det är som natt och dag med R-däck.
Haha, såg inte Jerkers inlägg. Lustigt att vi valde att formulera oss så lika..
Någon R-ägare som har monterat någon sjysst sänkningssats på sin Golf då? Funderar på att ta ner min i backen något, någon som kan rekommendera en sats? :)
Kör H&R fjädrar om du skall ha något lägre bil. Blir snyggt och dom är bra kvalité på
Nån som har erfarenhet av H&R sänkningsfjädrar i kombo med aktiva chassit?
Halloj, stötte på detta forum av en slump då jag sökte lite på Google.
Kommer i början av januari nästa år att beställa en ny bil och det lutar mot en Golf R. Det har tidigare diskuterats leveranstider i den här tråden, men det var ett tag sedan. Är det någon som beställt nyligen eller har koll på annat sätt hur leveranstiderna ser ut från beställning till leverans?
Väljer man haldex på en Passat så vet jag att man kan få vänta mellan 7-12 månader och det låter ju inte alltför skoj.