Sorry om jag kapar tråden lite...
Har hört talas om någon "äldre gubbe" som renoverar coilovers....
Har ni hört talas om han? renoverar han Öhlins? något nr?
Chrille
Utskriftsvy
Sorry om jag kapar tråden lite...
Har hört talas om någon "äldre gubbe" som renoverar coilovers....
Har ni hört talas om han? renoverar han Öhlins? något nr?
Chrille
Christian,
Vi skickar våra fjäderben till Svante Olsson i Sunne. Tel nr 0706-270287 eller 0565-27028
/Ulf
Tackar!!!
Han kunde/ville tyvärr inte ta våra ben, han sa att det brukade vara krångligt med delar mm till Öhlins...
Får skicka dom till Sellholms istället..
Nu har vi fått en ny kamera i bilen så det finns nya filmer av bra kvalitet från Supercupen i Kullings.
/Ulf
Nästa tävling är Backasprinten i Skene i morgon
/Ulf
Då syns vi där, jag ska sitta i kartläsarstolen i Johan´s Släggräser istället för Matti.
Det blev seger bland 2WD efter att ha vunnit alla 3 sträckorna. Film på hemsidan.
/Ulf
Grattis!
Grattis.. Gött att det funkar och håller..
Grattis!
Vi får väl säga grattis till Jonas också. Han satt i släggracerns bil som blev 2:a
/Ulf
Härligt att det går bra i skogen, grattis!
Ja de va riktigt kul att åka med =)
Gammal tråd får nytt liv. Efter ett makalöst 2011 höjs ribban inför 2012. Tack vare gamla och nya sponsorer kommer vi att köra hela SM serien i år.
Ny hemsida och webbmaster. Motor och låda genomgångna. Karossen fått lite ny plåt & färg. Bussen är på lack av nedre delen.
Allt skall vara klart till Uppsala den 27.1
Kolla in på hemsidan
/Ulf
Trevligt! Mkt nyttig information och helt klart häftiga bilar :) Dock skulle jag vilja se lite fler motorbilder, gärna under arbetets gång, vad som används osv.. om tiden finns såklart :)
/// Peter
Kul kalender för 2012!
Och VILKA resultat 2011 , GRATTIS!
MEN synd att det inte är nån SM-deltävling i norra sverige.
Eller i alla fall i Västerbotten , Jämtland och Norrland.
Vännäs eller Östersund är ju de BÄSTA vintertävlingarna.
Härligt Ulf.
Gick grymt gött på Strömkarlsrallyt 2011,underbart flyt o sång.
Grattis till segern oxså.
Dock har jag en mera privat fråga.
Har ni några delar över till en Golf III:a ??
grabben håller på att renovera en 2.0 golf III 96:a.
MVH:
Patrik I Uddevalla.
Patrik,
Det finns säkert en hel del. Vad behöver du, jag kan kolla i förrådet.
/Ulf
Härlig bil! Tycker mig känna igen den sen jag fotade Alesvängen sist den kördes (2010?).. I sånt fall har jag bilder från ss11..
Ett år har gått sedan senaste uppdatering. SM säsongen 2012 gick helt åt skogen med punkteringar och avåkning. Denna säsongen startade bättre. En 5:e plats i 2WD i årets första deltävling av SM som gick av stapeln i Sandviken. Allt flöt på utan bekymmer. Nu ser vi fram mot nästa deltävling i Östersund den 22-23 feb.
Kolla in hemsidan och facebook länken där för film och mer info
så awsome! följer med spänning. :D
Tidigt i morgon bitti bär det av till Östersund för deltävling 2. De skall hinna reka vägarna under kvällen och fredag morgon. Fredag kväll startar rallyt med 3 sträckor. Lördag blir det 6 sträckor. 13 mil SS och 50 mil totalt, lite att bita i.
Lycka till!
Körs det någon deltävling på "hemmaplan" som ifjol?
Övriga mindre rallyn med kanske man inte får missa?
Inget SM på hemmaplan i år. Däremot blir det endel lokala tävlingar med start i Falköping. Har inte alla datum nu men kollar och lägger in.
hemma igen kl 0530 söndag morgon efter att ha kört från Östersund i går eftermiddag. 11 timmar/75 mil. Blev en lång dag då vi gick upp 05.30 lördag morgon för start av andra etappen.
Blev till slut en 6:e plats i trimmat 2WD och en total 4:e plats i SM tabellen efter 2 deltävlingar.
Nu väntar sommarsäsongen tack och lov, då slipper vi åtminstånde frysa.
Vi har gott om begagnade dubbade rallydäck (pirelli) till salu om någon behöver
Detta blir lokaltävlingarna utanför SM
27.4 Götenerundan
1.5 Falköping
25.5 Aleknixen
15.6 Backasprinten Skene
27.7 Kullingstrofen
24.8 Stenungsund
28.9 Varvloppet Vara
Vi var iväg och körde första deltävlingen i nya Svenska rallycupen som gick av stapeln i Katrineholm med 200 startande. Blev snabbaste 2WD och 2:a totalt trots 31 st 4WD inkl ett antal WRC bilar.
Var dessutom totalsnabbast på sträcka 2.
Nästa deltävling blir Laxå den 15 juni
kolla på hemsida och facebook
http://www.youtube.com/watch?v=ElTEjf2O2ng
Kolla på denna länk så får ni en resa. Snabbaste 2WD på sträcka 3 i Laxå. Ledde med 8,4 s efter 3 sträckor. Sedan laborerade vi med lite inställningar och däck som inte föll väl ut och tappade ledningen. Blev 2.a i mål
Hej va det går..... :-)
Där gick det undan i skogarna!
Denna gång från Gästabudstrofen där det blev seger igen. Lastade efter tävlingen och åkte ner till Halmstad under natten för att köra sprint-SM på asfalt. Enda ekipaget med grusfjädring som tog sig till final där vi slutade 9:a. Klar godkänt med tanke på att övriga hade bilar byggda för asfalt med fjädring och krängare.
Rekogniseringen och notskrivning gjordes från cykel som lånades på plats för att hinna med. Inte bästa förutsättningen.
Film från Gästabudstrofen
http://www.youtube.com/watch?v=C1dnY...ature=youtu.be
Såg från Halmstad.
Gick skapligt fort trots att den var lite mjuk.
Att slå skånska asfaltssprintarna och back-Lundberg är ju tufft ändå!
Lite mekbilder och uppdaterad spec vore skoj!
Följer ju på fejjan åxå men iaf.
Ulf, du som har bra koll på motorsportdelarna;
Visst fanns det styrväxlar med kortare utväxling att få tag i till Golf Mk2/Mk3? Om ja, gick det att montera dem på servobil? Eller är det hopplöst att åka med på gata?
MiWi,
Sellholm Tuning och BOWI har korta styrväxlar, både med och utan servo. Lika lätt att hantera som en standardutväxling. Vi har en med 2,25 varv fullt slag.
Lillen,
Specen på bilen är oförändrad. Har inte gjort någon förändring sedan byggnationen. Mek bilder har jag nog inga
Nu är även Kullingstrofen avklarad. En lätt avåkning på sträcka 3 kostade segern i 2WD, blev en 2:a plats i stället. Leder nu Rallycupen med 25 poäng till 2:an
Skall försöka komma till Kinnekulle med bilen
Nu var säsongen över. Trots 2 brutna tävlingar i SM blev det en 6:e plats totalt. Seger i Svenska Rallycupen, 3 segrar och 4 andraplatser. 107 poäng mot 75 för 2:an, så det var lite marginal
Är mycket nöjda med detta. Nu börjar arbetet med att plocka ner bilen för genomgång inför nästa år. Ny servicebuss skall iordningställas så det blir häcken full