Jo dom skulle köra i Götene och bilderna ovan är ifrån den tävlingen, hittade inga resultat ännu så jag vet inte hur det gick för dom. Hoppas på svar från Ulf eller Micke.
Utskriftsvy
Jo dom skulle köra i Götene och bilderna ovan är ifrån den tävlingen, hittade inga resultat ännu så jag vet inte hur det gick för dom. Hoppas på svar från Ulf eller Micke.
Det blev tävling i Götene. Blev tyvärr bara 2 sträckor. De körde på en sten i dikeskanten som slog upp bottenplåten som i sin tur slog sönder ett fäste till kylet. Kylet sprack och vattnet rann ut. Inget vatten ingen tävling, så det var bara att packa ihop.
Vi körde däremot Strömkarlen nu senast. Startade bra med sträckseger på ss1. Därefter bra tider på övriga sträckor också. Blev en 2:a plats bland 2-hjulsdrivna och 5 plats totalt.
Nu är det bara 2 tävlingar till inplanerade. Sedan tar bygget av bil 1 vid, beräknas vara färdig lagom till nästa sesong. Bil 2 får gå i malpåse.
Mikael har skaffat ny dator så nu finns det lite uppdateringar samt incar filmer från Strömkarlen på hemsidan
Gick riktigt gött på strömkarlen tyckte jag.
Bra tävling trots stort man fall på sträcka 6.
Synd om Rylen.
Nästan i mål och AVÅKNING.
Hörde hur han ladde och pang och sedan knäpp tyst.
Värre var det ju för Magnus med sin Golf II.
NÄR skall den mannen komma igenom en hel tävling...heheheh....
Patrik,
Jag var med och vände runt Rylén efter dikesvisiten. Han kom alldeles för långt ut i lösgruset och tappade fästet. Han hade trots allt tur, kunde lika gärna ha rullat.
Körde tävlingen i Askersund i helgen. Blev en 4:e plats. Kunde ev ha blivit en 3:e men de blev kraftigt nedvinkade på sista sträckan då en bil hade gått av vägen strax före mål. Nu blev marginalen upp till 3:e plats 4,8 sek.
Filmer på alla sträckorna finns på hemsidan
/Ulf
Nyss hemkommen från Olofström med en uppsättning dubbelljus som reserv till rallybilen. Dessutom följde bilen som ljusen satt på med i paketet. Så nu har vi en Golf 3 till på gården.
Fanns mycket godis på den bilen. Får se vad det blir av denna. Kanske får en separat tråd senare.
Per,
Det finns ju fortfarande en hel del liggande i förrådet som kan komma på denna. Vi får se vad tiden räcker till för.
Ni håller ju på mycket med mk3 och kanske får en del delar över,
så tänkte höra med dig om ni möjligtvis har en central-lås-pump till salu?
Ska in och kolla lite in-car filmer från förra körningen nu :-D
Johan,
Jag tror det finns en pump över. Nu åker jag till norrland en vecka, men kan kolla när jag kommer hem
Nu finns bild på senaste projektbilen på vår hemsida
Efter ett mindre roligt haveri ligger växellådan i sina beståndsdelar på arbetsbänken. En växelgaffel inne i lådan brast i svetsen och detta resulterade i att 2 växlar gick i samtidigt. Resultatet blev att båda dreven på 4:an gick sönder.
Bild på drevet finns på hemsidan
Nu blir det till att beställa nya drev och fixa växelföraren så bilen kommer ner på hjulen igen.
Hittade en er allt på bild från gårdagens Munkforsrally men det var ingen roligt att läsa resultatlistan. Tappat hjul SS2 :(. Vad hände?
http://iloapp.nilssonsrallyfoto.se/d...640&height=426
ja du Per, alla hjulbultarna på vänster fram small av och hjulet for av. Landade på bromsskivan så den sprack i 2 bitar.
Nu är bultarna utbytta mot M14 och samtliga fälgar uppborrade.
Nyheter på hemsidan. KitCar bilen är homologerad och klar för reg.besiktn. Nya bilder kommer snart
/Ulf
ALLTID lika trevligt att kolla er sida.
Finns en del att titta på för bilbyggare.
Kul åxå att ni tävlar flitigt.
Inspirerande!
Motorsport4sale har 2 bilder av bilen på denna länk.
http://www.motorsport4sale.com/repor...dan_1d_064.asp