halloj chefen, så 80-tal med solfilm, den är ju klockren nu, låt den va som den e
Utskriftsvy
Jag tycker det är riktigt snyggt med solfilm. Men då föredrar jag ljusaste filmen man kan ha på samtliga sidorrutor. Bakrutan ska vara ett snäpp mörkare eftersom man måste lura ögat. Det komemr se ut som att alla filmer är likadana om man gör på detta vis.
Men så kan man även lägga till att det är olagligt att ha film på förar- passagerar dörren. Så fråga är om det är värt att åka runt med en olaglig bil.
Att det är olagligt att köra runt med sånt det vet jag, men har den ljusaste så märker de knappast av de. Man kan ju alltid säga att det är orginal.
Är riktigt sugen på att montera detta men orkar inte köra ner rutorna varje gång polisen är i närheten...får tänka över de helt enkelt!
Tycker att bilen hade blivit mer komplett om man monteras ljus solfilm på alla rutor!
Jag hade ljusaste på sidorna och ett snäpp mörkare på min Golf IV och min Audi A4. Med Golfen åkte jag fast av en polis som kom upp vid sidan av mig på E4:an. Även om man har ljusaste så syns det. Sedan ska man lägga till att när det vankas höst. Då ÄR det farligare att ha film på rutorna. Man ser inte alls lika bra. Även om det är snyggt så kommer jag inte lägga det på kommande familje bil.
Ja det har du rätt, man kanske skulle strunta i de helt och hållet, antingen så har man de på alla rutor eller så låter man det va. Jag har ju ljusblå toning från fabrik som är rätt fint och behagligt!
Tråkigt det där med polisen, sånt orkar man inte hålla på med för att det ska se snyggt ut!
Holmgren, skälet till att dom plocka dig var nog mestadels för golfen var ju silver och det svarta bryter av så kraftigt så man såg ju på direkten att det var tonat, har du en mörk bil så märks det inte av lika påtagligt.
JWO, offtopic-fråga men hur har man som student råd med en GTi för 200 loppor?
Scootie: Så kan det ha varit. Blev ju inte stoppad med Audin och den var mörkare. Men skulle inte rekomendera att tona eftersom det faktiskt försämrar sikten höst vinter och vår. På sommaren är det en fördel. känns som det blir 3 mot 1 :) Marioteten vinner, för min del.
JWO: bra svar :)
Bilen har nu uppdaterad programvara -07 och går ännu bättre än tidigare! :)
Vad tror ni om BBS RS-GT i 8.5x19 till nästa säsong på golfen?
http://www.oclbrorssons.se/6249_SE.6...d=5&webdid=125
Dom var snygga.. hade nog suttit klockrent på din bil..
Snygga men inte så snygga att dom är värda det priset..
Jag tror dom hade suttit klockrent på bilen faktiskt, gillar den polerade kanten samt BBS strukturen på fälgen, sen att den väger 9,8 kg/st gör ju inte saken sämre! Mina CK idag väger ca 12-13 kg så det är lite skillnad!
Holmgren: Bortse från priset nu... tror dessa sitter bättre än lemans eller vad säger du?
Svårt att gämföra Lemans och RS-GT. Det är en stilig fälg mot en mer racing liknande fälg. Helheten är viktig tycker jag. Vad vill du ha för utseende på bilen? Något annat som planeras för den som man kan väga in när man ska välja fälgar?
Det som ska göra som inte kommer göra sån skillnad utåt sett är ju solfilmen (ljus sådan) sen är det väl nerlackning (ej så prio på de). Annars ingenting faktiskt vad det gäller utseende mässigt...
Helheten ska ju vara clean/orginal, tror att RS-GT kommer passa bättre än lemans!
Ny fälgar på gång igen..tror själv att RS-GT kommer sitta klockrent såg bilden på R32an från länken va snyggt
Ja har kollat lite på dessa och tror de kommer sitta riktigt bra med sänkningen också! Har alltid velat ha fälgar med polerad kant så det är inte omöjligt att det sitter såna på golfen nästa säsong!
Jag kollade VW loggan på dekaltrim.nu åt dig, det gick tyvärr inte fixa något bra där tyvärr... tydligen väldigt tufft när det gällde såna stora grejer!
Tror med att RS-GT passar bättre än Lemans.
Kommer bli riktigt snyggt, men då måste få bilen ordentligt låg. Däcket ska ligga strax under skärmkanten för att fälgarna ska se stora ut. Ögat lurar en lite annars när det finns en bred fälgbana. Kolla bara på den röda som fanns i länken. Personligen tycker jag att dom ser ut att vara lite små. Men skulle bilen sänkas så skulle det bli betydligt bättre. Ställbart och RS-GT, dom två ihop så är du i hamn..... =)