https://www.blocket.se/stockholm/Vol...32963.htm?aw=1
Vad tycks om denna?!. Lite skeptisk till Fälgarna :)
Utskriftsvy
https://www.blocket.se/stockholm/Vol...32963.htm?aw=1
Vad tycks om denna?!. Lite skeptisk till Fälgarna :)
Tja några som har kommentarer angående Golf sportscombin som familjebil. Anledningen till att jag undrar är att varken jag eller min fru vill ha en så stor bil som nya passaten(vi till och med dragit på bilbytet i ca 2år nu). Har idag en Passat variant från 2012.
En annan positiv punkt är att Golfen är ganske mycket billigare i inköp.
Vi har två barn varav det ena åker framåtvänt och det andra bakåtvänd.
Billigare beror på hur man utrustar bilarna. Men håller du dig till grundversionerna och de mindre motorerna så är Golf lite billigare än Passat, men med lite mer utrustning, motor m.m. så blir Passat snabbt mer prisvärd. Men vill man ha en mindre och smidigare bil så är det ju så. Jag skulle gärna vilja ha Golf av den anledningen, äger en Passat idag.
Jo det är klart har kikat på en golf alltrack 180tsi facelift med parkeringsvärmare, dragpaket och tonade rutor gråmetallic. Får den för 280kkr. Sen kollar jag på Passaten 190 tdi och den hammnar på 340kkr typ samma utrusning men med läderklädsel, värmare i ratt/växelpaddar och l
Bagageöppnare. Även kollat på tiguanen den ligger på samma pris som passaten.
(finns ytterst få bensinare utav passaten och tiguanen att jämnföra med .
Vad är er åsikt gällande Bensin vs Diesel? Är inne på att jag vill ha bensin, kör max 2000mil /år. Vill ha möjligheten att åka in i städer där de idag diskuterar att förbjuda dieselbilar de kommande åren.
Jag hade valt bensin om det gäller Golf Alltrack och max 2000 mil per år. Låna en Sportscombi hos någon ÅF och montera era barnstolar så märker du hur det upplevs. Jag tror att det bör fungera ok.
Tack för åsikterna. Är inte beroende utav att åka där de pratas om att förbjudas men man undrar ju över andrahandsvärdet om ett par år.
Läste dock att ett par städer vill förbjuda äldre dieslar fram till 2007-2009 eller dyligt.
Alltså byggda innan 2009. Euro
Vilka städer är det? Knappast i Sverige, mer än möjligen inre delarna av Stockholm, men då kommer man även att förbjuda äldre bensinbilar, som Euro 4/5.
Erfarenhet av Wrapzone
https://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=320283
Oooo nej , men va F-n. Att man alltid måste vara 110% övertydlig när man anlitar firma om nått "hantverk" :(
Se bara på mitt fälg som blev repad när den skulle tas av....:(
En följdfråga!, fick du bort alla luftbubblor till slut?. Jag har faktiskt några kvar fortfarande efter några veckor. Ska dit i veckan och se hur man får bort dem. ..
Helt för jävligt. Vad heter firman som repade fälgen?
Jodå, alla luftbubblorna försvann precis som de sa att de skulle göra. Dock har det blivit smuts under folien på diverse ställen, t.ex. i kanterna där jag antar att de slarvat med att täta mellan folie och plåt samt på obegripliga ställen som en bra bit in från kanterna. Det senare kan jag bara gissa beror på att det antingen blivit små hål i folien eller att de har slarvat med rengöringen innan de la på folien. Det här är alltså smuts som inte går att få bort eftersom den ligger under folien.
Hur känsliga är era Start/Stop?!. Min jäkel vill stängas av fast bilen fortfarande rullar, så när jag smyger ner från en garagekant eller ska in sakta i garaget stannar bilen :)
Så där jäkla känslig är inte min Mk7, är detta nått nytt jäkla påfund på Mk7.5an? :)
Min Mk 7R stannar också när man kryper fram så det var så innan också.