Har bokat effekt mätning nästa torsdag så får vi se vart vi hamnar på!
Sent from my iPhone using Tapatalk
Utskriftsvy
Har bokat effekt mätning nästa torsdag så får vi se vart vi hamnar på!
Spännande :cool:
Vi får se hur många hästar det blir.
Det blev turbo byte till 19t pga fel lager !
Så så så, ingen idé att ta till den tonen.
Öppet forum och olika åsikter.
Håll det på en vuxen nivå tack.
Nu ska det nya 19t turbon monteras och ska då ska det mappas igen!
Då återstår bara att tryckrören ska pulverlackas!
Den går väl bra för på väg tillbaka till Falun fån Bugrun så enligt Sn00k
så körde han ifrån en s3 08 med rallyen på motorvägen så det tyder på att det lär finnas effekt!
Vad var det för turbo som satt på den innan?
Egen recept från sn00k men lagret han fick från USA var 0,2 mm för stor så att den började snurra trögt !
Nu är det inte mycket kvar!
Det ska mätas effekt nu på torsdag så får man se vart man hamnar på.
Men fick dåliga nyheter utav sn00k igår angående att hans bredbandslambda har pajjat och
att han inte kan få tag på någon förran nästa vecka:(
Vad gör man då ????
Ut på nätet och leta som fan efter en afr mätare och lyckades hitta en innovative mtx som är helt ny
på blocket och det trodde jag inte skulle vara möjligt med tanke på midsommar!
Posten dhl med mera var stängda då fick min rs4 vara leverans bil mellan Stockholm och Hedemora
så det avverkades ca 40 mil på ca 3 timmar och efter ett heltank så det blev dyr frakt:)
Men vad gör man inte för sin "RALLYE"
Så nu kan mappningen fortsätta !!!!!!!!!!
http://img.tapatalk.com/d/14/06/21/u7uze5a3.jpg
haha, skitbra Farre! =)
Den verkar funka helt okej också, men jag känner att det är dags att överge Innovate-produkterna efter denna mappning och återgå till AEM och deras nya analoga mätare, bra skit, och framförallt pålitligt! =)
Jag vet !
Som jag sa till dig så kör jag med aem anslog i Sti-n men orkade inte plocka bort den denna gång .
Det var lättare att köpa innovatehttp://img.tapatalk.com/d/14/06/23/yzyvynuq.jpg
vackert! =)
Du vet att det finns tanke bakom allt jag bygger och det ska se ut som från fabrik;)
Bänkade bilen hos jrm i Södertälje och det visade sig vara 286 hk och 365nm i vrid med 1,4 bar och det med 19t turbon!
Lite mindre än vad jag hoppades på men det finns anledning!
Den första turbon som sattes ihop fungerade ej som det skal pga fel lager i den!
Nu är lagren beställda och då ska turbo bytas och då ska det laddas mera!
Övre kurvan är med 16v turbo
Nedre med 8v kompressor före och efter
http://img.tapatalk.com/d/14/06/27/ase2yby2.jpg
Så klart att det inte slutar här:)
Nya lagren är beställda och billet hjulet ska in och då ska det laddas mer!
Jag blir nöjd om vi kommer över 300hk gränsen och det ska inte vara omöjligt
Bilen är väldig snäll och körbar men när den börjar ladda så går den väldigt bra!
Är det motor eller Hjul hästar ? o på vilket laddtryck ?
det skall vara "beräknad" effekt på veven, men varken beräkningssätt, formler, eller uppmätt hjuleffekt framgår någonstans vid bromsningen, tråkigt nog.
siffrorna är därav inte särskilt relevanta, utan mer en fingervisning för att se hur vi låg till innan riktiga turbon monteras.
maxeffekten ges vid ~1.15bar, med laddtryck ~1.4bar tidigare i registret.. så kompressorsidan på turbon är näranog bottnad.
Bilen pinnar på riktigt fint med jämt och brett register.. och värre ska det bli, bara nya lagren anländer..! =)
Okej .. ja jag fick 330 hjul hästar på 1,35bar på min motor ...
Ja jag hoppas också de blir värre, 286 hk på veven är ljusår ifrån 450 whp som claimades tidigare.
Kör hårt :)