Kommer den i 4dr version???
Utskriftsvy
Kommer den i 4dr version???
Är det inte 5 till och med 😊
Sent from my giant iPhone killer
Det skulle jag också kalla det för. 2-dörrars och 4-dörrars är enligt mig rena sedanmodeller, typ Jetta, där bagageluckan inte går in till kupéutrymmet.
Skuffluckan är väl ingen dörr? :D De är ju en vad de är en lucka
Jo.. Om det som öppnas inkluderar glas. 😀. Vet inte varför men så brukar det benämnas. Kanske från gamla amerikanare där bakluckan med fönster öppnades som en dörr i sidled?
Sent from my giant iPhone killer
Nu finns clubsport i den tyska konfiguratorn.
Der Golf GTI "Clubsport". 40.700,00 € enligt "min" specfikation.
Bifogad fil 6892Bifogad fil 6893Bifogad fil 6894Bifogad fil 6895Bifogad fil 6896Bifogad fil 6897Bifogad fil 6898
Mycket läcker!
Läckert!, men mkt av de du valt till är standard på Sverige bilarna. Därför får man hoppas att ditt pris är galet för dyrt ;)
Jag hittar den inte i den tyska konfiguratorn. Är det någon som har en länk?
Har alltid gillat golfar och denna ger lite habegär. Sen är tyvärr säsongen lite kort i Sverige för en motorstark framhjulsdriven bil, men den funkar säkert helt ok även när det är halt (kan inte utnyttja motoreffekten i bmw heller, även fast jag upplever att bakhjulsdrift bettar bättre än mina tidigare framhjulsdrivna bilar gjort).
Är det inte generellt sett precis tvärtom, att framhjulsdrivna bilar har betydligt bättre fäste än sina bakhjulsdrivna dito? Det finns säkert undantag, men det är dels vad jag har fått lära mig, men också enligt erfarenhet. Jag körde en gammal Volvo med bakhjulsdrift och det var väldigt spännande varje gång och ganska roligt (eftersom trafiken är oerhört gles där jag körde den) men jag hade aldrig velat köra den i tät bebyggelse. Däremot så har samtliga de framhjulsdrivna bilar jag kört på vintern alltid fungerat och känts "planterade" på vägen.
Måste dock tillägga att jag föredrar AWD över FWD.
/S
Det trodde jag också tills jag skaffade en modern bakhjulsdriven bil. Är förbluffad över hur bra det fungerar. Trodde jag skulle få kompromissa mer än vad det blev med rwd. Dock har framhjulsdrift är fördel precis vid stillastående och i mycket långsamma kurvor. Jag jämför bland annat med just en så bil som du har (jag ägde en mellan 2005-2010). Xds som kom i efterföljaren gör säkert nytta.
GTI goes Fashion - Design Award 2015
https://youtu.be/sZT99GgPDB0
Teknikens värld provkör:
http://teknikensvarld.se/provkorning...356.1449932158
Det har ju gissats på vilket pris den ska få i SE. Om vi bara går på grundpris i DE jmfr GTI ED40 och R så skiljer det c:a 3550 EUR (36.450 EUR respektive 39.000 EUR) säg c:a 35.000 SEK. Det kanske kan vara ett ledtal. (Bägge bilarna i bas 2 dörrars i DE).
R kostar som basmodell 386.500 SEK vilket ger en hint om att ED 40 kan komma att kosta 351.000 SEK i bas om bägge är i 4 dörrars version.
/Peter
Kampanjen på R SC känns väldigt lockande för tillfället i jämförelse......
En mer hardcore-version av Clubsport på G om det finns någon sanning i artikeln.
http://www.carscoops.com/2016/01/sha...clubsport.html
GTI Clubsport finns nu i den svenska konfiguratorn.
Priset (om det stämmer) är samma som vanliga GTI.
Manuell - 297000
DSG - 311500
Skalstolarna var bra pris på mot vad de kostat på tidigare modeller, 14000:- i tillägg.
Detta är väll galet konstigt/bra?!?!?!??!. Samma pris som den vanliga GTIn!, kan det stämma?. :)
Fan va prisvärd i så fall! :)
Bifogad fil 7376
Snyggt att kunna välja svart tak! :)
Lär väl va samma maskin och turbo som mk7R? Det som stör är att man inte har 290 hk permanent utan en 10 sec boost, annars en grym bil till ett bra pris.
Fått bekräftat att man inte kan få drag eller P-sensorer fram..annars allt.
Ja men med tanke på att extra man får på ClubSporten, som 18", bättre chassi och Aerodynamik. Så känns den vanliga GTIn väldigt dyr just nu.
Inte trodde man att Ren och ClubSporten skulle vara 2 av de mest prisvärda prestanda bilarna--- :)
Det var inget dåligt pris ... Undrar hur hårt chassit är på den jämfört med GTI'n.
Välj DCC.
Det låter väldigt konstigt att Clubsporten skulle ha samma baspris som en vanlig GTI.
Enligt Carfreak ska den kosta från 31530 GBP i manuellt utförande i Storbritannien (jämför 5 dörrars pris eftersom 5 dörrars är standard i Sverige). UK priser:
Golf GTI: 28455 GBP (VW)
Golf GTI Clubsport: 31530 (Carfreak)
Golf R: 31775 GBP (VW)
Alla priser för 5 dörrars manuell.
I den jämförelsen ligger Clubsport i princip på samma prisnivå som R. Sen ska man förstås inte direkt jämföra siffror mellan länderna då standardutrustning och prisnivå kan skilja. Tillexempel är baspriset för en GTI högre i UK än Sverige, medan baspriset för en R är lägre.
Dock så antyder detta att en Clubsport borde kosta mer än en vanlig GTI. Jag misstänker att priset i den svenska konfiguratorn kan vara felaktigt.
Volkswagen Golf GTI firar 40 år − säljstart för jubileumsmodellen Golf GTI Clubsport
VW:s presentation idag.
• Den 265 hk starka jubileumsmodellen gör 0 till 100 km/h på 6,3 sekunder
• Boostfunktion höjer effekten under acceleration till 290 hk
• Uppgraderad exteriör med ny stötfångare fram, nya sidokjolar, ny diffusor bak och ny takspoiler
• Pris från 297 000 kronor – förarträning ingår i priset
http://news.cision.com/se/volkswagen...sport,c9950357
/Peter
Hoppsan, där ser man. Samma pris som vanliga GTI alltså. Om jag vore ute efter att beställa en ny bil nu hade jag inte tvekat.
Lär inte beställas många icke-Clubsport GTI i år om det faktiskt är det priset som gäller.
Tror denna är för bra för att vara sann :p
http://www.automotorsport.se/artikla...nsk-prisrabatt
Denna modell är i begränsad upplaga!, nån som listat hur begränsad??.
Jag tror denna Ed som är så speciell med aero/diff/chassi mot tidigare Ed, kommer blir den FÖRSTA VW man kan tjäna pengar på ganska omgående!.
Idag så kan man tjäna pengar på specialmodeller rätt "enkelt". Har ju blivit en galet hajp på begränsande upplagor bilar. Se på bmw M2 etc..
Vad tror ni om det?.:confused::)
Men va f-n....nu vill jag ju ha en Golf igen.
Med tanke på R-priset så var de väl *tvungna* att lägga sig under i pris.
Men det skadar ju ingen...hehe.
P.
Man har ju sagt att den bara ska kunna beställas i år (preliminärt fram till senhösten som det står i artikeln som länkades längre upp). Enligt carfreak.co.uk så uppskattas det att "inte mer än 1000 bilar" kommer att säljas i Storbritannien. Någon officiell strikt begränsning på X antal bilar har jag inte sett nämnas.
På tal om "hype" på begränsade upplagor så är väl Audi A1 quattro ett bra exempel inom VAG koncernen, dock var det verkligen en hårt begränsad upplaga på 333 bilar. Polo R WRC å andra sidan verkar inte ha gjort lika stort intryck, visst har dom hållit värdet uppe rätt bra men jag tror nog inte ägarna kunnat göra någon nämnvärd förtjänst på dem.
WRC:n var ju också speciell både interiört och exteriört, med en rejäl drivlina starkare än någon annan fabriks-Polo, både före och efter. Samt i strikt begränsad upplaga på 2500 bilar. Så med tanke på att den inte blivit speciellt hypad som begagnadbil så är jag inte riktigt säker på att Clubsporten kommer bli det. Om den blir det kommer jag faktiskt känna mig kränkt :p
Oavsett om Clubsport blir hypad eller ej (tror knappast det) så är det en väldigt trevlig version av Golf!
Man vill kanske skapa lite mystik runt en sådan här modell. Då brukar man antyda begränsad upplaga.... :). Spelar mindre roll.
/Peter