Tänkte mer från 0 om man trampar fullt, om ratten fladdrar åt alla håll eller om man känner att det finns grepp :P
Utskriftsvy
När jag provkörde en trampade jag fullt och upplevde inga tendenser till att den ville "fladdra" åt alla möjliga håll. Greppade på fin fint, trots friktionsdäck och runt nollan i temp ute, vägen dock torr.
Sent from my GT-I9505 using Tapatalk
Golf GTI 4 dörr man tjänstevikt 1382 kg och 230 hk 0-100 6,4 s
Polo WRC 2 dörr man tjänstevikt 1324 kg och 220 hk 0-100 6,4 s
När jag lånade hem en GTI 2014 var det torrt och varmt. Den gick väldigt stabilt vid acceleration, inga dragningar i styrningen. Eftersom bilarna har i stort sett samma motor och väger nästan lika mycket borde ju känslan vara ganska lik.
GTI har diffspärr, har WRC det?
/Peter
Golf GTI har mekanisk diff, Polo WRC har elektronisk diff. Kollar man testerna i både Bilsports Superstage-test och AMS så hyllar man körglädjen och skriver att den är väldigt lätthanterlig, så den elektroniska diffen bör nog fungera riktigt bra även vid hårdkörning.
Jag tänkte väl att det måste finnas någon form av diff. annars hade de knappast haft samma siffra 0-100. På min GTI 6:a är det elektronisk diff., fungerar kanon icke minst på vintern.
/Peter
Tyskarna har redan skrämt upp WRC:n till 362HK och 510NM. Toppfart 271 km/h, 0-100 km/h: 5,2 sekunder...
.........Då är det knappast frågan om en ren mjukvaruuppdatering, dvs priset har stigiit rejält :D:D..... Imponerande!
/Peter
Det blir 300 000 totalt. Det får man inte en anständig utrustad GTI för än mindre en basutrustad R. Med risk för att bli beskylld för att vara vidlyftig - inte så dyrt för en dräparmaskin.
Definitivt mycket billigare än en Audi R8 ;).
/Peter
Hur nöjda är ni med era WRC? Är själv sjukt nöjd med min! Roligare än Golf GTI i mitt tycke! :D
Hade de inte varit så j**la dyra så skulle orginalfälgarna vara något jag ville ha.
Samma här, riktigt nöjd, svårt o vara annat med ett sådant litet monster!
Sitter med ett leende varje gång man är ute o kör!
:)
Jag har haft min wrc nu i lite mer än en vecka, är ju en riktigt rolig bil! Även om man kör lugnt nu i början.
Det tråkiga är väl att jag redan ska lämna in den på verkstad, då det läcker i vatten från torpeden någonstans. Stänker/ droppar ner på passargerarsidans dörrmatta. Hoppas bara det är någon tätning dom glömt så det inte drabbar fler av er.
Skulle va roligt att se den emot Golf R mk6 :) Hur den står sig liksom.
Golf 7 GTI 4 dörr man tjänstevikt 1382 kg och 230 hk 0-100 6,4 s (dsg 1402 6,4 s)
Polo WRC 2 dörr man tjänstevikt 1324 kg och 220 hk 0-100 6,4 s
Golf 6 R 270 hk 0-100 5,7 s (dsg 5,5 s)
Golf 7 R man 4 dörr tjänstevikt 1476 kg och 300 hk 0-100 på 5,1 s (dsg 1495 kg och 4,9 s)
Enligt siffrorna ovan är ju Polo R och GTI 7 lika vad det gäller performance och då är GTI:n 4 dörrars men har 10 hk mer.
Har fått inse att det bara är att glömma att leva med en Polo R i vardagen för min egen del :( Lånade hem en vanlig 3d Polo och det blir ett jävla bök med två barnstolar och hämtning/lämning på dagis. Enligt säljaren på DinBil finns det bara 2 bilar kvar av tilldelningen till Sverige också, förutom de som står hos handlare runt om i landet.
Synd man inte har plats och råd med en tredje bil, hade varit en perfekt kompis på helgerna annars :)
Amazonas; Du får fixa en motor från Polo WRC å klämma in i din bil ;)
Sent from my C6603 using Tapatalk
Någon som vet om man kan trycka in en RNS510 istället för den där 315an som sitter i? Är det samma kontaktstycken och antenn?