Hur får ni kylvaror (läs:korv o potatissallad) att hålla genom helgen? En kylväska håller ju typ en dag .. Eller är lösningen dunkvis med is :)
Utskriftsvy
Hur får ni kylvaror (läs:korv o potatissallad) att hålla genom helgen? En kylväska håller ju typ en dag .. Eller är lösningen dunkvis med is :)
Lösningen på det problem är att Mobilia köpcentrum ligger några minuter från campingen och får dagen ny varor =) vi brukar handla så alla delar på maten
Jag har tidigare haft en 5-liters fryst dunk med vatten i en kylbag, det har fungerat bra, men då har det ju bara varit mat för ett dygn typ (fredag-lördag) så löser man något på söndagen.
Då har man även haft kallt och friskt vatten när denne tinar :-)
Nu är det ju ytterliggare en dag, så det blir väll att handla emellanåt.
Får lösa dunk. Men det får väl bli mobilia i vanlig ordning :)
farsan har lånat en caddy att åka i ( han kommer på fredag kväll. tror han tar med sig elagregat.. ( 6 kv / 400 V =P )
Så om nån behöver ström till laddare ( eller 300 amp pinnsvets ) så ordnar vi det ^^
Så j-vla bra Hauge !
Via kranaprataren på mobilen...
Hittade ett easy-up tält i garaget ska kolla imorgon om det är helt
Har fortfarande några hundra meter avspärrningsband som jag tar med
Har vi någorlunda koll på hur många som dyker upp på torsdag och fredag som vi ska reservera plats till ?
jag kommer med en bil och en tältvagn onsdag + farsan kommer med en bil på fredag.
Jag kommer torsdag med 1 tält. Fredag har jag 2 kompisar som troligtvis kommer med varsin husvagn.
Känns nästan som vi får spärra av hela den lugna campingen. ;)
Jag o grabben kommer på fredag med tält plus ett partytält om det skulle behövas:-)
3 bilar & två tält, kommer Torsdag.
2 bilar 3 tält 1 partytält kommer onsdag
1 litenbil 1 tält. Kommer Fredag morgon.
Via kranaprataren på mobilen...
Om jag utläser det hela rätt Ang partytält och grillar.
Partytält har:
Gorano
Sjove
BluedogR
Jonas N
Jocke A
Grillar har:
Den som ligger skogen
Haugeman
JockeA
Lilla Vargen
Jonas I
Behöver vi mer?
Ett partytält till?
En grill till?
Ändrade planer:-) kommer åka upp på torsdag istället för fredag med följande rekvesita. 1 bil, 1 tält, 1 partytält , kylväska som går antingen på12v eller 230v. Kylväskan är dock rätt bra på att tugga batteri, så 230v hade varit bra att ha :-)
Farsan har med aggregat kommer fredag kväll. Stort och väsnas lite män vi får sätta det en bit upp i skogen. 6 kw skall väl klara att driva vår lilla camping ;)
Behöver ju inte köra det dygnet runt utan tänkte ladda batterier osv.
Jag kommer ha 2 70 ah batterier i campern med :cool:
Skickat från min HTC Desire via Tapatalk 2
campern nästan packad och monterat dit batterilådorna.
Bifogad fil 2297
[QUOTE=Haugeman;187095]campern nästan packad och monterat dit batterilådorna.
Tummen upp :-)
- - - Uppdaterad - - -
[QUOTE=Haugeman;187095]campern nästan packad och monterat dit batterilådorna.
Tummen upp :-)
[QUOTE=Sjove;187118]Jag har inte köp mitt party tält än så jag lovar inget...
Men då tar jag med. Så strunta du i det Sjove.
Hej!
Tänker inte åka upp detta året också, utan att ha nån att cruisea med och känna mig totalt vilsen i regnet, så jag fixar Kaffe och en kokare, och hänger med er i Helgen då?
(Alla mina vänner rynkar på näsan och undrar vad BugRun är, när jag nämnar det)
Är det någon som ska köra på torsdagen? Jag anpassar mig efter tid, hade varit kul om vi kunde bli ett par stycken...?
Skicka gärna ett sms om du ska köra torsdagen, jag kör från Bjuv/Hyllinge/Helsingborg 0709-300373
Klart du är välkommen klul med flera glada skåningar.
Vad jag vet så ska Jonas I kör på torsdag morgon upp kan säkert mötas upp dig vid Örkelljunga som vi brukar ha som samlingspunkt, När slutar du imorgon på jobbet?
De flesta av oss kör upp redan imorgon och kommer samlas vis Skåneporten där vid McD ca kl 1700-1720
Som sagt kommer jag att köra torsdag morgon/förmiddag. Det beror på när vi är färdigpackade. Skulle gissa att jag lämnar Kristianstad ca kl10.
Gött! Kul att ni inte är rädda för eremiten...
Ingen mer som vill samsas om en tid, så satsar jag på efter lunch, så att jag hinner tvätta av åbäket och ta en liten sovmorgon...
Så, om inga fler ska med, så kan du väl skicka ett sms eller ringa när du kör, så möter jag upp antingen vid HBG södra eller Hyllinge.
Inga fler...?
Bifogad fil 2308
Bifogad fil 2309
Så gott som redo för avfärd. Drar imorrn EM.
Kör du camp skåne/Gti klubben camp iår med Thor?
du tar baren med dig!!! =)
Vi får kanske göra en mobil bar, hmm om vi tejpar ett bord på Bert rygg tror du det kan fungera