Har inga nu men kan fixa i helgen, hur vill du ha dom då, brevid något jämförelseobjekt så du kan se storleken?
Monterade lilla nummerplåten idag men blev inte alls nöjd. Skylten var förvisso grymt bra gjord men det visade sig att VW varit frikostiga med att borra hål i stötfångaren, närmare bestämt 6st 9mm hål. Varav 4st hamnade utanför den lilla plåten. =(
Original skylthållare satt med plastclips av modellen "rund med en pinne i" och för att få loss dessa fick man peta in pinnen som man naturligtvis inte fick ut sedan. Så nu sitter lilla plåten där men jag funderar på att åka till VW och köpa nya clips och sätta dit originalet igen. Alternativet vore att sätta dit täcklock men jag är tveksam till att det blir bra.
500 spänn fattigare helt i onödan =(
Det är så på r32 fronten, därför så många i usa köper en hållös grill för att slippa alla dessa hålen, men den kostar mycket.
Japp, var iaf förbi KW Bilservice idag och köpte nya clips så nu åker originalet på efter helgen när jag rekondat bilen.
Passade även på att beställa stänkskydd som jag tänkte montera fram för att skydda bilen mot stenskott.
På vägen dit tändes däcktrycksvarnaren och KW tog in bilen och kollade lufttrycket som visade sig vara ok så de kopplade på datorn och kollade felkoder och släckte lampan. Antagligen var det bara ett spänningsfall eller något. Hursomhelst gjorde de detta medan jag köpte plastclipsen och de debiterade inget, god service som uppskattas! :-)
Härligt! Däcktrycksvarnaren släcker du själv med knappen framför spaken, när du slagit av och på bilen nästa gång så bör den slockna. Det är vanligt att de ger felindikering ibland, brukar försvinna av sig själv.
Jag är mest ute efter hur formen ser ut på dina originalfjädrar. Längden är mindre viktigt.. Så en profilbild bara..
Jag ångrar att jag inte sa till lite tidigare att de inte skulle borra nya hål i min front. Jag bytte samtidigt som jag lackade om bilen eftersom min hade några sprickor och lite skavmärken. Enligt han som bytte den fick han borra de nya hålen själv för att fästa skylten. Men men. Man kan inte vara klok jämnt..
Just nu är jag mest missnöjd med bilen och vill göra mig av med den. ojud i framvagnen efter sänkning och fjädrar bak fastnar i länkarmen. Skoj skoj..
Du kanske skaffat fel coilovers då? Jag åker kw coilovers och väldigt lågt utan problem. Bytte du ut toplagringarna fram när du monterade coiloversen? Man ska alltid byta dem då de i 70% av fallen är paja eller pajar efter demontering/montering och skapar oljud som du beskriver.
Nejdå, hör du inga oljud i framvagn när du kör och svänger så är det lugnt, man byter de mer i förebyggande då de inte kostar så mycket och riva allt ink ny hjulinställning är dyrare.
Småklonkar över ojämnheter hela tiden, går inte missa.
Bilen inlämnad på rekond nu, får tillbaka den på söndag. Är sjukt förväntansfull på resultatet!! :-)
Trevligt, blir nog blank och fin inför säsongen, varför så många dagar undrar jag dock :)
Undra om det ä det på min oxo då? Har lite klånk ljud vänster fram.
Kanske ska prova att byta dom.
Nyrekondad och fin! :-)
http://i8.photobucket.com/albums/a36...2/DSC_0012.jpg
Utfört av: http://www.z-rekond.com
Är mycket nöjd med resultatet !!!
Ser bra ut..
Kanon resultat :) Blank och fin så!
Satan vad den blänkte! Hur ska du underhålla lacken nu då?
Lite mer småpyssel...
Monterat nya LED belysningen över nummerplåten, viss skillnad på nya (till vänster) och gamla (till höger):
http://i8.photobucket.com/albums/a36...2/IMG_0091.jpg
Lagt in mina nya textilmattor:
http://i8.photobucket.com/albums/a36...2/IMG_0092.jpg
[QUOTE=Jim Profit;137926]Lite mer småpyssel...
Monterat nya LED belysningen över nummerplåten, viss skillnad på nya (till vänster) och gamla (till höger):
Lagt in mina nya textilmattor:
Schysst LED, vart hittade du dom och var det mycket bök att få till dom? Sugen på en sådan stilren operation själv.
Grymt avis på dina mattor.
Tänkte göra en liten sammanställning på vad jag gjort på bilen än så länge..
Klart:
* Bytt olja i motor samt oljefilter
* Bytt olja i Haldex
* Bytt tändstift
* Monterat motorvärmare
* Köpt 19" fälgar och nya däck, nya bultar och låssats
* Köpt textilmattor Wolfsburg Edition
* H&R Sänkningssats
* Fyrhjulsinställning
* Rekond Lackkonservering (18 månaders) samt glasbehandling
* Rekond inredningstvätt med våtdamsugning
* LED belysning över nummerplåt bak
* Ny nummerplåt fram
Beställt, väntar på leverans:
* Backspeglar med Audi RS look
* Instegslister R i aluminium
* Nytt emblem till ratten
* Stänkskydd fram
Inte nöjd idag. Åkte för att hämta mina stänkskydd som jag tänkte montera i helgen och naturligtvis var det fel. När jag beställde fanns det för bilar med tröskelbreddare och bilar utan. Jag sa då att det borde vara med eftersom det var en R32 men det trodde inte reservdelspersonen som beställde för bilar utan.
Tack och lov kollade jag på bilen direkt utanför och såklart var det fel. Tråkigt att behöva åka fram och tillbaka men glädjande så kompenserade de mig med att skicka hem de rätta till mig så nu är det löst. :-)
Kollar man reservdelskatalogen så finns det inte till R32 men till GTi. Skumt eftersom de har samma kjolar.
Jag köpte till GTi och de passade perfekt.
Jag blir så trött....
Idag var jag på KW igen för att hämta mina stänkskydd och än en gång lyckas de få fel, de hade beställt samma igen *suck*
Så nu får de en sista chans och jag hoppas verkligen de får det rätt den här gången, har sagt at det skall vara samma som på GTI.
En gladare nyhet är att jag fick hem ett paket med bilvårdsprodukter från https://shop.bollnasbilvard.se
Hade beställt Ultima schampo, torkduk och lite annat smått och gått. Detta är en firma som vet hur de skall behandla sina kunder. Mkt snabb leverans, allting dubbelinpackat i plast så inget skulle bli kladdigt och så hade de även en liten överaskning i form av en godispåse i paketet.
Här kommer jag definitivt att handla igen. :-)
Instegslister och backspeglar har fortfarande inte kommit från TM Tuning, här verkar det vara låånga leveranstider..
Sommardäcken på. Äntligen !!! :-)
http://i8.photobucket.com/albums/a36...2/DSC_0033.jpg
http://www1.garaget.org/archive/33/3...45-2312293.jpg
trycker på gilla knappen.
Anmäld till Autolife´s trackday på Mantorp den 27:e maj, skall bli kul att testa lite banköring med Golfen. :-)
Härligt! En till som kommer fastna ;-)
Du får extremt mycket bantid på GTI-klubbens träffar,
passa på att bli medlem och kom till Sturup 30/4, Kinnekulle 2/7, Sviestad 11/9 eller Gelleråsen 15/10!
Har du inte testat konbana med Drivers Cup, gör det, extremt roligt det med,
körs bl.a. på Lunda flygfält 21/5!
Kör själv en 3 dörrars svart :R och blev grymt sugen på LED ljusen, grymt jobbat Jim !
Miniuppdatering: Idag har jag monterat stänkskydd fram. Blev dock inga bilder tagna, får fixa det senare.
F-n va trött jag är på TM Tuning... När jag pratade med dom på telefon för ca 3 veckor sedan utlovades leverans av mina backspeglar och instegslister veckan därpå (som beställdes 4:e april). Såklart kom inget och jag ringde dom igen i början av denna veckan, gissa vad de sa...Leverans nästa vecka...
Tydligen är det backspeglarna de inte har så jag har avbokat dessa och väntar nu istället på mina instegslister samt pengar tillbaka. Never ending story verkar det som..
En sak är iaf säker, detta företag kommer jag aldrig handla av igen. :-(
Daemn! Fräsch R32!! En drömbil helt klart :)