jepp d e Kosei Seneka Racing 16" väldigt lätta fälgar..
Idag fick bilen nya skivor bak samt nya lager bak.. SBP på måndag.. Ska iväg imorrn och montera dit en kat så man inte åker på värdena annars tror jag inte d ska vara några probs. =)
Utskriftsvy
jepp d e Kosei Seneka Racing 16" väldigt lätta fälgar..
Idag fick bilen nya skivor bak samt nya lager bak.. SBP på måndag.. Ska iväg imorrn och montera dit en kat så man inte åker på värdena annars tror jag inte d ska vara några probs. =)
Ja då var man iväg å besiktigade idag då.. 3 poäng blev det:
1. Reflex bak saknas
2. HC-värde för högt 118 (100)
3. CO-halt förhöjd tomgång CO 2500 0,7 (0,3)
Jag tänkte att jag skulle kolla CO-skruven på bränslehuvudet ska tydligen ligga mellan 8-10 mA. Skall även testa att byta ut den blåa tempgivaren samt "nolla" styrboxen. Vad är den ställskruven som sitter på spjällhuset till för? Testade att skruva lite på den igår eftersom jag har lite hög tomgång (1000 rpm) men jag tyckte inte att det ändrades något?
Ja d ska väl inte vara några större problem hoppas jag.. men avgas värden kan vara väldigt skumma ibland.. men men man får hoppas på d bästa =)
För mig ändrar sig inte tomgången när man vrider CO-skruven, styrströmmens inställningsvärde är 10mA men då ska oljetempen vara över 80grader. Styrströmmen ska sen pendla mellan ~8-12mA på tomgång om lambdasonden fungerar som den ska.
Precis innan bilprovningen så bör du köra bilen en sväng så du får upp temperaturen. För att jag ska komma igenom (med tillbakaflyttad sportkat) så måste oljetempen vara minst 98grader.
Till veckan säljs golfen för 20K till min kusin.. e sugen på nått nytt.. Bytte förresten katt och då blev värdena bra... lite tråkit men e sugen på nått annat.. typ en KR å bygga 2L på men just nu e d både tids/platsbrist =) Har en komplett 9A liggandes (utan bränslehuvud och spjällhus) Någon köpa?? Hade tänkt köpa hus å då kan man ju inskaffa ett nytt projekt =)
(Moderator kan låsa denna tråd då den ej kommer längre än hit =(...)