Men till Seat Leon kan man inte få parkeringsvärmare. Så den går bort.
Utskriftsvy
Men till Seat Leon kan man inte få parkeringsvärmare. Så den går bort.
Det går eventuellt att eftermontera en Webasto i Leon för vissa motoralternativ, men jag tror inte det blir en lika snygg integration som i Golf och dessutom dyrare. Så varför inte köpa det bättre alternativet direkt istället för att krångla för småpengar?
Skoda Octavia har inte övervägts? Finns flera prisvärda paket och man kan få värmare till 1.0 TSI 115.
Utrymmen verkar inte vara den avgörande egenskapen så i skenet av det ser jag Golf GT R-Line med nuvarande kampanj som mycket prisvärd, inte minst jämfört med Skoda Octavia, som dessutom ser väldigt trött ut i Style-utförande jämfört med Golf GT R-Line.
- Skoda Octavia Combi Style 1,0 TSI 115 DSG = 237 000 kr
- VW Golf GT 1,5 TSI 150 DSG R-Line = 250 400 kr (inkl Plus-paket)
Börjat snegla emot en tiguan 150TSI då den har en bra kampanj just nu. Sen har frun utryckt att hon skulle föredra en sådan framför en golf. Så ska kolla på en sådan framöver. Även denna verkar vara prisvärd att leasa.
Absolut. Men det är fortfarande en stor Octavia Style med 1,0 TSI 115.
Nu i veckan hade jag en Golf 1.0tsi 110hk i två dagar. Flera gånger när jag körde så hörde jag något konstigt brummande och trodde någon höll på att köra om mig, men jag var helt själv på vägen, så det var alltså Golfen som lät.
På tomgång hade den ett märkligt vibrerande, men inte så kraftigt som du skrev.
Precis som du skriver så var den grymt bränslesnål, låg under 0.5 i blandad körning. Det var en 2018 som bara gått några hundra mil.
Hej idag vart det köp an en mörkgrå Tiguan 150TSI DSG med diverse utrusning! Testade först Tiguanen och vart såld direkt, motorn blir perfekt för hur den ska gå. Blir frun som kommer köra den så får jag åka Passat.
Den var på väg hem så leverans senast slutet Augusti!
Kanske något med vissa exemplar, motorfästen t.ex? Att bilen vibrerar på tomgång i t.ex ratten eller brummar i fast skulle jag aldrig ens överväga stå ut med. 4+ cylindrar röstar jag på. Mercedes vägrade ju gå på 3 i nya A-klasse och jag kan nog förstå det
Lite offtopic;
T.ex PSA 1.2 82 som jag också kört som hyrbil var hemsk vid krypkörning, kändes som bilen håller på att vibrera sönder vid parkeringsmanövrar och behöver ordentligt med varv innan man kan köra på 2an. Dock mjuk på tomgång och verkligen inget som stör i fart, tvärtom en mjuk och fin maskin på landsväg. Dock kanske ingen raket :)