Äre förgasarmotor så skulle jag byta förgasarfoten min betedde sig nämligen exakt likadant när den drog tjuvluft där
Skickas från min iPhone via Tapatalk
Utskriftsvy
Äre förgasarmotor så skulle jag byta förgasarfoten min betedde sig nämligen exakt likadant när den drog tjuvluft där
Den är ny, kollade över den direkt. Mkt konstigt. Blev din oxå mupp efter typ 3000 rpm men enbart vid belastning?
Hallå.
Har du kollat silen i tanken?
Min gjorde exakt likadant skumt men om din är ny dock kolla över alla slangar till vaccumet också antar att du gjort de men annars byt till nya de kan påverka en hel del
Sen så exakt varvtal kan jag inte säga då jag har klocka istället... Men skulle gissa att de var där i krokarna
Sen så byt rotorn och tändkablar och fördelarn ev att de kan va brytarna som spökar också
Ja lyft på sitt dynan, där under finns ett svart lock med tre el fyra skruvar, ta bort.
Koppla loss kontakten och bränsle slangarna, lossa tankarmaturen o lyft upp försiktigt, sitter ett litet filter längst ner ta bort o blås rent.
Hoppas det funkar!
Gott snack. Snabbt och lätt :)
Ja hoppas verkligen det funkar efter det sen.
Kanske skit i förgasaren eller felinställd förgasare. Eftersom du bytt allt i tändningsväg känns det som att det är soppa relaterat. Har varit med om Golf 1 som hade skit i bränsle röret under bilen som ryckte, blås med tryckluft för att rensa, tänk på att ta av slangar i båda ändar av röret. :)
Jettan går som en dröm nu.
Fick släppa efter vid 140 på 5an...
Blev nervös då den bara ökade!!
Summering;
Demonterade tankarmaturen, blåste rent samtliga rör på den, ingen sil alls..?
Blåste ur båda rören därifrån och framåt sen dess har den ej ryckningar, än så länge alltså.
Härligt att det verkar vara löst!
Skönt att det verkar ha löst sig
På en del ettatankar sitter det en liten metallsil påträdd på utgående rör, kanske lossat och ligger lös i tanken.
Kanske den har gjort för nu sitter det bara ett plaströr på stålröret där bensåsen sugs ifrån. Måste vara surt å få för lite soppa i, det känns som att den inte når ner då... Får lysa ner o kolla.
Bilen går för övrigt fortfarande som en dröm efter urblåsningen.
Men ett avklarat problem leder till ett annat ist.
1; handbromswire av, 2 nya beställda skickade även efter 2 nya hjulcylindrar när jag ändå är där å gräver.
2; Spolarslangen till vindrutan gick sönder, skarvade lite snabbt, men då sprack den på nästa ställe samma Ak igen men då sprack den igen lite längre ner. Skarven når inte...
Resultat på detta? Ingen nytta av att spolarvätskan sprutar rakt upp ur "lufthålen" på motorhuven..
Drygt men ett bra tips på spolarslang är att gå på en hobby butik och köp soppa slang för metanol med rätt dim, dels kan du typ få alla färger sen torkar den inte av sol
Hur kommer det sej att jag har 75 liter kondensvatten i min bagage?
Luckan på insidan är precis dyblöt å så rinner det ner på mattan i bagagen... Hur har ni andra löst detta problem?
Borra hål i golvet det kan lösa problemet (vår granne Niklas tyckte det var en bra ide)