Grattis! Kommer bli en jäkla skillnad =) Ska köra premiär med min på sturup imorgon, har varit mest mek och lite köra
så mina r888:or är fortfarande i nyskick=P
Utskriftsvy
Grattis! Kommer bli en jäkla skillnad =) Ska köra premiär med min på sturup imorgon, har varit mest mek och lite köra
så mina r888:or är fortfarande i nyskick=P
Ja det ska bli kul att testa!
Kan bli trailer, får se hur det blir,
litar inte riktigt på'n, bekvämare resa,
däck bytta och tom bil när man kommer fram m.m.
Att den har pajjat på det ena och andra sättet på de flesta träffar gör mig lite skeptisk att köra 25 mil enkel resa, men men, det går det med.
Ruskigt snyggt garage! Nu vet även jag vad jag ska göra med mina bandanas, blev ju riktigt fint :)
Tack Linus! Javisst blev det hemtrevligt? haha
Hämtade däcken hos krängaren idag efter jobbet! :-D
http://i1167.photobucket.com/albums/...4/DSC_0339.jpg
Det blev riktigt trevligt, att vw inte tänkt på det innan ;)
Satt som en fläskläpp !
http://i1167.photobucket.com/albums/...4/DSC_0352.jpg
Aningen tight bak...
http://i1167.photobucket.com/albums/...4/DSC_0357.jpg
Ner med tråget och filade till en ny packning
http://i1167.photobucket.com/albums/...4/DSC_0364.jpg
Lite värmefärg på det
http://i1167.photobucket.com/albums/...4/DSC_0366.jpg
Sedärja
http://i1167.photobucket.com/albums/...4/DSC_0368.jpg
Limmade framvagnsbalkens bultar med Loctite 242, nu är det knakandet borta igen,
hoppas det håller sig borta.
Har ordnat ett släp till Sviestad, Trailerqueen-dags !
Känns säkrare, om något pajjar (för femtielfte gången),
byta däck hemma, packa & förvara alla verktyg & grejjer i dragbilen...
+ Lite mer komfort på vägen, inte så svårt val :-)
Släpkärra som ett äkta proffs:-)
Måste vara skönt att veta att inget går sönder på väg dit/hem. Bara köra så länge det håller på banan.
Precis, mitt problem har ju varit att grejer pajjar under banträffen, så jag knappt tagit mig hem, en gång fick Micke lasta den på biltransporten med ett skuret hjullager, som var 4 dagar gammalt.
Packbox vxl-låda, avbrutet generator-fäste, avbruten kopplingsvajjer, brustet bromsrör, lossnande framvagnsbultar...
R-däcken monterade, drog ny jord mellan motor-kaross & slipade jordpunkten för
höger baklampa, den har lyst svagare än vänster ett tag, tömd på reservhjul, triangel m.m.
Ska lastas på fredag och tar alla grejer i dragbilen.
Närmar sig test av R-däcken ! :-D
ÄNTLIGEN.
Och grattis till däcken!
Det är nu J.L kommer inse att han är utan säten i bilen.
Inget illa ment men sitter du kvar utan att krampa om ratten går det för sakta =)
Sviestad avklarad!
Rolig bana, trevligt folk och härligt väder, kom ett par skurar efter lunch, men försvann snabbt och värmen kom tillbaka!
Jag hade inte hunnit köra på förmiddagen, p.g.a. besiktning, huvudpostering, åkte med Thomé, lasta av bilen från släpet
och sedan lunch, hann köra 20-30 varv lugnt och fint för att lära känna banan och bettet i Toyoasarna!
Vid 13:30 ungefär kom en rejäl skur och alla lämnade banan, men jag sket jag i det, drog på mig hjälmen och begav mig ut ,
R-däcken svalde ju inte så mycket vatten ;-)
Körde helt själv i ca 20-30 varv, flaggvakterna hade inte mycket variation.
Vattenplanade rakt fram i vänstern efter start/mål ett par ggr, tur med escape-route där!
Skuren gav med sig och fler och fler hittade ut igen, torkade upp och blev riktigt varmt,
det passet blev 45 minuter i sträck och jag & bilen behövde torka svetten en stund.
Under dagen åkte jag även med Magnus Thomé i lånebil från Svenska VW, en Scirocco R (med gatdäck)
riktigt kul och hoppas alla som ville hann åka med!
Åkte även med i Stertmans BMW
Det var en upplevelse det med!
Bifogad fil 184
SBP i fredags, bromsslang vänster bak sköt loss från själva gängan i änden på slangen, på bromsprovet bak.
In på lyften igen, tryckte tillbaka slangen och bromsade hårt, den satt kvar så fick köra hem men ska inte bruka bilen (än mindre köra bana på gelleråsen på söndag) förrän båda rör & slang byts från lastventil till trumma vänster bak.
Allt inhandlades i maj iår, men då bytte jag bara höger, så jag får skylla mig själv.
Förutom det var allt bra.
Borde ha den färdig till söndag iaf.
Tur det var på bromsprovet alla fall.
Japp!
Hade inte varit lika bra vid en panikbromsning i trafiken.
Nu är rör x2 & slang borta mellan lastventil & vänster bak.
Precis som höger sida fick jag klippa alla rör, lastventil & trumma lossnade ganska lätt, men båda ändar av slang var en klump med rost, sitter dessutom ihop genom ett par fästen i kaross + bakaxel.
Kapades med vinkelslip och planades mot fästet och knackades ut.
Kapade även skruvarna till fästet som fjädern till ventilen satt i, för att komma åt övre fästet.
Blästrade fästet och lackades & letade fram nya rostfria skruv.
Dessvärre saknar jag 2 clips för montering mellan rör-slang, antingen har de försvunnit eller så köpte jag bara 2 i våras.
Ska iaf handlas imorgon, sedan återstår montering.
Ser ljust ut inför Gelleråsen!
Låter bra :) justera nu lastventilen så dina bakbromsar inte låser upp vid hård inbromsning :)
Nu står hon på hjulen igen!
Med nya rör och slangar till vänster bak, ny vätska (3e för iår), luftad och färdig,
hann inte med provtur & vidare kontroll, frugan skulle iväg.
Men det är ju en dag imorgon också.
Till våren eller när det passar ska jag nog även byta de resterande rören & slangarna,
mellan huvudbromscylinder - vänster fram, höger fram & två rör till lastventil.
Knäppte ett par bilder på arbetet, men det är väll inte så intressant direkt :-)
Kör med inredning på Söndag har jag tänkt, orkar inte tömma efter besiktningen,
snart vintersäsong ändå, så nu ska det bara lastas lite verktyg & däck innan Söndag.
Du lär ju inte ha några problem med bromsvätskan på besiktingen inför bankörningen i alla fall ;-)
Skönt att se att du inte ger upp trots dessa småproblem hela tiden. Jag har också haft lite strul i garaget men har inte orkat uppdatera min tråd (kanske ska göra det?) nu är i alla fall min Mk1a ihop och den går riktigt bra nu =)
Släng upp lite bilder, alltid kul att titta på bilder.
Vi ses på söndag!