Min R beställdes den 19/3 och är inplanerad att byggas vecka 25, sedan dröjer det några veckor till innan man får bilen.
Utskriftsvy
Min byggdes 1/3 och levererades 31/3.
Beställdes: 12/12/09
Gick i produktion: 06/04/10
Levererades: ....
Menar du att du beställde verkligen 12 dec å inte fått bilen än?
Hur kan då en annan person beställa förste mars å få den 31 mars?
Ska bara bestämma mig innan tisdag om jag ska ta skalstolar å media in kanske då. Men annars e allt klart för beställning. Jag bör ju få min i månadsskiftet aug/sept. eller?
Den byggdes då, tror han beställde i November eller nånstans omkring, räkna med 6 månader.
Skalstolarna är coola, hade också tagit dem om priset var rimligare.
Jag beställde min 13 november och fick den levererad 26:e februari. Räkna med minst 4 månaders leveranstid.
På mindre än 24 timmar så har jag spottat två stycken R här i Stockholm. Först en igår kväll på Kungsholmen (vit) som kom glidande och sedan en (blå) på Kristineberg... myyyyycket fina!
Jag såg en silvrig på vaxholm igår. Lite tråkig måste jag säga.. fniss :P
Var faktiskt över till en kompis på Kungsholmen igår och rörde mig hemåt runt 23 tiden så kanske var mig du såg? Vit?
Då var det nog jag, var på väg hem :) Stod inte snuten där i närheten å tog hand om nå fyllo? Dig? Haha :P
Hej
Då har jag idag beställt min golf R.
Specen blev:
Rising blue
Dcc
Stora nav med dynaudio
Media IN
svarta talladegapaketet
4 dörrar
Motorvärmare med grenkontakt.
Det enda som är kvar att justera är vilka stolar jag ska ha. Säljaren kommer att ordna fram en R med skalstolarna så jag får provsitta och se om de passar mig och min kroppsform. Tydligen så säljer min firma edast max 2 bilar per år med de dyra skalstolarna.Men bilen är beställd och köpkontraktet påskrivet med reservation för stolarna.
Om jag inte krånglat med stolarna hade produktionsdatum varit vecka 24. Säljaren sa även att det är mkt längre produktionstid för en bas golf eller en golf R. Trodde han typ skulle säga produktionsvecka 34 å inte 24.
Bara att vänta på att få provsitta stolarna för de fanns i en enda R i hela sverige som demobil. De skulle hyra den per vecka sa säljaren. Måste vara en miss av vw att ha så dyra stolar så ingen köper dem. eller?
Säljaren ringde upp mig idag och meddelade vecka när stolarna finns hemma att provsitta i golf r. Problemet var bara att jag var ute å sprang då å svettades i motionsspåret.
Har alltid haft inställningen att det kan inte vara bra med för mkt motion, nu har jag fått ett argument :).
De jag hört provsuttit stolarna öser beröm över dem, verkar ju solklart vara så att alla vill ha dem men inte till priset av 36800. Om de passar mig så tar jag dem, kul att ha något som så många inte har :).
Verkar finnas ett gäng olika typer också, vet du även vilken typ det är?
edit: verkar vara slangvärmare för GTI...
http://wup.defa.com/se/wup_products_preheaters.html
/N
Nu har 500 mil avverkats och det blir bara roligare och roligare när man lärt sig att nyttja bilens resurser. Det är särskilt underhållande att gå ut ur en tvär böj på tvåan och klippa på för fullt (rondeller är roligare än någonsin!). Ruggigt grep och bra klipp i maskinen. Det enda negativa är att den drar rejält med bränsle när man åker på. Det är hur lätt som helst att snitta 1,5 l/milen vid aktiv körning.
Min finns nu klar o hämta! :-D
/N