Tackar!
Du får komma med ett bud på den då så får vi se....
Tackar, tackar!
Riktigt kul är det ja!
Utskriftsvy
Får vi chipa snart =)
Efter br tack! Annars finns snart ingen man kan haka på ute på banan... ;-)
Det blir chip innan Bugrun, har ringt till BSR idag så det blir nog nästa vecka : ) Nästan 50hk till....
Idag har jag pysslat lite med Lupo och monterat massa nya prylar.
Bytte ut den andra drivknuten på högersidan som fortfarande var orginal till Lupo gtins då den knakade
oroväckande. Vänster yttre orginalknut höll nog i hela 3dar innan den begav sig till drivknutshimmelen.
Nytt högt bromsljus i bakluckan blev det också då det gamla var vitt och fult.
Hittade också på en läcker kåpa till bogseröglan bak från nya Polo 6R, passade utmärkt då Lupo org. inte
finns att få tag i längre.
Nu finns det lite smått och gott att göra innan Bugrun så som polering, däckbyte till nya 185/35/17, oljebyte, m.m.
Väntar på mina vita 17" från Nicke bara han har kontrollbesiktat sin syncro så blir det å lämna dom på omkrängning.
Vågar inte gå på dom själv med däckmaskinen på jobbet nå med risk för att skada dom...
Oljebytet tar jag dagen innan Bugrun så den är färsk och fin tills dess : )
Så nu är det bara det lilla med polering som återstår att fixa men då får jag nog jaga på Nisser lite så ska det nog gå att ordna.
Blir nog en skvätt formula U på den också om han får som han vill.
Blir inte BSR-chip utan det blir ett besök hos Dahlbäck Racing ist. på tisdag.
Har också sålt förra årets motor tillika Lupos orginal maskin till Robzter idag, får tacka för snabb, smidig och trevlig affär.
Härligt med fler och fler Lupo:sar !!!
Får vi hop ett dussin till BR ?!? ;-)
Nyfiken på hur dina 185/35:are smiter åt på 17" arna ??? Sugen på denna dimention själv.
Vad händer hos Dahlbäck då ??? :-)
Flerfotstrim ???
Denna lilla spirrevitt kommer ju bli lika långsamm som Hjulben :-) "Meap-meap !!"
Besöket hos Dahlbäck racing bör resultera i ca.200 kusar, fortfarande framkrafs : )
Ska nog kränga däcken i veckan som kommer nu så bilder kommer på hjulen, är själv j*vligt nyfiken på hur
det kommer te sig...
Långsam ja, henkes är ju snabbare : )
Flerfotstrim --> Steg
Brukar förekomma i 1 2 lr 3 steg ;-)
4 krafs på Lupo : den dröjer innan första dyker upp, men hell yea !!!
Du menar så...!
Steg ett isf men har ju redan avgas och filter så det kanske räknas som steg två då..
Nu har Lupon varit på besök hos Dahlbäck Racing och fått lite fler ponnys under locket.
Det blev MTM steg 2 programvara och det ska då ge Lupo 215Hk ihop med avgas och filter.
Så runt 200hk är det nog nu : )
En j*vla skillnad blev det iaf och nu flyttar det på sig vill jag lova.
Vill Tacka Viktor på DBR för bra pris och trevligt bemötande + att dom kunde ta in den så snabbt.
Så nu är det bara gasa till nästa drivknut kastar in handduken.
Blir nog att se sig om efter en vattenkyld IC här framöver för att hålla nere insugstempen men
den som sitter där nu får duga en stund till iaf.
Shit pomfrittes alltså.
Den lär ju skrämma livet ur många dyra snabba bilar nu lilla Lupon.
Grattis!
Grattis :) kommer gå kanon nu. du får komma ner till stockholm på någon VW träff sen annars kanske man syns uppe i dalarna om det är någon träff där.
Din gamla motor sitter i och är uppstartad nu :) går kanon.
Skönt att höra att det funkar bra åt dig, då hinner du till Bugrun!Citat:
Grattis :) kommer gå kanon nu. du får komma ner till stockholm på någon VW träff sen annars kanske man syns uppe i dalarna om det är någon träff där.
Din gamla motor sitter i och är uppstartad nu :) går kanon.
Jodå nog ska man väl neråt Sthlm nånting och träffar här uppe i krokarna är det hela tiden tycker jag.
Ballt bygge! Jag har kanske en lösning på dina drivknutsproblem, kolla mailen!
/Johan
Nu har jag fått mina vita 17":are igen då Nicke reggat och bes. klart sin syncro.
Så idag plockade jag och Nicke av ett däck på en fälg och petade på ett nytt 185/35 för att se hur det kommer se ut.
Det blev mycket bra och dom är inte så värst svårkrängda som jag trodde så jag gör det nog själv imorrn förhoppningsvis med
lite assistans av Nicke..?
Snyggt blir det då iaf kan man säga....
Så är det nån som är inresserad av G60-plåtisar med fina däck så är det bara hojta till.
Två smygbilder på en 17" fälg:
http://forumbilder.se/images/c652011103645b4f0.jpg
http://forumbilder.se/images/77520111036028f22.jpg
Men gösse va smått(läs med barnröst) =)
Nästan så texten inte ryms på sidan.....
Haha!, smått ska det va! : )
Nu sitter 17":arna på med nya däcken, polerade och fina för stunden....vita fälgar, hmmm
Tackar Nicke för kränghjälpen.
Även dumpat justermuttrarna på bakfjädrarna så nu kom den ner ytterligare 2cm, också justerat lika fram.
Blev nöjd med utseendet med nya sulorna, skulle kanske gå att få dit en 5mm spacer för att få ut bakhjulen men det ska kunna användas också : )
Bilder kommer om vädret tillåter lite foto imorrn.
Nu har det hänt lite igen då!
Har fått dit en bit av en Audi TT innerskärm med galler i höger hjulhus så nu andas min stackars inklämda
intercooler lite bättre, det blev klar skillnad på insugstempen iaf.
Har också tvättat och putsat lite och även lagt i lite små fula lackskador på trösklarna så Lupo ska vara
fin inför Bugrun.
Har fotat ett par bilder idag när det var fint väder.
http://forumbilder.se/images/162011120405A276b.jpg
http://forumbilder.se/images/302011120540A0091.jpg