Två duktiga mekar sa samma sak som första fråga när vi pratade om ditt problem, sitter pickupen för nära tråget.. Nåt att kolla på i alla fall.
Utskriftsvy
Två duktiga mekar sa samma sak som första fråga när vi pratade om ditt problem, sitter pickupen för nära tråget.. Nåt att kolla på i alla fall.
Varför skulle den sitta för nära tråget? pumpen bygger lika mycket neråt som en vanlig 8v/16v pump och tråget som sitter på är ett vanligt 8v/16v bubbeltråg...
Allt kan bli stukat eller liknande eller komma lite snett eller inte alls vara gjort för att sitta ihop, jag vet ej men det var tydliga indikationer på att det felet därför tipset..
Varför kör du inte med pickup och tråg från 1.8T motorn för?
För att motorn är längsmonterad orginal....
Den här setupen funkar juh för massor med andra 1.8t konverteringar runt om i världen så jag är ju inte direkt den förste som kör med dessa delar....
Det är ca 10 mm mellan tråg och pickup för övrigt....
Har lyft tillbaka motorn i bilen men när jag skulle montera oljetråget så jävlas den bakre skruven i packboxflänen mellan motor och låda med mig....den vill bara ta gängor snett så för att undvika gängpaj måste jag ta ur motorn och demontera lådan igen....
FAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAN !
fan va det inte vill funka åt dig då...
hoppas du får någon årdning på de någon gång...
å sen påstår folk att det är skruva hela tiden när
man åker jänk men så mycke bekymmer som du
värkar ha med din bil har jag aldrig haft med någon
av minna amerikaner en del "vedbods-byggen" till trotts
Bara åt bite ihop !
http://www.desertwind.se/20v/2009/Screw%20it.jpg
Idag har jag:
Demonterat turbo, drivaxlar, vattenpump, remhjul, kamrem+kåpa.
Lyft ur motor och växellåda
Demonterat låda, koppling och svänghjul och packbox.
Fixat gängorna i packboxen.
Monterat packbox, oljepump och oljetråg
Monterat svänghjul, koppling och växellåda
Lyft tillbaka motor och växellåda i bilen...
Sen fick det räcka för idag....
Ser att det finns saker att avreagera sig på....
Bra jobbat Mats !!!!
Håller tummarna för dig.
Då vid denna skrivande stund borde du vara ute och prov köra den igen??
Njae...får se om det blir lite mekning till kvällen kanske...
Gött att du inte ger upp Mats!
Motorn startad idag, fylla kylarvätska och montera motorhuv kvar att göra, samt ta ner den från pallbockarna och provköra. :-)
Vad är det du har gjort denna (tionde) gången du har lyft ur motorn?
Jag håller tummarna HÅRT nu Mats.
HOPPAS det fungerar och att allt groll är glömt med Mr.Murphy.
Heja Mats !
Heja Mats !!
Heja Mats !!!
Hade på gränsen till för lågt oljetryck på tomgång på BugRun och när jag kom hem därifrån tog jag ner tråget och hittade en liten metallflaga. Jag lyfte då på vevöverfallen och såg att de var lite slitna. Så istället för att riskera stor-ras så plockade jag ur motorn. Blocket har varit hos Trollspeed och finjusterats lite eftersom det visade tecken på att ett lagerläge gått varmt (troligtvis vid raset förra sommaren)
Så provkörning idag eller??
Njae, för dåligt väder för det...