Låter mumma! Speciellt det där om att den går som f-n när man vill! :)
Hur står den sig mot en R32 i fart tror ni? typ 70 - 150 eller liknande?
Utskriftsvy
Låter mumma! Speciellt det där om att den går som f-n när man vill! :)
Hur står den sig mot en R32 i fart tror ni? typ 70 - 150 eller liknande?
Tydligt att motorjournalisterna utanför fackpressen inte riktigt är de vassaste knivarna i lådan. Men för all del, de var ju ganska positiva till bilen.
Hur många här är det som fått sina bilar?
Jag funderar på att byta bort min R32 mot en Golf R som bruksbil.
Den lokale handlaren har beställt en bil som skall byggas V12, dag 2.
Den kunde jag få direkt när den kommer hem.
Den har följande spec:
DSG
DCC
R Skalstolar
Elsoltak
RCD510 Dynaudio
Backkamera med park sensorer bak och fram
4 dörrar
Multimedia in med ipod kabel
19" Talladega mattsvarta
Bilen är Tornadoröd.
Vad tror ni om det?
Saknas det nåt som man behöver? hade gärna tagit en vit men den kanske är snygg i rött.
Mvh Fredrik
Det är ju en grym spec..
Jag hade kanske saknat navigationen, men den går visst att eftermontera förhållandevis billigt..
Låter som en trevlig spec. Enligt mig är det absolut viktigaste DSG, DCC och R skalstolarna. Samt att få svart optik i lyktorna, men har inte riktigt förstått om det automagiskt ingår i 19"-paketet eller inte. Har svårt för rött, men tycker GTI VI passar i det och så gör säkert R också.
Nån som lyckats producera bilder på era inköp eller är dom allergiska mot kameror? :)
Uppdatering:
Min står i tysk hamn, beräknas komma till handlaren vecka 12! :)
Det artar sig! Hoppas bara att de håller tiden.
Ingen som har en tornado röd R med svarta 19" hjulen? eller iaf kan länka till en bild på en sån?
Inga svarta fälgar, men röd...
från några sidor sedan:
http://www.autocar.co.uk/car-reviews...tsi-270-r.aspx
Jag fick hem försäkringsbrev till RRR:en idag och det var en angenäm läsning. 3200 kr för en halvförsäkring är billigare än väntat (och dessutom en deluxeförsäkring med hyrbil och massor av annat). Det är ganska lustigt att vår andrabil, en Skoda Fabia 1,6 -08 kostar 600 kr mer att försäkra under samma förutsättningar men med sämre villkor. Dessutom så får man halva priset första halvåret, vilket gav en försäkringskostnad av ca 1000 kr för första halvåret.
Underbart! Tummen upp! Ibland är livet lite mer rättvist på nått sätt, har man lagt ut massa stålar på bilen så ska man ju inte behöva betala den en gång till.. ;)
Finns det Launch Control på R:en? Rykten från england, förhoppningsvis falska, antyder att det inte finns. Kan någon här bekräfta eller dementera?
LC:n funkar mycket bra, den ligger precis på greppgränsen och ger starter som är grymma. Ingen, och jag menar verkligen ingen kan göra en lika bra "manuell" start. Du kommer att bli sjukt nöjd med din bil, jag lovar.