BSR bla...
Utskriftsvy
Det är väl ingen som påstått något annat ?
Förstod jag wolfbanes inlägg förut rätt så menade han att OK:et har 2 kolvar, 1 kolv på var sida om bromsskivan.
( inte 1 kolv på vänster OK och 1 kolv på höger OK)
...åter till ämnet.
Precis, 1 kolv på varje sida om skivan ger 2 kolv , ett annat ex är Porsche 6 kolv,dom har 3 kolv per sida om skivan
Jag ska inte långdra det men läs texten innan på tt shops sida här om Audi RS4 bromsarna, dom är 8 kolvs (8 pot) och det är 4 kolv per sida som syns på bilden! Passar förövrigt bra på Golfen dessa bromsar :-)
http://www.thettshop.co.uk/performan...product=600800
Men skit samma, nog tjatat om det nu. Det är grymma bilar i alla fal Golf R och bromsarna räcker på dom, och stoppar man i bättre belägg och stålomspunna slangar som jag gjorde på S3an så biter det bra :-)
Tack. =) så nu har ni iaf kommit fram att det bara är enkel ok på Golf R alltså inte några 2kolvs ok. :)
-----------------
Ok, jag kan nu så här efter att ha haft bilen en vecka och kört ca: 150 mil att det känns bara bättre och bättre. Bilen är rusktigt bra och jag är otroligt nöjd med bruksegenskaperna hos bilen. Visst är den lite stötig med 19" vinterdäck men det är faktiskt det enda man kan klaga på. Den går tyst och utan spårtendenser förhållandevis billigt (ca: 0.85l/mil) och är ju så praktisk som en Golf faktiskt är. Jämfört med mina tidigare "skojbilar" så är den otroligt mångsidig, lugn och fin i vanlig trafik men en j-a best när andan faller på. Jag ångrar faktiskt att jag inte tog det dynamiska chassiet såhär i efterhand. Jag har alltid varit väldigt skeptisk till "elchassin" men VW verkar ju tydligen ha fått till det på R:en. Stereon med Dynaudio är överjävligt bra den också med otroligt bra ljud, dock ganska så avslöjande (Skit in, Skit ut) Sammanfattningsvis är det en bil som jag kan rekommendera helhjärtat, visst är det en dyr jäkel men skillnaden mot en vanlig GTI är lika stor som skillnaden mellan en vanlig Golf och en GTI, jag har varit nere i Skåne en sväng i veckan och fick tillfälle att åka lite torra fina kurvvägar. Det går att åka ruskigt fort och bilen är grymt välbalanserad, den påminner mycket om min gamla RX-8:a som jag annars håller för den bästa kurvsmiskare jag har kört. Även om bilen är lite framtung så tar 4wd:n bort alla tendenser till understyrning samt "slinger" under hårda inbromsningar, det går som sagt inte att jämföra med andra "Folkor", VW har verkligen gjort hemläxan den hår gången och jag vet faktiskt inte vad det skall till för att åka ifrån en R på en vanlig krokväg. Jag skall ner till Ringen i Maj och då får vi väl se vad den går för på allvar. Till er som väntar på era bilar kan jag bara säga "Den som väntar på något gott väntar ALLTID för länge" :-)
Tack för bra info Torbjörn., man längtar ju inte mindre...
Tuvor: inte för att vara jobbig men jag tyckte det var precis det vi kom fram til ang bromsarna, att det är 2-kolvs ok :-)
/N
Jag har DCC på min bil och kan säga att det är värt varenda krona. Det är Öhlins som har gjort det ställbara chassit tillsammans med Monroe dämpare. Jag har kört på "Comfort" istan hela vintern och på det läget så beteer den sig som en vanligt bil, dvs mjukt och fint. I sportläget blir den VÄLDIGT hård och styrningen styvas upp och blir mycket hård. Angående Dynaudiohögtalarna (och förstärkaren) så tog det ganska lång tid innan högtalarna hade mjuknat. I början lät de faktiskt inte så bra. Men jag fick stå ut med lite dunka-dunka ettag för att motionera högtalarna ordentligt.
Tack Torbjörn, låter som att det är värt väntan.
Någon som vet om de preliminära byggveckorna håller? Har någon bra kontakter på VW? För engelska kunder verkar de flyttas fram hela tiden men det skulle ju kunna vara en speciell batch med högerstyrda som drabbas.
vi vill ha fler bilder :)
Jag tänkte bara tipsa er som köpt en ny GTI eller R från VW att man kan få gratis medlemskap i VW GTI Klubben i ett år. Svenska Volkswagen bjuder på det!
Kontakta din säljare för mer information eller maila vw@gtiklubben.nu
We can agree to disagree :-)
Nu har iaf alltommotor kommit ut med sin artikel om R´en:
http://www.alltommotor.se/tester/bil...jortan-1.20763
/N
Kändes väl inte som den mest seriösa analysen på bilen utan en lite mer körrapport.
Hade inte testbilen DCC? Inte ett ord nämns om det, skulle väl kunna få bilen att bete sig lite mindre stötigt, vid vanlig körning, kör man på bana och rejsigt på sportläget kan man nog inte klaga på att bilen är för styv efter som det är så den ska bete sig då.
Som kommentarerna antyder kändes artikeln lite väl nitisk, och det där där med "för en golf" känns otroligt uttjatat - och lite korkat, precis som de kommenterar på sidan. Man ser inte till vad man får. En Golf kostar från 169' klart som korvspad att man inte kan jämnföra den mot en R. :-)
Men jag är nöjd med analysen ändå, den kan va rå, men kan också bete sig civiliserat, bästa av två världar?
Den är definitivt det bästa av två världar. Riktigt hög kvalitetskänsla, komfort, körställning mm, samtidigt som den går som ett troll när andan faller på. Den sätter av utav bara h-vete när man önskar.
DN motor ger i princip aldrig ett seriöst intryck oavsett vilken typ av bil de försöker recensera.