Svarade nog delvis på saker du skriver i inlägget ovan, men eftersom du var ganska specifik så... :)
Här finns en bild över alla snabbladdare (DC) i vad jag tänker kanske kan anses vara Uppsala-området. Inga laddare till väster, men i norr, söder och framförallt centralt/öster så finns det ju en del i alla fall. Du kanske "underdrev" antalet för effekt, men så illa tycker inte jag det verkar vara i alla fall.
Bifogad fil 14063
Sen har du destinationsladdare. Inte så mycket utanför vad jag antar är centrala delarna av Uppsala, men "i smeten" verkar det finnas en del.
Bifogad fil 14064
Nu vet jag att det inte var det du menade, men inte behövs det en publik laddare per såld elbil ;) .
Sen en generell fråga, behöver det finnas lika många laddstationer som bensinmackar? Säger inte att det kommer behövas många fler än idag allt eftersom antalet elbilar växer, men finns det verkligen ett behov av att ha en laddare varje eller varannan mil för att kunna få den totala känslan av frihet och kunna köra och stanna precis var man vill? Bilen vet ju vad den har för räckvidd och alla elbilar har ju inbyggd GPS som vet var snabbladdare finns, och även många platser med destinationsladdare, så har svårt att se att man hux flux står utan el i ödemarken.