Ursprungligen postat av
Marcus
Nu var inte min tanke att detta skulle vara en diskussion om Tesla och dess för- nackdelar, det finns absolut nackdelar med Tesla, kanske mest vad gäller deras organisation. Jag refererade till Tesla för att visa att en fullfjädrad familjebil med elektrisk drivning inte alls behöver kosta 600 000 kr.
Samtidigt verkar det vara få som reagerar på att familjebilar med förbränningsmotor från Volvo, VW, BMW m.fl. numera lätt kostar 600 000 kr... En vanlig Passat med framhjulsdrift och 1,5 bensinmotor på 150 kostar lätt 550 000 med R-Line som gemene man vill ha den... galet, sen ska den tankas med svindyr energi, betala dyr fordonsskatt, det ska bytas olja osv... Så vill ingen köpa elbil för 600 000 kr som du skriver så borde absolut ingen vilja köpa en förbränningsmotorbil för samma pengar, det är ju än sämre.
Ps: det där med avsaknad av hastighetsuppgift framför förararen var jag också orolig för innan jag köpte min bil, nu tänker jag aldrig på det, tycker det fungerar bra. Även det en vanesak troligen.