Byggde en bil med denna konfigurationen: VC8VP2MZ
Men fattar fortfarande inte hur jag ska få fälgarna för 6000:-?
Vill ha skinn, men 33000:- :(
Utskriftsvy
Byggde en bil med denna konfigurationen: VC8VP2MZ
Men fattar fortfarande inte hur jag ska få fälgarna för 6000:-?
Vill ha skinn, men 33000:- :(
Underbart att kliva in i bilen när man bl.a. har problem med ryggen och dessutom kan sätta sig i bilen utan att vinkla in huvudet.
Har fått göra det i mina tidigare Golfar, så jag vet hur det är.
Misstänker att din Golf R förbrukar mer än min Tiguan? Men väntar med spänning på ditt svar :D
Står 11400:- för Sportdäck 235/35-19 när jag bygger bilen med R-Performancepaketet. Jag ser inte 5800:- någonstans?
Konstigt, så ser det inte ut för mig, har ändå börjat om och försökt flera gånger.
Funkar för mig både när jag väljer fälgarna före och efter Performance-paketet. Det kanske har något med dina temporära internetfiler att göra så du får en gammal version av konfiguratorn med en bugg. Prova att rensa dessa.
Blir 11400:- för fälgarna hur jag än gör.
Jag lyckades nu på mobiltelefonen.
Undrar vad som var fel? Rensade inga kakor, cashe eller historik.
Ändra: Nu fick jag till det på pc´n också :)
Så varit lite lätt offline, drog med lite högt tempo 3 pers och fullpackat precis en 100mil trip. Landade på 0,72 liter, Måste man ju säga jäkla bra, men tanke på att jag brukar ligga 20 över på skyltarna...
Denna drar mindre än min 245hk GTI faktiskt.. :)
- - - Uppdaterad - - -
Som sagt det där är R-däcken man kan välja till oxå.... :)...Står så konstigt i förklaringarna....
- - - Uppdaterad - - -
Ja så sant, smidigt...Tycker min Cupra är smdig, den är en bit högre bara den en Golfen...
Men jag vidhåller, en bil ska inte vara hög..den blir inte kul när det svänger :)...Mot tyngdlagen :)
Men självklart så är inte Tiguanen mitt val om jag vill leka eller köra på bana. Iofs så var min rätt kul i vintras i offroad-läget :)
Det var ju riktigt bara förbrukning på din bil, din ska väl ta typ 0.84 l/m blandad körning. Min Tiguan ska ta 0.74 l/m blandad körning, men det får jag kämpa för att komma ner i. Skulle nog säga 0.84 i blandad och 0.95 i aktiv körning med +20 km/h på motorväg och landsväg.
Fungerar en "R" bra som åretruntbil, alltså med lite jäkligare vintrar med snödrivor mm?
Har samma undran jag? då den då kommer gå som brukis.
Utan att själv ha ägt en Golf R så tänker jag ändå att fyrhjulsdrift och pontent motor gör den till en alldeles utmärkt vinterbil med bra driv, i övrigt är det som alla andra Golfar :) Jag har faktiskt svårt att tänka mig en bättre vinterbil, möjligen då minus för att den inte går att få med parkeringsvärmare men har man tillgång till el där man parkerar så går det att värma upp kupén ändå. :)
Som sagt en Vit med Performance pack och DCC. Det är det enda viktiga, sen la jag till lite smågrejer. Det mesta följer med dessa bilar nuförtiden som jag fick betala för på min 2021 Mk8R jag hade sist..
Sålde Mk8R på en dag :)...och förlorade inget på bilen EFTER 3 år! :)...helt underbart!. Som jag skrivit tidigare, Golf R har BÄST andrandsvärdet av ALLA bilar på marknaden :)
- - - Uppdaterad - - -
Ja herregud, är ju bästa vinterbilen!. Vi åkte alltid upp till fjällen med våran och sladdade och åkte skidor! :).. Den har ju Drift läge!!, som funkar utmärkt på vintern, när man inte behöver köra så fort :)
Ja min gick året runt i de 3 år vi ägde den, klockren bruksbil. Alltid snabbast vid rödljus, i vått som torrt ;)
- - - Uppdaterad - - -
Precis, parkeringsvärmare kan man inte få. Men de försvinner mer och mer och en vanligt motorvärmare är ju kanon om man har tillgång till el..
Hur är ljudnivån och vägljudet i en "R". Är den bättre eller sämre ljudisolerad än en "vanlig" Golf?
Den ska ha samma ljudisolering, men som vanligt så är moderna bilar tysta FÖRUTOM däcken. Där Golf R med 235/35 gör att man får ju mer däcksbuller mot en "vanlig" Golf.
Så den är ju inte tyst skulle jag säga på Svenska vägar, men inget jag tycker varit för påfrestande..