Ursprungligen postat av
Jageberg
Hej,
Har själv precis köpt en Passat GTE - 2020, och kan inte göra mig till huvud användare. Har provat förslagen ovan (ominstallation av app, infotainmentsystem etc...) både själv och i samråd med kundtjänst/support via mail. Till slut kommer de inte på något mer att testa, utan jag får vända mig till en auktoriserad VW-verkstad.
Väl där konstaterat tekniker att de behöver göra ett antal mjukvaruuppdateringar till en kostnad på en bit över 9000kr...
Har än så länge inte valt att gå vidare med uppdateringen, så jag vet inte om det löser problemet. Avvaktar på respons från säljaren (mindre, märkes oberoende bilfirma) för att se om vi kan komma överens om hur vi går till väga.
Ställer mig dock frågande till varför en mjukvaruuppdatering skulle vara nödvändig, då funktionen "byt huvudanvändare" finns där, men inte fungerar. Antingen har det inte fungerat från början, eller så har någon annan uppdatering sett till att funktionen upphört att fungera och VW borde ta på sig detta. Prislappen på 9000 för att göra detta känns dock en smula överdriven...