Köpa bromsprylar från tyskland, men vad behöver jag?
Du ska med största sannolikhet ha med ”varnare”, för det lär sitta monterat. Om du mot förmodan inte har ”varnare”, då klipper du bort den från belägget och monterar.
__________________________________________________ ____
VW Passat GT SC 4motion - VW T-Roc GT 4motion
Skickat med hjälp av Tapatalk
Citat:
Ursprungligen postat av
pudas
Off topic, men jag undrar lite stilla: Varför inte handla i Sverige, i en affär som har personal att fråga?
För min del så handlar jag i Sverige om priset är hyggligt lika. Men skiljer det mycket så skickar jag efter utomlands.
Tex skivor och belägg till min förra Passat, skiljde det mycket på. Mekonomen med flera, ville ha samma pengar för bara no-name-beläggen, som jag betalade för de skivor och belägg (Brembo-prylar) jag köpte i Tyskland.
Ny katalysator till vår övningskörnings-Leon, 4500kr i Sverige, 1500kr (ink frakt) i Tyskland.
Däremot bakbeläggen till Leon’en var marginellt dyrare (+50kr) hemma, så de köpte jag i lokala affären.
På den B6 (som i stort är samma bil som B7) som jag hade, så satt det enbart avkännare på vänster (om jag minns rätt) framhjul. Inga avkännare på bakhjulet.
Vet ej om det finns andra förutsättningar, som gör att den varningen kan komma upp.