5 bifogad(e) fil(er)
Första riktiga modifieringarna!
Så, nu har bilen rullat drygt 200 mil och man börjar bli lite van vid den, alltså dags att modifiera.
Lite hög är den helt klart (fast det har jag tyckt om alla 25+ bilar jag ägt....) och lite mjuk. Pratade med Ulf på BilModeCenter som villigt hjälpte till med en HR sänkningssats. Får se hur detta blir, om dämparna inte fixar det så blir det en uppsättning Bilstein B8 också sen. Colis har jag dålig erfarenhet av på bruksbilar. Minus 25mm skall det bli iaf.
Bifogad fil 7949
R:en är ju en pigg bil från början men det finns ju så mkt potential :D Vände mig till BilmodeCenter i Göteborg som innan varit ytterst bra map att få mina bilar bättre. MTM steg 2 kit med kabelmatta, box och downpipe med racekat får bli första steget (380hk, 470Nm). Kommer bilder på detta snart!
Utöver detta så fixade Stertman ett CTS turboinsug, CTS Spjällhusrör samt Forge Intake kit. All heder till Jimmy på Stertman som stod ut med alla mina frågor och funderingar, supertrevlig och snabb kommunikation!
Bifogad fil 7947
Bifogad fil 7948
Bifogad fil 7946
Bifogad fil 7945
Bilen är just nu inlämnad på BilmodeCenter för montering av allt detta, får tillbaka bilen imorgon eller på torsdag. återkommer med en utförlig recension då :cool: