Problemet med max 150000kr kvarstår ju....
Utskriftsvy
Problemet med max 150000kr kvarstår ju....
Men om bilen kostar mer än 150 000 då....
Skickat från min GT-I9300 via Tapatalk 2
Ni är roliga ni :P
Som jag har förstått så menar han med "Att ändra en tillfällig beloppsgräns (upp till 150.000)", att ändra så att spärren inte är på 150.000 utan tex 300.000. Annars tycker jag att det var meningslöst o svara för hans del.
Jag var helt seriös när jag svarade, för som jag förstog så ändrar man maxgräns, alltså sätta på t.ex 50 eller 75 000 UPP TILL 150 000 och mer än 150 000 kan du inte sätta.
Försökte se på hemsidan vad som var max men det står bara att "de olika bankerna har olika gränser. Kontakta din bank för mer info."
Om man kan gå förbi 150 funkar det ju.
Skickat från min GT-I9300 via Tapatalk 2
Jag jobbade som bilförsäljare innan det var så vanligt med överföringar av pengar via internet. Då bad vi kunden att ta ut en postväxel och utfärda den på vårt företag eller skriva den på köparen själv som sen skrev över den på oss när han/hon var i vår lokal. I båda fallen kunde vi lösa ut pengarna utan att kunden var med på banken när min chef satte in pengarna på företagets konto.
Har din vän socialbidrag eller liknande och får in en stor summa pengar så förlorar han således bidraget.
Det hjälper inte att säga att man lånat pengar, eller bara lånat ut sitt konto.
Något att tänka på om man lånar en polares konto.
Annars är som sagt banköverföring bäst och enklast.