Emissions garantin borde ju gälla
En svensksåld bil omfattas ju av emmisionsgaranti dvs 5 år eller 8000 mil , om då motorlampan tänds pga att kamkedjan hoppat så är ju emissionsvärdena åt skogen och då måste ju VW ha klart för sig att loppet är kört. Det är bara skämmas och betala kalaset . Tydligen har volvo en gång i tiden dyrt fått erfara detta.
Roland Johansson.
Skall ringa Ulf Hammarström och meddela honom om detta
Kedjan kollad med avseende på slitage.
Ja då har jag mätt upp kedjan som verkstaden på Atteviks dömde ut som utsliten pg av för sen service . Rent ut sagt skitsnack . Kedjan ar hopskjuten längd 104 cm lång och utdragen 105 cm dvs säga under 1 % förlängning. Jag har kollat med Firma KedjeTeknik i Malmö en herre som heter Håkan Nyberg och han informerar mig om att en kedja anses som sliten när förlängningen överskrider 3%. Det här jag tror att en hund ligger begraven och att VW mörkar . Har även lusläst manualen och där finns ingen rödtext som varnar för att köra för lånfgt mellan service tillfällena. Har beställt utrustning för kunna köra ODB programen själv och läsa av alla parametrar. Bilen skall säljas så nu lägger jag ner det här och kryper tillbaka under min sten . Stryk mig ochså som medlem i GTIklubben.
Farväl.......