dom sista veckorn är dom värsta
Utskriftsvy
dom sista veckorn är dom värsta
Förvånansvärt lång ledtid när den väl kommit till sverige? Borde dom inte kunna rappa på det lite bättre?
Ni som beställt och fått levererat, hur lång tid har ni haft mellan tillverkning och leverans?
Totgate hävdar att han har fått sin bil, men väntar på vinterdäck.
Jag tog en sneak and peak vid utrustningscenter idag och såg en vit R med sportpaket, men min egen bil såg jag inte röken av.
Angående ledtider i Sverige så anländer ca 4-600 bilar varannan vecka som ska slussas vidare till ÅF efter utrustningscenter. Så en vanlig ledtid är 2 veckor plus transport till ÅF, men visst kan det gå både fortare och ta längre tid. Jag har väntat i drygt två veckor nu sedan bilen kom till Sverige.
Du såg ingen röd GTi..? :D
Närå.. Fick svar idag att den "beräknas" komma den 26, men.. Tja.. Man får bara försöka ge sig till tåls så gott det går..
Tyvärr ingen röd GTI, men däremot en svart..
Jodå, jag har som sagt fått min bil och den står hos Björstigs i Skövde och väntar på däck som sagt var. Jag fick leveransbesked på däcken idag och dom kommer till Björstigs den 23/2. Jag kommer att kränga på dom på original 19" fälgarna samt att jag har beställt ett par likadana fälgar att ha sommardäcken på med den stora skillnaden att dom fälgarna blir svarta...mums... :-) Black and White är mumma..;-)
Om någon är i Skövde och vill kolla på bilen så snacka med Jörgen Seidewall och hälsa ifrån mig så får ni "torrbryta" lite :-)
Kan ju även tipsa om däcken jag köpt. Vredestein wintrac extreme, ett kanondäck som min polare hade på sin 997:a och som funkar bra även för svenska förhållanden. Säljs just nu för ca: 1600:- st inkl frakt på www.dackonline.se Ett oslagbart pris för mycket bra 19" vinterdäck.
Har det blivit någon bil ännu??
Om du fått hämta så ju bilder ett måste.. =)
MVH/ Robert
Min bil står på utrustningsverkstan (nu verifierat) och har fått sina vinterhjul. Jag hoppas min bil blir klar idag eller imorgon. I så fall finns det hopp för leverans denna vecka.
Wohoo! BAra att hålla tummarna då! :D
Nu är däcken monterade på fälgarna och dom ska bara sätta dit stänkskydd och skyddsfilm sen är den klar. Kanske, kanske kan jag hämta den ikväll....
inte visste jag att det fanns stänkskydd till R20.. =P
Min bil kommer om ca 2 veckor. ser dock inte ut att vara sommardäcks väder... =/