Ursprungligen postat av
Marcus
Det är i Sverige det är intressant med dragkrok, i övriga EU inte särskilt intressant, speciellt inte på prestandabilar som R. Våra nördiga behov har nog svårt att få plats i "udda" specifikationer som R. Jag har dragkrok på min Passat och hade det på den förra också men använde det kanske 2-3 gånger på 5 år - max. Med andra ord köper jag inte det för eget bruk utan för att resten av Sverige verkar vara så dragkroksskadade :) Jag kan ju lika gärna hyra en bil eller låna någon väns om jag ska dra släp 2-3 gånger på 5 år... Men Sverige är en udda marknad helt klart :) Skit nu i drag och använd takbågar till allt sådant som kan köras där :)
- - - Uppdaterad - - -
Vad är det som är märkligt? Skoda och säljorganisationen som hör till Skoda gör väl sin prissättning som dom vill efter de förutsättningar som Skoda har på marknaden och baserat på hur de uppfattar att deras kunder fungerar... VW har också kampanjer och jag skulle nog säga att när du summerar olika modeller, exempelvis VW Golf Alltrack vs. Skoda Octavia Scout så är det väldigt lite prisskillnad. Lite beroende på hur du specar så kan VW vara billigare. Det varierar bereonde på tycke och smark.