Min R beställdes den 19/3 och är inplanerad att byggas vecka 25, sedan dröjer det några veckor till innan man får bilen.
Utskriftsvy
Min byggdes 1/3 och levererades 31/3.
Beställdes: 12/12/09
Gick i produktion: 06/04/10
Levererades: ....
Menar du att du beställde verkligen 12 dec å inte fått bilen än?
Hur kan då en annan person beställa förste mars å få den 31 mars?
Ska bara bestämma mig innan tisdag om jag ska ta skalstolar å media in kanske då. Men annars e allt klart för beställning. Jag bör ju få min i månadsskiftet aug/sept. eller?
Den byggdes då, tror han beställde i November eller nånstans omkring, räkna med 6 månader.
Skalstolarna är coola, hade också tagit dem om priset var rimligare.
Jag beställde min 13 november och fick den levererad 26:e februari. Räkna med minst 4 månaders leveranstid.
På mindre än 24 timmar så har jag spottat två stycken R här i Stockholm. Först en igår kväll på Kungsholmen (vit) som kom glidande och sedan en (blå) på Kristineberg... myyyyycket fina!
Jag såg en silvrig på vaxholm igår. Lite tråkig måste jag säga.. fniss :P
Var faktiskt över till en kompis på Kungsholmen igår och rörde mig hemåt runt 23 tiden så kanske var mig du såg? Vit?
Då var det nog jag, var på väg hem :) Stod inte snuten där i närheten å tog hand om nå fyllo? Dig? Haha :P
Hej
Då har jag idag beställt min golf R.
Specen blev:
Rising blue
Dcc
Stora nav med dynaudio
Media IN
svarta talladegapaketet
4 dörrar
Motorvärmare med grenkontakt.
Det enda som är kvar att justera är vilka stolar jag ska ha. Säljaren kommer att ordna fram en R med skalstolarna så jag får provsitta och se om de passar mig och min kroppsform. Tydligen så säljer min firma edast max 2 bilar per år med de dyra skalstolarna.Men bilen är beställd och köpkontraktet påskrivet med reservation för stolarna.
Om jag inte krånglat med stolarna hade produktionsdatum varit vecka 24. Säljaren sa även att det är mkt längre produktionstid för en bas golf eller en golf R. Trodde han typ skulle säga produktionsvecka 34 å inte 24.
Bara att vänta på att få provsitta stolarna för de fanns i en enda R i hela sverige som demobil. De skulle hyra den per vecka sa säljaren. Måste vara en miss av vw att ha så dyra stolar så ingen köper dem. eller?
Säljaren ringde upp mig idag och meddelade vecka när stolarna finns hemma att provsitta i golf r. Problemet var bara att jag var ute å sprang då å svettades i motionsspåret.
Har alltid haft inställningen att det kan inte vara bra med för mkt motion, nu har jag fått ett argument :).
De jag hört provsuttit stolarna öser beröm över dem, verkar ju solklart vara så att alla vill ha dem men inte till priset av 36800. Om de passar mig så tar jag dem, kul att ha något som så många inte har :).
Verkar finnas ett gäng olika typer också, vet du även vilken typ det är?
edit: verkar vara slangvärmare för GTI...
http://wup.defa.com/se/wup_products_preheaters.html
/N
Nu har 500 mil avverkats och det blir bara roligare och roligare när man lärt sig att nyttja bilens resurser. Det är särskilt underhållande att gå ut ur en tvär böj på tvåan och klippa på för fullt (rondeller är roligare än någonsin!). Ruggigt grep och bra klipp i maskinen. Det enda negativa är att den drar rejält med bränsle när man åker på. Det är hur lätt som helst att snitta 1,5 l/milen vid aktiv körning.
Min finns nu klar o hämta! :-D
/N
grattis, bara att lägga upp lite bilder då...
själv har jag säkert minst två månader kvar :/
edit: hur pass skiljer ditt datum som du nu får bilen mot det preliminära?
såg att jag nästan fick svar på min egna fråga genom att läsa lite ;)
Min ursprungliga byggvecka flyttades fram totalt 10 veckor...
Hej
Jag beställde min bil 27 april och preliminärt produktionsvecka var vecka 24. Men jag krävde att få provsitta stolarna som är så dyra för att veta om jag kan ha dem. Då blev det så att de tar hem en bil med de stolarna vecka 23 så spikar vi allt då. Konstiigt om jag spikar stolarna vecka 23 å får bilen byggd vecka 24.
Känns snabbt om du får din bil byggd vecka 46, när beställde du?
Det jag fick veta vara tt kön var mkt kortare på R än på vanliga golfar.
Jag har inte fått en datum överhuvudtaget....
Beställde början April, blir till att ta ett snack med säljaren
Har du fått ditt leveransdatum bekräftat med tanke på att vi beställde ungefär samtidigt? Min order är lagd 6 april och jag fick nu bekräftat v26 mot v24 som jag hade som preliminärt. Blir din bil en 10 eller 11 årsmodell?
Jag gjorde min sista förändring på bilen den 28 april och då hade jag inte så stort fönster kvar att göra ändringar enligt min säljare.
Var i kontakt med säljaren idag och fick också preliminär byggstart v26. Även jag fick svaret att det kanske blir en R med årsmodell 2011. Tydligen tar det 4 till 6 veckor efter beställning innan de vet exakt vilken byggvecka det blir. Beställde min bil sista veckan i Mars med en ändring(ar) en vecka senare.
Håller med. Kommer bli spännande värre.
Hej
Var i kontakt med min säljare idag och jag ska nu försöka ta mig till örebro för att provsitta skalstolarna för att se hur de är. Passar de så blir det skalstolar. men jag frågade ut honom om produktionsvecka och som det såg ut idag är det produktionsvecka 31. Men ytterst preliminärt men inte före vecka 31. Fabriken i Wolfsburg har semesterstängt v 27-29 och alla bilar som produceras efter det är årsmodell 2011.
Sedan fick jag ytterligare ett tråkigt besked. Min färg Rising blue är borttagen från produktionen och inte ersatt av någon annan ljusblå. Ingen aning vilken färg jag ska välja. Måste bestämma mig till på måndag.
För övrigt vill jag såga volkswagens konfigurator på hemsidan där bilen är just rising blue men den färgen finns inte!. Sedan ändras inte bilen i konfigurationen i takt med val som fälgar, antal dörrar, mörka rutor. m.m. uselt. Fler färger att välja på tack!
Som sagt spännande att följa detta med produktionsvecka. Håll mig uppdaterad, min bil med alla tillval spikas på måndag 10 maj.
Jag måst nog ringa och prata med min återförsäljare och reda ut det hela. Jag har också beställt en rising blue och blivit lovad en 2011 och tillverkning v26 som jag skrev ovan. Men tar i och för sig hellre en rising blue 2010 än någon av de andra färgerna som finns 2011. Eller varför inte en unik 2011 rising blue ;)
Är det någon annan skillnad på 2011 jämfört med 2010 förutom färgerna?
edit: om jag behövde byta skulle jag välja united grey eller deep black
Skillnad i konfiguratorn, stora stereo ingår inte i stora nav längre tex. Skillnad på bilderna med.
Är bilen producerad före vecka 27, kan du få en rising blue som jag vill ha, efter vecka 29, dvs efter deras sem en 2011. Jag ska till autostadt som turist vecka 30. Gillar inte att det är så få färger i 2011 års produktion, rent av uselt! Varför kan de inte få några av audis fina färger?
Min säljare sa att han förstod inte varför de tagit bort färgern rising blue å ändå gör reklam för den på bild på hemsidan, det kallas falsk marknadsföring sa jag....
Låter lustigt att de dumpar den färgen, R-golfarna har ju alltid haft den blåa även om det var "Deep blue" i mkV och IV.
Men såg i "bygg din bil" att den är bortplovkad, dock är den kvar i .de konfiguratorn. Får väl köpa bilen i tyskland om man vill ha en rising blue framöver !?
Hej
Låter ju ännu konstigare detta. De kanske ändrar i konfiguratorn snart. Min säljare skulle slutgiltigt kolla upp etta med färgen till måndag då min bil ska beställas när jag valt stolarna eller ej. Blir annars röd, eller mörk blå. Trista färger dock med så få alternativ.
Tror golf R gör sig riktigt bra i rött vw-fantast, en färg du bör kika på.
Stog en röd sådan kundbil inne på lecab karlstad med skalstolarna för några veckor sedan, synd att du missade provsittningen av den. Köparen måste varit nöjd :)
När jag beställde min gti så sa min säljare att man kunde gå in på den tyska sidan och kolla på färger.
Den konfiguratorn har mera färger Man kan få andra färger men då kostar de lite.
De står en röd R på möller i uppsala med skalstolar ska tydligen va fullsmetad.
Det sa säljaren med.................................
Men nu ska jag ringa möller för enligt på deras hesida har de en röd r med skalstolar inne, står den där å jag får komma å prova stolarna e det bara att dra.
Ringer dit i morgon.
Funderar nu på röd med svarta fälgar som deras.
Synd ifall de tar bort Rising Blue, tycker den är snygg, men valde bort den just av anledningen att majoriteten kommer väl ha den, sen att den marknadsförs med den färgen. Vill ju ha en lite unikare bil, nu valde jag förvisso CW så, så unik blir man ju inte ändå. hehe. Men om färgen tas bort är det bara å säga grattis till dem som valt dem, för det lär inte rulla många Rising Blue om ett par år.
Dock tycker jag VW är lite knäppa, då man ser flera Rising Blue passater som man tar för R36or med fälgar och allt, men det kan vara trötta dieslar som valt R-Line paket... Då dödar man ju lite prestigen i en R36a, fast nu ska väl en ny modell in så det är väl Milk The Cow som gäller.