Vilken onödig kommentar. Givetvis är även den tiden imponerande.. Ursäkta att jag inte skrev att samtliga tider var bra..
Utskriftsvy
Vilken onödig kommentar. Givetvis är även den tiden imponerande.. Ursäkta att jag inte skrev att samtliga tider var bra..
Bra. Jag skulle säga att det är framförallt Hundrasiffran som inte många supersportbilar matchar (givetvis är även 200 siffran riktigt bra). Ta tex F10 M5 (ok, ingen sportbil) gör hundra på 4-4,4s men gör 100-200 på ca 8.
Kul att det går bra för Erik!
Halloj Särås!
Dyk upp med Golf R:en på nästa event så tar vi nya race logic tider på den där. Och även köra en repa mot Rians APR GTi.
Björkvik är ju spikrak, dvs inget medlut alls. Den här bilden du lagt upp säger ingenting utan en logg.
Dvs, vilken utetemp ni haft när ni testat R:en och hur väglutningen är vid själva repan. Dessa två faktorer är MKT avgörande för resultatet.
Alternativt så mailar du över loggen så får jag kika på den. ;)
Hej,
Förstår inte annledning varför du tar bort inlägg som innehåller kritik mot stertman ?
Ett företag som inte klarar av kritik behöver inte vistas olika forum.
Och den frågan är dessutom inriktad till Särås och inte till dig.
Så jag provar igen,
Hur förklarar du Särås detta race
http://www.garaget.org/video/127281
samtidigt förklarar 11.8 med liknande setup som R har dock lätt och framhjulsdriven bil ?
Mvh
Just för att frågan rör bilägare & stertman motorsport.
Den rör inte VW GTI Klubben, mig, dig eller Jimmy personligen, sålänge styrelsen, moderatorer & samarbetspartners till klubben är överens, så raderas & editeras inlägg som vi anser skall tas mellan just kund/säljare.
Nu får du ju utveckla dig.
Varför ska jag göra det?
Stertman Motorsport är det företag som arbetat med bilen och som står bakom dessa Extrema Golfar.
Jimmy Särås är representant så han kan mkt väl ta till sig frågan.
Men för att göra dig nöjd och glad, så kan frågan ställas till R-ägaren.
Dyk upp så drar vi ett par repor. Kan ev slänga på ett turbo byte på min med,
men det ska nog inte behövas. ;)
Hoppsan här har man inte läst/skrivit på ett tag.
en update då från min sida av storyn ang Min R (som gärna diskuteras här)
Den är ff inte helt klar nej, tyvärr måste jag säga och de diskussioner som förts mellan Mig och Stertman är våra egna men självklart så är det inte så lyckat att det dragit ut så jävulskt länge med ett slutförande lämnade bilen 14/5 och det har gått över 4månader så nja jag har haft kortare förhållanden...
Men nu när vi lämnar oss bokslut så tror jag nog att om vi skulle börjat bygga den i dag med den nya lärdom om vad ett sånt här bygge bär med sig för typ av problem hade det nog inte skrivits upp så mkt från början.
Det mesta har väl varit kopplings/mjukvar relaterat som ligger bakom problemet och de nya kopplingarna i min och serkans bilar är org vag grejor en uppdaterad variant och iaf i min bil så är vridet begränsat men högt ändå....
Ang acctiderna som Jimmy postat så är de inte klara på ngt sätt eller från samma tillfälle.
0-100 och100-200 är ju som den skarp/skumögde kan se inte samma siffror som 0-200 dessutom körs det en mapp för en annan setup än min LO4XX utan för LO380 +w/m på skapligt ladd
Och dessutom så är det "bara" driftbox och de kan ju vara 90" nerförsbacke eller uppför för vissa att veta och andra att fundera på ;) Alla vet ju att vem som än skriver så har de ALLTID fel tydligen då det bara är en individs åsikt.
Men Jag tror på Min bil och förhoppningsvis kan den visa bra tider i skarpt läge någon gång i framtiden och fram till dess så ligger iaf Jag lågt med ngt överhuvudtaget i åsikt.
Ha en bra dag på Er.
Mvh Erik (som kanske har en riktigt snabb R)
Värt att se varje sekund i videon speciellt från 1:45 vilken kick snabbare än G power M5 hurrican RR 0-200km/h hehe! men kittet är dyr! R36 motor!
http://www.youtube.com/watch?feature...;v=tY5aGYBAqro
Den får vi nog svårt att slå... Om vi ska ha 2,0T FSi motorn kvar...
Den var brutal!!
Erik har lite långt att åka från Umeå :-)
Ett par mil är det ju...
MEN jag har ju långt till allt bor man i Norrland så är allt roligt långt bort..... Om man inte kör skoter förstås men det gör inte jag..
Men jag ska ta mig en sväng till Emmaboda 6/10 och åka lite superstage final med bilsport :).
OM bara bildjävulen är klar....Just nu lite nya överraskningar i sista stund tyvärr inte av det bra slaget :(, men inget som inte går att lösa för till Emmaboda ska jag punkt-slut... Om jag så ska studsa på k*ken runt banan.
jag var bjuden dit ifjol med hade strul och i år så....
Då får jag väl visa om det är en raket eller skrot jag byggt med mina samarbetspatners.
ni som vill håll ett par tummar för mig så kommer "racerapport" (förhoppningsvis)