Ursprungligen postat av
Jensa
Kvällstur till Bogesundsvägen för en bombrepa, jag kan inte sluta imponeras över den här bilen. Det är ju trots allt en familjebil vi pratar om, iofs en välmotoriserad sådan. Den skumma ljudet har inte hört av sig på några dar, mycket märkligt.
Lite mer intryck :)
Jag tycker ärligt att den känns mer välbyggd och bättre ihopskruvad än min Audi(A4 TDIQ 2013), nu ska man iofs ha i åtanke att A4 är en uppsminkad gammal dam, den har ju varit med sen 2008 och mk7 är ganska ny. Golfen är knäpptyst i inredningen medan Audin har en del missljud från olika plastdetaljer. Däremot går Golfen inte lika tyst trots att Audin går på 255/19 tum, den har mer vägljud och mer motorljud(vilket inte stör) än Audin.
Jag körde den i princip så fort jag vågade och den är riktigt stabil, den har inga dumheter för sig, den håller spåret otroligt bra under pådrag ur kurvan, spisen matar på ordentligt. Allt sånt här är ju naturligtvis en smaksak men jag tycker tycker chassi, motor o låda levererar 100%, och det gör även hela bilen som vardagsbil/familjebil. Finns det inget att reta sig på? Jo, den kan inte ha drag men det visste jag innan :)
Ni som går o funderar på en R, ta en provtur, det är både ni och bilen värda.
Mvh Jensa