Aha, tackar. Den såg ju himla fin ut!
Utskriftsvy
Aha, tackar. Den såg ju himla fin ut!
Då har man varit nere i skåneland och hämtat Golfen.
Allt gick smidigt och den har fyllt sin funktion redan. Jag vill få färdigt min andra etta.. =)
Kommer nog inte gör så mycket med den, lite småsaker som:
Nytt tyg på förarstolen
Svart dekal runt bakrutan
Org framljus och oranga blinkers fram
Höja den lite
Vaxning och motortvätt + räta ut lite bulor
Köpte den för att ha en liten extra bil i sommar. Sedan lär den säljas igen för då hoppas jag att jag bygger på min andra etta igen.
KUL!
Jag fick ett mess att Jönsson var Golflös och med en sån här smiley =(
tror du får fin stil på den och dom delarna ligger du väl redan på?=)
Ja jag ligger inne på dom delarna. Men beställer nog nya så jag inte tar från den andra bilen. Lämnar in den på rekond idag, tisdag.
Dom ska nog få upp lite extra lyster i lacken.
Grattis!
Bilder... Ja det var väl en del pareringsskador! Men det brukar man ju kunna lösa =)
Nu ser det mörkt ut.
Har fortfarande inte hört något om min bil.
Jag tror ärligt talat inte jag kommer få tillbaka den.
Mycket talar för att jag lägger ut en annons på delarna jag ligger inne på (en hel bil) och får jag så pass mycket pengar att jag går +-0 så talar mycket för att jag säljer av det nu. Det är inte bara en bil det handlar om längre.
Jag går och är irriterad och sur över att aldrig få hem bilen att det går ut över annat. Och så ska det inte vara. Då är det bättre att sälja.
Tyvär måste jag säga för jag ville så gärna bygga en bil som var lite utöver en vanlig renovering.
Men.. nää :(
Jag lider med dig.. Har just läst hela projekttråden, och du har haft en stor otur med bilen i sig.
Men varför tror du att du inte kommer få tillbaka den? :/
Det är ett underbart projekt! En golf entusiasts dröm det du gör...
Förstår att det tar emot när det inte går vägen, men det finns inte ens en liten chans att du orkar kämpa vidare?
Inte ge upp nu när du är "så nära"!!
Kanske ska komma ner till Gnosjö igen (nu när jag hittar ;)) och ta ett snack med den där plåtisen så vi får se en über fin etta på vägarna igen! ;)
Ja jag vill inte säga att jag sa något annat förut.
MEN ta och snacka med den där snubben som gör jobbet.....eller INTE gör jobbet.
Skiter han i det eller har du blivit blåst???
Finns ju massor av duktigt folk som säkert kan och vill göra jobbet.
Fii fan för sånna där fasoner.
Ahh jag lider med dig, men jag förstår hur du känner.
MEN om du inte får tillbaka bilen är det väl stöld?? Bara o klämma åt dom då??
Hoppas det löser sig på bästa sätt för DIG med eller utan bil.
Tror jag sa det för ett par år sedan (några sidor och inlägg bak) , hämta tillbaka bilen och hitta någon annan som fixar karossen åt dig.
Du kan inte bara ge upp pga av att en tröttmössa inte får fingrarna ur och kan slutföra jobbet.
Börja med att få hem åbäket och sedan tar du dig samman!
Jag blir en smula irriterad på allvar.
Instämmer.
Jag sade något liknande.
Tröttsamt med sånna här affärer.
Ta och hämta bilen på en gång innan den försvinner.
Jag bygger mer än gärna färdigt bilen.
Men jag har inga kontakter på detta området.
Ni får väldigt gärna ge mig lite kontakter så ska nog bilen bli byggd.
Har sökt efter det innan utan att fått något riktigt napp.
Vi anordnar en träff nere hos Holgren och söker upp killen nu tycker jag så svetsjobbet blir klart!
Ja nu måste något göras iaf , få hem skrället !
vad är de som ska svetsas/göras på den??
Vet inte riktigt hur mycket han har gjort på den nu. Men när jag var där sist (förra året) då var det nedre delen på skärmkanterna bak, bara ca:10cm upp som ska bytas. Det är på båda bakre hjulhusen.
Dörrstoppen på förardörren hade släppt, det ska fixas.
I höger hjulhus bak i det lilla hålet där slangarna till tanken går. Där är det ett litet rosthål med
Vänster tröskeln ska bytas, dom har tryckt upp den med domkraften.
Det är vad jag kan komma på just nu.
Kan vara lite småsaker till men detta är det "stora"
Har bilder på skadorna tror jag om det är utav intresse.
Kan ju inte vara så jäkla svårt att hitta nån duktig svetsare?
Hade hjälpt dig om det varit en vardags bil. men på en sådan här skall det ju vara hundra på och då känner jag att jag inte e rätt man för jobbet..
Min bror e duktig men han har aldrig tid tyvärr.. knappt tid med att hjälpa mig.. (familjen tar all hans lediga tid typ.. som för alla andra skulle jag tro.. )
Det är ju jättelätta grejer som vilken bilplåtis som helst ska kunna fixa eller? Fattar inte vad hans problem är....
varför inte bara prova själv å svetsa då..?
Skulle vara roligt att kunna men jag gjorde en övervägning innan.
Valde att inte köpa svets och allt vad det innebär.
Skulle ta för lång tid att få tänkte jag, men nu har det ju tagit lite tid ändå...=)
Fick dock ett mail nu från Henrik som finns här på forumet. Han känner Lasse och lovade att ringa honom imorgon och prata lite.
Ser verkligen fram emot att höra vad Lasse tänker göra.
ja hittar du ingen så kan du ju höra av dig.. Ja jobbar som bilplåtslagare dagtid/egen företagare
GO Köberg GO Köberg GOGo...
det finns många duktiga bilplåtslagare som inte har jobb. jag skulle gärna gjort jobbet åt dig. det var ju lätta saker för en bilplåtslagare. hade jag bara haft bättre plats och mer utrustning så. men det måste finnas någon närmare dig som är duktig och vill.
Lite lägesrapport.
Jag har fått ett svar från Lasse att jag kan hämta den nu och då kostar jobbet som är gjort 3000kr.
Då finns valet att låta någon annan göra färdigt bilen åt mig.
Men jag har inte hittat någon som kan göra det.
Ett annat alternativ som just nu känns väldigt lockande. Det är att sälja av ALLT till en och samma köpare. Jag hade fått två förfrågningar på detta innan men igår fick jag ett konkret bud på allt.
Jag har inte sagt jag men inte heller nej. Jag ska hem imorgon och räkna på hur mycket jag har lagt ut och se så jag inte gör en allt för stor förlust.
Hade ju gärna sett dig full följa detta projekt..
Men hoppas du väljer den bästa lösningen på det hela..
Ja det är lite trist faktiskt. Men den kommer bli fin när den är ihopmonterad.
Tyvär är den inte i mina ägor då... =(
Trist, Hade varit kul om du hade fått ihop den! Hop´pas du säljer den till någon i klubben bara?
Det viktigaste är att den hamnar i rätt händer...
Holmgren har ju en klar etta också! ;-D
EDIT: Skulle ha kollat den andra tråden innan jag skrev det jag gjorde!
Nu las en annons på Blocket in.
Får se om det finns något intresse av den.
Annars har jag inget val, då måste den byggas.
Äh, det är ingen som vill köpa den. Lika bra att ta bort annonsen och amiga färdigt :).
kan du länka till annonsen, hittar den inte...