Väldigt vit blev den ju... : )
Såg inte så illa ut iaf.
Ska ta och ringa herr Ridderstolpe imorrn och höra hur det går med bes. tror jag.
Väldigt vit blev den ju... : )
Såg inte så illa ut iaf.
Ska ta och ringa herr Ridderstolpe imorrn och höra hur det går med bes. tror jag.
De fälgarna passade ju helt underbart på bilen!!
ryktet säger ju att Norpan letar andra, köp!
Bakbromsarna syns knappt! :D
Tack tack! ;) Nja ja hoppar nog köp av dom hehe..
Bak bromsarna kanske inte syns, men dom känns :)
Då var vi ännu lite närmare målet!
Jag och Norpan åkte till västerås i dag för att få våra bilar slutbesiktade samt bullerprov utfört!
Allt gick kanon får båda och vi fick bra med beröm för bilarna.
Så nu har man bara reggning och vägning kvar av bilen innan den är typad och klar.
Fick en fin kommentar på mitt papper, Fantastiskt rolig bil , måste provas, Mycket bra bromsar /över 1G. så skrev Gustav R från SFRO.
Bara fixa tid för regbes nu då!
Grattis! Kul att det gick bra!
Grattis, kul att det gick som du hade tänkt dig!
Grattis bra gjort och kämpat av er båda.. =)
Bra kämpat "Lillkotten" ;)
Fick du visa leg? :P (hahahahha)
Grattis!
Det var ju väntat med fina betyg av er för både du o Tobbe bygger ju mkt fina bilar.
Dags för lite uppdate!
Har ju varit lite strul med reg,bes. När vi väl bokat tid så hade dom ingen som kunde utföra reg bes för ombyggt fordon på stationen här i stan. Efter att Norpan snackat lite med stations chefen så tryckte han in oss nu i veckan som tur är.
På onsdag gäller de. Vägning och regbes.
Men ja får inte vara med..
Sticker till södertälje på kurs hela veckan. Så lämnar bilen till min bror och Norpan som ska köra den till besiktningen! Bara hålla tummarna att de går vägen nu. Alla papper ligger klara och väntar.
Hoppas det går bra!
Jag med ! Bror och Norpan är där nu. sitter på kurs i södertälje..
Kan skvallra lite att Nicke är nog glad idag, allt gick väl som han ville kan man säga.
Ja, jag fick äran att åka och registrerings besikta syncron tillsammans med norpan och lilla lupon :)
Vi båda åkte då därifrån nöjda och glada med sveriges första Golf 2 Syncro 1.8t 180hk och sveriges första Lupo 1.8t 150hk :)
Skapligt skönt för er båda.. ni har legat i för att komma hit!
Men nu har ni lyckats, STORT GRATTIS!!
Grattis! Tummen upp!
Bamsegrattis !!
Bra jobbat! Grattis.
Stort grattis och tumme upp!
STORT Grattis!
Jaha, fränt hörrö du tallkotte jr ! Nu är det ju bara en tidsfråga innan det där suget efter mer pulver kommer. Jag tippar på att det blir nån form av upphottning i vinter...
Grattis !
Underbart Nicke!! :) Får man en åktur nån dag sen eller? ;)
Då var Syncron besiktad!!
Dock 2or på avgasvärden förhöjd tomgång.
CO och lambda värde sticker iväg. Och HC ligger på runt 100-180.
Var på jobbet i går och höll på att fel söka, Skaffade på mej både främre och bakre lambdasond utifall att.
Inga fel koder eller liknande fanns precis som vanligt.
Vi kollade mätvärden med datorn och tyckte de verkade stämma. Drog ut främre sonden och bilen går lika :S då börjar vi ana att något inte är som de ska.. Fram med krets shchema och kolla så vi kopplat sonderna rätt. Japp dom var helt riktigt kopplade. Mätte upp kablar från sonden till styrbox och allt var riktigt, inge avbrott eller liknande.
Tog av mittre ljuddämparen och kolla in i katten, såg också jätte fin ut, inga hål, svart osv. Ihop med det igen, nu hade vi även bytt båda sonderna bara för att testa. Nej bilen uppför sej likadant. Då testar vi att ta av kontakten till luftmassemätaren, bilen fortsätter gå utan minsta bekymmer. Dock så sticker CO något, men den svarar lika på gas och verkar inte bry sej så värst mycket om att gå utan varken lambda eller lmm.
Så vi gav upp för kvällen.
I dag så har vi forskat lite mer. Tydligen går de att stänga av lambda regleringen i boxen på något vis, eller om den känner att något är fel slår den av själv. För lambda regleringen är på läge FRÅN såg vi när vi börja kolla igenom i datorn. Så nu är bara fråga hur får man på den igen ?? Bilen borde alltså gå i någon form av nödläge nu och snåla in på både soppa och laddtryck ? Konstigt iaf för de är rätt bra tryck ändå.
Beställt ny luftmassemätare till måndag. får testa byta den och hoppas på de bästa! :)
Får tacka Norpan som hjälpt till med div fel sökning!!
Luftmassemätaren gav noll resultat. Förutom lite bättre värden på tomgång.
Nu är ny styrbox på väg. Så i morgon ska de göras ett nytt försök.
Det ända vi inte testat är annan styrbox nu så hoppas verkligen felet ligger där.
Dom som sålde boxen åt mej ska få höra ett och annat kan jag lova..
Hoppas det går vägen, alltid tråkigt när man inte hittar felkällan!
Jag har en databox till en AUQ liggandes, ska enligt uppgift vara från SEAT Motorsport. Intressant? Kan tas med till bugrun =)
ÄNTLIGEN!! :D
Nu i dag har vi testat med annan styrbox, inge bättre, kolla över massa kablar igen. Ingen skillnd, kolla alla givare och vad för fel koder som kom om man tog av vissa kontakter mm.
De sluta med att Norpan tog ur relät till styrboxen av en slump när bilen gick, och den la inte av. Och vips så började den reglera lambda sonderna.. :S de visade sej att de var någon kabel som inte skulle ha ström eller något.. allt funkar iaf kanon nu och bilen beter sej som den ska ! De var de viktiga.
Så i morgon ska min 2a släckas på avgasvärdena ! Riktigt skönt..
Sen blir de chip snart för mej oxå. Just i tid innan Bug-run!