Å det är inte lite tid det tar ha jag märkt!
Utskriftsvy
Pappaledig.......ska vara pappaledig med nytilskottet 4,5 månad från 1 september.Citat:
...jag har inte lagt ner...jag e pappa ledig =)=)
Undra hur länge man kan hålla sig från att pilla med något , med tanke på att min son vid 7-års ålder (storebror) är rejält miljöskadad pga av för mycket umgänge med sin far genom åren i vw verkstan.....är risken rätt rejäl att lillebror får en dos också..kanske man skulle styra in den lilla på det 3:e bästa märket i världen dvs Audi.
Finns ju annars bara 2 bra bilmärken.
- Nya volkswagen bilar
- Äldre volkswagen bilar
Annars kanske man ska gå på öppna förskolan och spana in mammorna..men hur kul är det att bara se men inte röra? =)
Lugn.....kan trösta dig med att dom tar inte mindre tid ju äldre dom blir.Citat:
Å det är inte lite tid det tar ha jag märkt!
Ursäkta OT:n & att jag åter pajar tråden , du vet var du får tag på mig om du vill jag ska städa. =)
Jag har hört att du tjuvtränar att meka Golf 1a ;-)
Köpt nya tuffa saker idag.
Chippen på jobbet har tydligen en Pappa(?) som jobbar på NBM HYDRALICS som bla tillhanda håller slangar till könnigsägg(Hur fan stavar man till det???)...dvs tuffa saker=)
Kopplingar SJÄLVKLART i rostfritt och slangar är täckta med plast.
Pics:
http://i171.photobucket.com/albums/u...r/IMG_1323.jpg
Rostfritt 1:
http://i171.photobucket.com/albums/u...r/IMG_1324.jpg
Rostfritt 2:
http://i171.photobucket.com/albums/u...r/IMG_1325.jpg
Ja..vad ska man säga...Poesi=)
Tack till Åke då..eller Leif..eller va fan han nu heter (ev Linus) ;-P
Ha en trevlig Afton!=)
Koenigsegg:)
Låter spännande...
Men använd dig utav www.pixbox.se stället då..
Fancy prylar gubben :)
vad kostar ett påar sånnadär? :D
727kr...chipp pris=)
http://i66.photobucket.com/albums/h2...ieeee/bump.gif
**hysterisk kul "bild"**
Dom bakre slangarna är lämnade till Finn och som ska hota Åke (läs chip) så ska han i sin tur fixa..bra va?
Annars är inget gjort...ska damma av bilen till helgen..ska ut till barkaby med Raz&Co...Finn is riding shootgun.
...sånt här kanske man inte får säga men...jag vill att hösten ska komma så man kan riva bilen ;-D...
Ja den är rolig den bilden.
Viss får man säga att man hoppas på att hösten ska vara här... Då slipper jag känna att bilen inte är klar.. =)
Haha, galet rolig bild :-D
Du e ksk som du redan vet inte ensam om att längta lite till hösten. Då ska vi mysa å röja runt i garaget käre vän ;)
Why ooooo why är punden så mkt dyrare än dollarn...inte rättvist.
Så!
Då var B.c förbi med min bil som stått förvarad hos honom nån månad pga plats brist=)
Vi lämna av honom inne på östermalm och jag tog min gode vän John´s GPS och la kursen mot Imolaväg 73 (Nynäsvägen) för lite...olagligheter?? =)
191km/h löd resultatet..verklig fart (GPS).
Glädje och jubel!!
Men ACK den lycka som varar...satte kurs mot Sthlm igen och dum som man är så höll man full mutter igen...och i höjd med Statoil vid skogskyrkogården så insåg jag att det inte var karossen som lät...det var motorn.
Släppte gasen och oljelampan börja lysa och sen dog den....ridå!!
Knacka ljud vid belastning men går att köra men verkar inte ha nåt oljetryck på tomgång (lampa lyser bara då)...gick iaf att köra hem.
SÅ!
Summa kardemumma...Nu måste jag bygga ihop min 2.0L maskin innan Bugrun..och jag som trodde att jag var klar innan Bugrun.
Och då kan jag ju knepa i diffen oxå=)=) Hurra!!
Fatta va sjuk i huvet man är om man ser detta som en möjlighet...
Så..god natt!
Ska man skriva tur i oturen då eller... =)
Hoppas det löser sig till det bästa.
Haha!Citat:
Fatta va sjuk i huvet man är om man ser detta som en möjlighet...
Nu slipper du vänta tills hösten:)
=)
Jo , löser sig gör det nog alltid..annars får jag smälla ihop corren och ta den till bugrun.
Den motorn som sitter i Golfen har ju rullat närmare 20000mil om jag inte minns fel , så en renovering lär ju inte ske utan ska det fixas nån motor så blir det 2E blocket.
Men den motorn saknar jag lager , distans till fördelaren , platta till vevhus grejen + allat annat = kostar massa cash...och jag vill igentligen inte stressa ihop en motor utan jag vill fixa så som det ska vara..sakta och försiktigt=)
Flytta bilen imorse och då lös inte olje lampan...fast då hade jag kallstart varv (1300v/m) så det kan ju vara det.
Det låter inte så jävla illa (man var ju tvungen att gasa för att se) men låter gör det..inte dax att rulla till bugrun dvs=)
Ingen minns en fegis! Gasa till BugRun å så lite bana på d ;) Gräva ner den i skiten riktigt ordentligt. Vi kan ju alltid bogsera i värsta fall, bara d lär ju göra BR till en sann upplevelse i år.