GRATTIS!
Mycket trevligt att du fått den klappen.
Kul att det går åt rätt håll och nu för börja montera grejor igen!
Utskriftsvy
GRATTIS!
Mycket trevligt att du fått den klappen.
Kul att det går åt rätt håll och nu för börja montera grejor igen!
Va gott att han kommit igång med plåten och det ser lovande ut så jag hoppas att du får
energi till att plocka ihop den efter lack o lagom fart.
God Jul på dig med.
Härligt Holmgren :)
Kul att de tagit en vändning....
Keep on fighting... ;)
Grattis Holmgren!
Sorry att jag inte kunde mäta pga. förkylningen med feber m.m. som satte käppar i hjulen...
...ser dock ut som du löste det ändå.
Ja det är riktigt roligt att vara igång igen, trodde inte det skulle svänga så fort..
Ingen fara alls Patrik, fick som sagt lite mått att gå efter av Pekka.
Så där ja!
Har tjatat på Lasse om denna bilen och ÄNTLIGEN har han börjat med den.
Jag garanterar att plåtjobbet kommer bli kanon.
God jul på dig.
Tack så mycket Henke.F
Jag kan inte mycket om plåtjobb men jag ser när något blir bra. Och han är duktig det har jag sett på andra jobb. Därför har bilen fått vara kvar där nere.
Tack än en gång för allt understöd.
En lättnandes pust =) Skönt att det börjar släppa lite nu då=) God Jul på dig
Det är väl den "tidiga" typen! I princip reproduktion av de som sitter på t.ex 1975 Scirocco. Om jag fattat det rätt.
Hoppas du får ihop den här till Bug Run 2009 nu :)
Jävla fint bygge. jag o min far fixade en mk1:a vi med höll på i 2år men jag vill byta motor har ju bara den lilla dieseln i. Men vet du om man måste göra om motorfästerna för att slänga i en tdi från 05+? vad kostade det att renovera motorn? Ska la börja om ett tag ska la bara fixa pengar så ska la lyssna runt lite om tips som man kan göra för ska la fixa underredet så det blir prima åxo.
upptatera snart igen o lycka till
Holmgren så du fick köpa dom av mini_me för han köpte dom av min bror hehe,
DE dom liknar den gamla modellen men är betydligt kraftigare och renoveringsbara.
Jag hoppas att han snart är klar med plåtjobbet så den kan lackas och då är det roligaste kvar monteringen av allt för då ser man snart ett resultat av allt slit.
dieselnissen:
Jag vet faktiskt inte vad som behöver ändras om du vill byta till nyare motor.
Skriv en fråga i stora forumet, där finns det folk som vet.
Pekka: Ja jag köpte dom. Pratade lite med honom och han funderade på att sälja sitt projekt, då var jag snabb på ett par saker.. =)
Tänkte att det var bättre att ha dom än dom jag hade köpt på Biltema.
Nästa helg ska jag ner och kolla på bilen igen. Då hoppas jag att det mesta av plåtjobbet är klart. Bilder kommer då.
Var nere i Lagan och kollade på bilen idag igen.
Hade med mig kameran men den ville inte fungera så det blir inga bilder.
Nu är hela högersidan färdig. Han skulle ge sig på vänster tröskel nu sedan är det bara småsaker. Men jag är förbannat orolig över att min nya front inte är rätt.
Kylaren sitter lite snett och sådana saker. Hoppas bara motorfästet passar.
Men men, det går åt rätt håll ni i alla fall.
Ska bli riktigt roligt att åka ner och se när det liger ett lager sliprund på bilen. Då ser man bättre hur det kommer bli.
Tänkte besöka Lasse snart och om du vill så kan jag ta med kameran och maila bilderna till dig.
Henke.F
Ja gör gärna det.
Skicka mail till: johan@akerlunddesign.se
Skicka ett på direkten så ska jag skicka en bild till dig och beskriva en sak som du ska säga till lasse.
Vackert vad kostade dedär ?
Nej det ska dom inte vara.
Både plasten på huvlåset och gummit på växelföraren är kvar så det fungerar fint.
Inge vidare.
Jag har slutat höra av mig till Lasse. Han får höra av sig när han är klar med den.
Jag har ändå inte tid för den nu. Familj, jobb, brandkåren och husrenovering är mer än jag hinner med. Så bilen får snällt vänta till bättre tider.
Inget nytt Holmgren? :).
Tyvär inte.
Jag går i stora tankar på att köpa en annan etta.
Men denna bilen kommer finnas kvar. Om den nu blir klar hos Lasse någon gång.
Något att köra under tiden är inte fel för inspirationen.
Ja kom nu o hämta bilen ;-)
Vill se lite bilder sen på den ev golfen...fick ditt mess ang bitarna..
Köpte du Jönssons röda etta?
Den såg sjukt fin ut! Var själv sugen men hann inte riktigt med där :P
Ja den bilen är det.
Hoppas den ser lika bra ut i verkligheten.
Men det tror jag nog annars hade jag inte köpt den.
Har du inte hämtat den än? Vore kul med lite bilder ;)
Grattis!
Hoppas du blir nöjd...
Det är bara på bild jag sett den med. Men Jönsson säger att den är i bra skick. Då litar jag på det.
Ska hämta bilen på söndag eftermiddag.
Då kanske det kommer lite bilder.
Skulle köpt denna bilen för 3 år sedan när den såldes i Göteborg men den ägaren lurade mig och sålde den till en annan. Fast vi gjort upp affären.
Så jag blev sugen på att köpa den när den nu kom ut igen.
Kul! Finns det nån tråd på nåt forum om bilen i fråga eller vart har alla sett den? Nyfiken här nu ju. ;-)
Den var med i finastebiltävlingen på Sturup om jag inte minns helt fel!!!
Där har vi tre bilder på den
Grattis till ännu en fin bil =) Väntar på att du slänger upp en projekt tråd snarast när du har hämtat bilen...