Låter mumma! Speciellt det där om att den går som f-n när man vill! :)
Hur står den sig mot en R32 i fart tror ni? typ 70 - 150 eller liknande?
Utskriftsvy
Låter mumma! Speciellt det där om att den går som f-n när man vill! :)
Hur står den sig mot en R32 i fart tror ni? typ 70 - 150 eller liknande?
Tydligt att motorjournalisterna utanför fackpressen inte riktigt är de vassaste knivarna i lådan. Men för all del, de var ju ganska positiva till bilen.
Hur många här är det som fått sina bilar?
Jag funderar på att byta bort min R32 mot en Golf R som bruksbil.
Den lokale handlaren har beställt en bil som skall byggas V12, dag 2.
Den kunde jag få direkt när den kommer hem.
Den har följande spec:
DSG
DCC
R Skalstolar
Elsoltak
RCD510 Dynaudio
Backkamera med park sensorer bak och fram
4 dörrar
Multimedia in med ipod kabel
19" Talladega mattsvarta
Bilen är Tornadoröd.
Vad tror ni om det?
Saknas det nåt som man behöver? hade gärna tagit en vit men den kanske är snygg i rött.
Mvh Fredrik
Det är ju en grym spec..
Jag hade kanske saknat navigationen, men den går visst att eftermontera förhållandevis billigt..
Låter som en trevlig spec. Enligt mig är det absolut viktigaste DSG, DCC och R skalstolarna. Samt att få svart optik i lyktorna, men har inte riktigt förstått om det automagiskt ingår i 19"-paketet eller inte. Har svårt för rött, men tycker GTI VI passar i det och så gör säkert R också.
Nån som lyckats producera bilder på era inköp eller är dom allergiska mot kameror? :)
Uppdatering:
Min står i tysk hamn, beräknas komma till handlaren vecka 12! :)
Det artar sig! Hoppas bara att de håller tiden.
Ingen som har en tornado röd R med svarta 19" hjulen? eller iaf kan länka till en bild på en sån?
Inga svarta fälgar, men röd...
från några sidor sedan:
http://www.autocar.co.uk/car-reviews...tsi-270-r.aspx
Jag fick hem försäkringsbrev till RRR:en idag och det var en angenäm läsning. 3200 kr för en halvförsäkring är billigare än väntat (och dessutom en deluxeförsäkring med hyrbil och massor av annat). Det är ganska lustigt att vår andrabil, en Skoda Fabia 1,6 -08 kostar 600 kr mer att försäkra under samma förutsättningar men med sämre villkor. Dessutom så får man halva priset första halvåret, vilket gav en försäkringskostnad av ca 1000 kr för första halvåret.
Underbart! Tummen upp! Ibland är livet lite mer rättvist på nått sätt, har man lagt ut massa stålar på bilen så ska man ju inte behöva betala den en gång till.. ;)
Finns det Launch Control på R:en? Rykten från england, förhoppningsvis falska, antyder att det inte finns. Kan någon här bekräfta eller dementera?
LC:n funkar mycket bra, den ligger precis på greppgränsen och ger starter som är grymma. Ingen, och jag menar verkligen ingen kan göra en lika bra "manuell" start. Du kommer att bli sjukt nöjd med din bil, jag lovar.
Kan man stänga av ESP helt?
Det funkar ju på min R32 idag men enligt vad jag hört så går det inte att göra på en Passat R36.
Så frågan är hur är det en på en Golf R?
Senare inträde? det låter ju inte roligt alls :(
Det är ju rutin att slå av ESP på vintern när man är på lite lekhumör..
Debren: Du kan ha det grymmaste bilstallet, GT2 och R32 = perfekt kombo!
På den här filmen ser antisladdsystemet i Golf R att tillåta ganska mycket drift:
http://www.youtube.com/watch?v=V55EDmHbhNE
Jag har nu snart kört 500 mil med min R och har kommit fram till att originalfjädrarna är alldeles för hårda samtidigt som dom inte har någon som helst progressivitet. Detta gör att bilen tappar grepp alldeles för lätt på beläggning som inte är helt slät, det märks särskilt om det samtidigt är fuktigt på vägbanan då bilen kan göra rejäla hopp i sidled om man ligger på lite. Jag har därför idag köpt en uppsättning progressiva H&R fjädrar. Jag kommer att montera dom på onsdag i nästa vecka och är mycket nyfiken på resultatet. Man kunde tro att VW har tillräcklig erfarenhet av setup av prestandabilar för att undvika att använda så stenhård setup som bilen faktiskt har. Det kan nog iofs funka på en helt slät internationell bana men knappast på någon av dom banor och vägar vi har här hemma, jag tror inte att dom skulle funka något vidare nere på ringen heller. Följdsamhet i chassiet är ju det viktigaste av allt när det gäller att få grepp. Jag har även snackat med en kille jag känner på Öhlins och han kunde nog plocka fram en uppsättning coilovers om det skulle behövas, priset drar dock iväg uppåt 30k vilket känns lite hårt. Jag tycker iofs att själva dämpningskaraktäristiken kännsjäkligt bra och förhoppningsvis räcker det att få lite mer känsla i början av fjädringsrörelsen. Jag återkommer med rapport om resultatet av fjäderbytet om någon vecka.
Jag kan också intyga att fjädringen är riktigt hård. Jag åker fortfarande omkring på dubbdäck och har inte kört jättehårt i kurvor ännu så jag kan inte uttala mig om hur bilen beteer sig på gränsen. Kom igen nu våren!
Ingen av er som har DCC? Kanske är detta alternativ en vettig lösning. Men det känns ju hårt om sport är för hårt ens för bankörning.
Nu ringer säljarna och berättar hur snygg bilen är... grrr! :) Den har fått handsfreen installerad och nu ska skyddsfilmen av, bilen på rekond, bilen leveransprogrammeras. Hämtning på onsdag! :D
Grattis! Youre in for a treat...:-)
Tror att DCC är ett bra val, hoppas att den setupen är bättre. I varje fall kan man ändra efter körstil, väglag och preferenser. Själv ville jag inte chansa så för mig är DCC självklart. Men det hjälper knappast dig, hoppas det blir bra med H/R! Min erfarenhet från utbytesfjädrar är att det är alltid något annat som inte blir riktigt bra eftersom allt är kalibrerat tillsammans.
Har du beställt navin eller är det nån leveransfena? Ser sjukt stor ut..? :-)
Fick MMS av min säljare i fredags på min bil... nu är det nära!! :D
Då skall du absolut testa H&R nästa gång eftersom dom gör sina fjädrar speciellt för den modell dom skall sitta på. Det är speciella fjädrar för DSG-modellen tex, Jag har använt H&R fjädrar i många år nu på allt ifrån Skoda till Porsche och har alltid varit extremt nöjd med dom. Det går inte att jämföra med andra tillverkare faktiskt. Dom är dyrare men otroligt mycket bättre...
Bilen står klar på jobbet men känns lite surt att ta ut den nu i detta vädret..! plus att det är snart ny månad för skattens skull. ;) men kanske inte har någon betydelse? :)