Vill oxå ha ett liv där 1000 kronor fälgen anses som billigt för att bruka på vintern. I mitt liv fick jag snällt nöja mej med plåtfälg á 387 kronor styck från däckonline.
Utskriftsvy
Saker och ting måste sättas i sitt rätta sammanhang Pether. Till en Golf 7 R får en fälg för 1000 kr anses billigt. En fälg för 1000 kr till en Golf 3 CL skulle kunna anses som dyrt. Men så klart finns det udda avvikelser åt båda håll.
"Jag gissar på att de där två bilarna inte har verkstadskvitton på 85 000:-"
"Sålde den precis för 16500:- Den kom i rätta händer"
Ursäkta, men blev tvungen att kommentera.
Du hade en Golf 3 som du la ut 85000:- på som du sålde för 16500:- och så är en aluminiumfälg för 1000:- för vinterbruk för dyrt?
Nja är skeptisk ändå, en 290FWD som är rätt extrem. Är ju inte alls så mkt konkurrent med en mer mogen R.
Tycker det sticker i ögonen att den billiagre Cupra får ha mer hk. Den finns ju redan mjukvara för 380Hk till CS.
Men som sagt det kanske är CS S med 310hk man inte vill konkurrera med :)
Det handlar endast om differentiering av de olika modellerna inom modellhierarkin. Det har inget med tekniska behov eller begränsningar att göra. R står högst i rang och kostar normalt sett mest. Modellsuffixet GTI är alltid placerat under R i hierarkin. En GTI med mer effekt än R skulle därför rubba hierarkin och göra det svårt att motivera den fyrhjulsdrivna och dyrare R. Seat, som ju är en annan tillverkare med tillgång till den gemensamma bygglådan. Seat sägs ha gjort Cupra TSI 290 råare än GTI, bland annat är avgassystemet mer högljutt enligt Sörens kommentar på Automann-TV. Som redan sagts passar inte det riktigt VW och GTI som vill vara utmärkt vardagsduglig.
Fattar inte ens vad det är. Ingenting som jag ens märkt på min bil. Vaddå 10 sek? Känns som om det är samma effekt hela tiden. Är ju inte så att bilen på något sätt dör efter 10 sek.
Skulle inte förvåna mig om det faktiskt är 290 hk hela tiden och att "nedskrivningen" bara är ett trick för att R ska framstå som mer effekt (och kanske ett trick för att få ner försäkringar?)
Boostfunktionen skall tydligen fungera annorlunda i DSG och manuell. Ska kolla vad manalen säger så fort manualen har levererats tillsammans med en bil runt :p
Hämtade idag :p
http://uploads.tapatalk-cdn.com/2016...c420b15244.jpg
Får grattulera!
Ser riktigt bra ut! Blev det lagerbil eller beställning?
Tackar :). Den dök upp på blocket i fredags vid 12, åkte ned direkt till Kristianstad på morgonen efter och paxade den, hämtade den nyss. Snabbaste bilaffären på länge.
Xenon och backvarnare på den. Var påväg att beställa en med den specen och så stod den bara där, bara att slå till :).
... och vilken bil, fantastisk :).
Oj vilken fin bil:) Grattis.
Kan tänka mig en viss skillnad mot gti 35 edition.
Grattis! Då vet vi vad vi får se på nästa måndsträff (hoppas jag). ;)
Lite kul info om Belvedere fälgen. Verkar som den väger in på 7.6kg vilket väl få anses vara jäkligt lätt? Racelätt?
http://www.fuchsfelge.de/index.php?id=1188&L=1